روش های خانگی برای رفع تیرگی زانو و آرنج

written by ژاله نوذری 8 مرداد 1397
روش های خانگی برای رفع تیرگی زانو و آرنج

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که به خاطر تیرگی زانو و آرنج خود از پوشیدن برخی لباس ها منصرف شوید؟ چنین تجربه ی ناخوشایندی ممکن است بارها برای بانوان رخ داده باشد. اگر می خواهید بدانید که با چه روش های خانگی می توانید تیرگی زانو و آرنج خود را رفع کنید، با بانوی شهر همراه باشید.

دلیل اصلی تیرگی زانو و آرنج نبود غده های چربی در این نواحی و خشکی پوست این نقاط است. اگر مراقبت و درمان صورت نگیرد، به مرور تیره تر می شود. تیره شدن این نواحی اثرات منفی بر نوع پوشش و انتخاب لباس به ویژه در بانوان می گذارد. برای رفع این مشکل می توانید از روش های زیر استفاده نمایید :

روغن نارگیل

برای رفع تیرگی زانو و آرنج می توانید 1قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق پودر گردو مخلوط نموده و سپس روی نواحی مذکور برای 2 یا 3 دقیقه قرار دهید. سپس آن را با آب بشویید. این کار را دوبار در هفته انجام دهید. همچنین می توانید بعد از دوش گرفتن این ترکیب را بر روی آرنج و زانو استفاده نمایید.

روغن نارگیل برای رفع تیرگی زانو و آرنج

ژل آلوئه ورا

  • برگ آلوئه ورا را برداشته و ژل موجود در داخل آن را بیرون آورید.
  • این ژل را روی زانو و آرنج قرار دهید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.
  • سپس آن را با آب شستشو دهید.
  • ژل آلوئه ورا را دو بار در روز استفاده نمایید.

آلوئه ورا گیاه شگفت انگیزی است که به درمان خشکی زانو کمک می کند و باعث می شود این نواحی نرم تر و روشن تر شوند. همچنین از پوست محافظت می کند.

ژل آلوئه ورا برای رفع تیرگی زانو و آرنج

سرکه سیب

مقداری آب و سرکه سیب را ترکیب کرده و پنبه ای را در آن خیس کنید و روی زانو و آرنج قرار دهید. 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب بشویید. از سرکه سیب سه تا چهار بار در هفته استفاده کنید. سرکه سیب به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل کرده و پوست را روشن می کند.

سرکه سیب برای رفع تیرگی زانو و آرنج

سنگ پا

برای استفاده از سنگ پا به حمام رفته و ناحیه آرنج و زانو را ملایم با سنگ پا با حرکات دایره ای ماساژداده و بعد از 15 دقیقه با آب سرد محل را بشویید. این کار را 3 بار در هفته تکرار کنید. سنگ پا  باعث از بین رفتن سلول های مرده و رفع تیرگی پوست می شود.

سنگ پا برای رفع تیرگی زانو و آرنج

روغن زیتون

دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و این محلول را روی آرنج و زانو بمالید. پس از 15 دقیقه با آب شستشو دهید. ترکیب شکر و روغن زیتون موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و به پاکسازی این نواحی کمک می کند. می توانید این محلول را به طور متناوب یک روز در میان استفاده نمایید.

روغن زیتون برای رفع تیرگی زانو و آرنج

آب لیموی تازه

مقداری لیمو تازه تهیه کنید و آب آن را گرفته و روی آرنج و زانو بریزد. حدود یک ساعت و یا تا هنگامی که کاملا خشک شود منتظر شوید و سپس آن را با آب شستشو دهید. انجام این کار سه بار در هفته موجب رفع تیرگی زانو و ارنج می شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه