چطور موهایمان را رنگ فانتزی کنیم

written by سمیرامیس نوروزی 2 دی 1395

رنگ های پاستلی یا فانتزی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و می توانند تنوعی برای شما باشند. اما از سوی دیگر وقتی بسیاری از تصاویر را با این رنگ موهای متنوع می بینید شاید به این فکر کنید که امکان ندارد شما نیز بتوانید چنین رنگی روی موهایتان داشته باشید. درست است، رنگ کردن مو به یکی از این رنگ های متنوع کار آسانی نیست و مراحل سخت تری نسبت به رنگ موهای ساده تر دارد. بنابراین اگر فکر می کنید نمی توانید این مراحل را به درستی انجام دهید حتما برای این رنگ ها به یک آرایشگر متخصص مراجعه کنید.

رنگ موی فانتزی - مد و زیبایی

مرحله اول : سفید کردن مو :

زمانیکه از رنگ های معمولی برای موهایتان استفاده می کنید، حتما” نیاز نیست که رنگ پایه موهایتان را از بین ببرید و آن را سفید کنید. اما در مورد رنگهای پاستلی قضیه فرق می کند. این رنگها حتما باید روی پایه رنگ روشن اعمال شود تا زیباترین حالت را داشته باشند. بنابراین باید ابتدا رنگ موهایتان را به روشن ترین حالت تبدیل کنید.

در حقیقت سفید کردن مو سخت ترین مرحله است چرا که هم موها ممکن است صدمه ببیند هم باید به رنگ پایه مناسبی برسد. بنابراین باید این مرحله را با دقت انجام دهید. پس مواد سفید کردن رنگ مو ( دکلره یا بلیچ ) را تهیه کرده و با توجه به دستوری که روی بسته بندی آن نوشته شده، اعمال کنید. محلول رنگ بر مو را بیش از حد مجاز روی موهایتان نگه ندارید چرا که باعث سوختگی مو می شود.

پس از اینکه محلول رنگ بر مو را درست کردید به درستی و کامل روی موهایتان بزنید. برخورد مواد دکلره با پوست ممکن است سوزش ایجاد کند پس سعی کنید این مواد را طوری روی موهایتان بزنید که به صورتتان برخورد نکند. پس از این مرحله ، موهایتان را با یک پلاستیک بپوشانید تا مواد دکلره کار خودشان را انجام دهند. پس از مدت زمان تعیین شده، آن را بشویید. اما شامپو و نرم کننده نزنید.

توجه داشته باشید که برای رنگ موهای فانتزی باید روشن ترین پایه مو را داشته باشید، بنابراین ممکن است نیاز باشد دوباره این مرحله را طی کنید. مثلا اگر موهای شما تیره باشد ابتدا به رنگ نارنجی و سپس زرد تبدیل می شود و در مرحله آخر می توانید رنگ موی سفید داشته باشید. از آنجایی که نباید در هفته بیش از یکبار موهایتان را دکلره کنید پس یا باید با رنگ موی نارنجی یک هفته را سپری کنید یا کمی رنگ قهوه ای روشن بگیرید و روی موهایتان اعمال کنید تا از حالت نارنجی خارج شود و سپس در هفته بعد دوباره موهایتان را دکلره کنید.

مرحله دوم : رنگ زدن

رنگ موی فانتزی - مد و زیبایی

رنگ موی مورد نظرتان را انتخاب کنید، بهتر است رنگی روشن تر از آنچه مد نظرتان است خریداری کنید، مثلا اگر می خواهید موهایتان صورتی شود صورتی روشن تر بگیرید یا اگر می خواهید به سبزی بزند سبزروشن و آبی روشن را ترکیبی استفاده کنید.

رنگ موی فانتزی - مد و زیبایی

کمی اکسیدان سفید به رنگ اضافه کنید تا به رنگ مورد نظرتان برسید. سپس رنگ را روی موهایتان بگذارید، شانه بزنید تا تمام موهایتان رنگ بگیرد.موهایتان را بپوشانید و بگذارید رنگ طولانی روی موهایتان بماند تا نتیجه بهتری بگیرید. برای بهتر نتیجه گرفتن می توانید از سشوار استفاده کنید، گرما باعث می شود رنگ مو بهتر باز شود. حداقل دو ساعت باید صبر کنید سپس با آب سرد و نرم کننده بشویید.

رنگ موی فانتزی - مد و زیبایی

حالا که به نتیجه دلخواهتان رسیده اید باید بدانید چطور از رنگ فانتزی موهایتان محافظت کنید.

بیشتر بخوانید:  چهار دلیل برای اضافه کردن تخت تاشو به دکوراسیون اتاق
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

35 دیدگاه

دیبا 29 آبان 1397 - 10:27 ب.ظ

من موهامو دکلره کردم، حدود سه ماه پیش، اول شامپو رنگ سورمه ای استفاده کردم، هر بار که میشستم کمرنگ تر میشد، بعد شامپو رنگ بنفش مایل به آبی، الان بعد از سه ماه که حدودن پنج بار شامپو رنگ بنفش روی موهام استفاده کردم، موهام چند رنگ شده، یه جاهایی بنفش، یه جاهایی آبی، یه جاهایی رنگش به دودی میزنه، چیکارش کنم، نمیتونم قهوه ای ش کنم، چون هنوز بنفش داره و بد میشه، نمیدونم شامپو رنگ چه رنگی بخرم که روش باز بشه، نمیخوام دوباره دکلره کنم یا حتی ریموور، میترسم موهام خیلی اذیت شه :((

Reply
بانوی شهر 14 آذر 1397 - 9:57 ق.ظ

دوست عزیز سلام
برای خارج شدن رنگ‌های اضافه از موهایتان فقط باید از روش دکوپاژ استفاده نمایی، تا رنگ های ثانویه موهایتان کاملا از بین برود و به رنگ‌اصلی و پایه موهایتان برسید.

سپس بعد از آن میتوانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب و اعمال کنید. در غیر اینصورت هر نوع رنگ ثابتی که به موهایتان بزنید، رنگ های ثانویه باقی می مانند و برروی موهایتان سایه می اندازند.

Reply
Elsa 27 آبان 1397 - 1:41 ق.ظ

سلام وقتتون بخير.ببخشيدمن موهام دکلره شدست وپايه ي 9هستش .ريشه ي موهامم اندازه يک بندانگشت رشت کرده ومشکيه .حالاميخوام ازرنگ ژله اي استفاده کنم وموهاموصورتي کنم ولي نميخوام ريشه ي موهام تغيري کنه .يعني ميخوام همين مشکي باقي بمونه .ميخواستم بدونم اگه ازهمين رنگ ژله اي هااستفاده کنم و روي کل موهام بزارم ريشه ي موهام تغيري ميکنه يانه ؟يعني همون مشکي ميمونه ياروشن ميشه؟؟؟

Reply
بانوی شهر 14 آذر 1397 - 10:06 ق.ظ

دوست عزیز سلام

برای ما دقیقا مشخص نیست برند انتخابی شما برای استفاده چه برندی است. اما اگر منظور شما رنگ های پاستلی است که شرکت های وِلا و لورال تولید می کنند، سری جدید این رنگها فقط برروی موهای دکلره شده اعمال می شوند. یعنی اگر شما این رنگ ها را برروی موی مشکی و یا قهوه ای بزنید هیچ تغییر رنگی را مشاهده نخواهید کرد.

برای استفاده از این رنگ ها حتما باید زیر مو حتما دکلره باشد. توصیه ما اینست که از یک سانتیمتر موهایتان این رنگ را اعمال کنید، ولی اگر این رنگ ها به ریشه برخورد نمایند، هیچ تغییر نخواهد کرد زیرا اکسیدان در این رنگ ها موجود نیست و حتما باید این رنگ ها را برروی موهای دکلره شده اعمال کنید.

Reply
Hadis 5 آبان 1397 - 1:24 ب.ظ

سلام
ببخشید من قسمتی از موهامو دکلره و بعد قرمز کردم
الان بعد از ۲ماه کمرنگ شده و قسمت دکلرع ب صورتی کمرنگ و قسمت بدون دکلره ب قرمز خیلی کمرنگ میخوره
الان بنفش بریزم چ رنگی میشه؟

Reply
ریحانه 9 مهر 1397 - 1:24 ق.ظ

سلام ممنون از مطلبتون خیلی کمکم کرد. من ریشه ی موهامو هر سه ماه یه بار که رشد میکنه صاف میکنم. چند روزبعد صافی میتونم دکلره کنم؟ و اینکه موهام مشکیه به سختی به سفید میرسه و چون صاف میکنم میگن از اکسیدان۶‎٪ استفاده کنم که آسیب نرسونه. چیکار کنم سفید شه؟

Reply
الهه 4 مهر 1397 - 2:10 ب.ظ

سلام میخاستم بپرسم روی رنگ ۰۰۰ هم میشهرنگ فانتزی گذاشت یا نه یا از چه رنگهایی میشه استفاده کرد بدون نیاز ب دکلره برای رنگ فانتزی و اسپری های رنگ موی فانتزی خوب هستن یا نه

Reply
بانوی شهر 21 آذر 1397 - 10:36 ق.ظ

دوست عزیز سلام.
رنگ های فانتزی و پاستلی فقط برروی موهای دکلره شده قرار می گیرد. اما اگر این رنگ ها را برروی موهای معمولی اعمال نمایید به نتیجه مورد نظر نخواهید رسید مگر اینکه رنگ معمولی شما دارای پایه روشن و بلوند باشد.
اگر نمیخواهید موهایتان را دکلره کنید و استفاده از اسپری های رنگ را مد نظر دارید، لازم به ذکر است که این اسپری ها موقت هستند.
اسپری ها دو حالت دارند که یکی دائمی میباشد و برروی موهای دکلره شده قابل استفاده است و دیگری با حمام رفتن شسته می شود.

Reply
آیدا 14 مرداد 1397 - 3:09 ق.ظ

سلام ببخشید من رنگ مو فانتزی آبی گذاشتم و تقریبا دو هفته ای گذشته و رنگش همینجور داره کمرنگ میشه و اصصصصلا مثل اول نیست. خواستم ببینم چی کار کنم که رنگش از این کمرنگ تر نشه؟؟!مرسی

Reply
بانوی شهر 17 مرداد 1397 - 10:54 ق.ظ

دوست عزیز سلام از مهمترین خاصیت رنگ های فانتزی یا پاستلی این است که به مرور زمان و با هر بار شستشو روشن تر میشود.

Reply
شیما 10 تیر 1397 - 6:14 ب.ظ

سلام ببخشید امکانش هست توضیح بدید چرا وقتی من موهامو دکلره میکنم یه دست نمیشه!؟ واینکه برای درست شدنش چیکار کنم
آیا میشه از شامپو رنگ بنفش برای سفید کردن مو استفاده کرد!؟منظورم این است که اول دکلره کنم بعدش با این شامپو اون تناز نارنجی رو بگیرم!؟

Reply
بانوی شهر 12 تیر 1397 - 11:34 ق.ظ

دوست عزیز سلام

یکدست نشدن دکلره شما بستگی به سرویس های قبلی دارد.

اگر شما از رنگ های تیره مثلا رنگ ۱ تا ۴استفاده کرده باشید، خارج شدن این رنگها از مو به مدت زمان بیشتری زمان نیاز دارد.

جاهای دیگر مو که پایه رنگ ۴تا ۷ و ۸ را دارند سریعتر به رنگ مورد نظر خواهند رسید.

دلیل اصلی استفاده از رنگ های مختلفی است که قبلا برروی موهایتان اعمال نموده اید.

بهترین روش اینست ابتدا قسمت تیره را دکلره نمایید و سپس قسمت های روشن را درنظر بگیرید.

برای گرفتن تناژ زردی مو پیشنهاد میکنیم از شامپوی بنفش استفاده نمایید، اما دقت نمایید شما با شامپوی بنفش نمیتوانید از تناژ نارنجی به پایه سفید برسید.

Reply
الب 29 خرداد 1397 - 1:44 ق.ظ

سلام ببخشید من موهامو دکلره کردم زرد شد بعد با شامپو شستم نمیدونستم بعد ک خشک کردم ب موهام شامپو رنگ ابی و سبز زدم اما اصلا رنگ نشد . ینی بخاطر شامپو بود یا زرد بودنش؟

Reply
بانوی شهر 10 تیر 1397 - 9:45 ق.ظ

دوست عزیز سلام،

از شامپوهای رنگ معمولا بعد از دکلره با توجه به تناژی که برای مو انتخاب شده، استفاده میکنیم.

به طور مثال اگر شما مرتب موهایتان را صورتی میکنید برای ماندگاری تناژ صورتی میتوانید از شامپورنگ صورتی استفاده نمایید.

Reply
افسانه 9 خرداد 1397 - 9:49 ق.ظ

سلام ببخسید من موهام قهوه ای تیره هست باید دکلره کنم بعد رنگ فانتزی اخر یبار انجام دادم نشد

Reply
بانوی شهر 20 خرداد 1397 - 9:35 ق.ظ

دوست عزیز سلام، برای کلیه موهای فانتزی ابتدا باید مو را کامل دکلره نمایید و سپس رنگ موی مورد نظرتان را اعمال نمایید.

Reply
غزاله 18 فروردین 1397 - 2:01 ق.ظ

سلام من موهام هایلاته اگر این رنگ و بذارم ریشه موهام و بقیه قسمتا که دکلره نیست چجوری میشه ؟ جون میخوام ببرم سفر بزنم میترسم لطفا راهنمایی کنید

Reply
بانوی شهر 18 فروردین 1397 - 6:33 ب.ظ

دوست عزیز سلام،

ابتدا قسمت هایی از مو که هایلایت شده را مشخص کرده و سپس رنگ فانتزی مورد نظر را به آن قسمت ها بزنید، بعد از ۲۰ دقیقه رنگ را از روی موهایتان پاک کنید.

دقت نمایید موهای فانتزی تنها برروی موهای دکلره شده رنگ پذیر است نه رنگ طبیعی

Reply
مه رو 9 بهمن 1396 - 8:59 ق.ظ

سلام خسته نباشید من موهامو دکلره کردم اما آسیب جدی دیده پایه موهام زرد مایل به نارنجیه چون آسیب دیده نمیخوام دوباره دکلره کنم میخواستم بدونم میشه رو همین پایه رنگ آبی فانتزی روی موهام بزارم؟رنگ خیلی روشن نمیخوام فقط آبی یا سورمه ای بشه کافیه .به نظر شما میشه؟

Reply
بانوی شهر 10 بهمن 1396 - 8:11 ب.ظ

دوست عزیز سلام

رنگ آبی خنثی کننده رنگ نارنجی میباشد اما اگر پایه موهایتان رنگی مایل به زرد را دارد ممکن است به جای رنگ آبی،نتیجه رنگ سبز باشد.

پیشنهاد میشود از رنگ های تیره استفاده نمایید.

Reply
1 2

بدون دیدگاه