آشنایی با بهترین راه های رفع سفیدی مو

written by ژاله نوذری 18 تیر 1397
 آشنایی با بهترین راه های رفع سفیدی مو

بالا رفتن سن و پیر شدن مرحله ای از زندگی است که در دنیای مدرن و امروزی هیچکس دوست ندارد آن را تجربه کنید. همه (به ویژه بانوان) دوست دارند جوان و با ظاهری زیبا بمانند، اما متاسفانه کسی نمی تواند نشانه های پیری را مخفی کند. سفید شدن مو جزو اولین نشانه های  بالا رفتن سن است. طبیعی است که این مشکل بیشتر خانم ها را ناراحت می کند. بانوی شهر شما را با راه های رفع سفیدی مو آشنا می کند.

عوامل مختلفي براي سفيدي مو در سنين پيش از ميانسالي وجود دارد. گاهي تنش‌هاي عصبي، اختلال در عملكرد تيروئيد، رژيم نادرست غذایی و يا كمبود مواد معدنی و مغذی در مواد غذايي از جمله مهم‌ترين عواملي است كه منجر به سفيد شدن موها مي‌شود.

سفیدی مو - شادابی و سلامتی

از ديدگاه درمانگران طب سنتي اصلاح و رفع هر يك از اين عوامل مي‌تواند به كاهش روند سفيدي مو و در نهايت پيشگيري از سفيد شدن موها منجر شود. برخی از این راه های اصلاح همچون :

مصرف سير در وعده‌هاي غذايي

سفیدی مو - شادابی و سلامتی

يكي از ساده‌ترين راه‌هايي كه كمك زيادي به جبران كمبود منگنز در بدن مي‌كند، سیر است. اگر بتوانيد سير را به عنوان چاشني اصلي به وعده‌هاي غذاي اصلي خود اضافه كنيد تاثير بسیاری بر كاهش روند سفيدي موها خواهيد گذاشت.

رعایت رژیم غذایی خاص

  • براي از بين رفتن سفيدي موها و سياه‌شدن آنها گياهاني مانند پياز، سير، شاهي، هليله سياه و برنج سبوس‌دار را در وعده‌هاي غذايي تان بگنجانید. مصرف برنج سبوس‌دار و هليله سياه در وعده‌ها و ميان‌وعده‌هاي غذايي و جايگزيني آن به جاي برنج معمولي در كنار مصرف گياهاني مانند پياز و سير و شاهي تاثير زيادي در برطرف شدن سفيدي موها و سياه‌شدن آنها دارد. تنها بايد كمي صبر داشته باشيد تا ببينيد اين خوراكي‌ها چطور جوان‌تان مي‌كند.
  • مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین B12 : این روش یکی از بهترین راه‌های جلوگیری و درمان سفیدی مو است. ویتامین B12سلامت پوست سر را حفظ می‌کند و از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از ادویه کاری : برگ های کاری در اصل ادویه معطری هستند که برای مزه دار کردن غذاها استفاده می شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی ای است که ریشه موها را محکم کرده و شادابی پوست سر را افزایش می دهد. سعی کنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ های کاری استفاده کنید.

استفاده از چای سیاه

يكي از شيوه‌هاي طبيعي و بي‌دردسر براي از بين بردن سفيدي موها ماساژ موها با لوسيون گياهي چاي سياه است.

درمان سفیدی مو با سیاه دانه و روغن زیتون

این ترکیب به درخشندگی، رشد فولیکول های جدید و جلوگیری از سفیدی مو کمک می کند.

سفیدی مو - شادابی و سلامتی

عناصر طبیعی برای تیره کردن رنگ مو

بدیهی است که شما می توانید بدون استفاده از محصولات شیمیایی در خانه موهای سفید خود را تیره کنید. برای این کار می توانید از حنا، چای سیاه و رزماری به عنوان مواد طبیعی رفع سفیدی مو استفاده کنید.

  • حنا : رنگ طبیعی، گیاهی ترمیم‌کننده برای پوست سر و درمان سفیدی مو است. حداقل یک بار در هفته از حنا استفاده کنید تا از سفید شدن زودرس موها جلوگیری شود. حنا نه تنها از سفید شدن موها جلوگیری کرده، بلکه موهای سفید ظاهر شده را نیز ناپدید می‌کند. ترکیب حنا با روغن نارگیل و قهوه نیز پیشنهاد می شود.

سفیدی مو - شادابی و سلامتی

  • چای سیاه : علاوه بر تیره کردن موهای شما، چای سیاه در صافی و نرم کنندگی موها نیز موثر است. قبل از استفاده از چای سیاه برای تیره شدن مو، باید روش درست استفاده از آن را بدانید. در غیر اینصورت نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

اول از همه، دو قاشق چای خوری چای سیاه را در یک فنجان آب جوش ریخته، سپس یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید و اجازه دهید خنک شود. موهای خود را با مخلوط شستشو دهید(مانند شامپو). سعی کنید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

  • رزماری : این گیاه می تواند موهای سفید را به طور طبیعی پوشش دهند. اگر میخواهید از این گیاه استفاده کنید، باید نیم فنجان رزماری را در 2 فنجان آب جوش حل کنید. 3 تا 4 ساعت صبر کنید. این محلول را به عنوان یک شستشو دهنده مو استفاده کنید.

انجام منظم حرکات یوگا برای درمان سفیدی مو موثر است.

سفیدی مو - شادابی و سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه