استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه

written by بانوی شهر 7 اردیبهشت 1396
استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه

رنگهای خنثی می توانند بهترین دوست شما در دکور کردن خانه تان باشند. هیچ چیزی به اندازه رنگهای خنثی نمی تواند در فضای اتاق تعادل و آرامش ایجاد کند. اما برخی از افراد یا از استفاده از این رنگها دردکور خانه شان می ترسند یا بیش از اندازه از رنگهای خنثی استفاده می کنند که باعث کسل کننده شدن فضا می شود. بنابراین بد نیست نکاتی درباره استفاده از این رنگها در خانه بدانید.

دکور کردن اتاق به کمک رنگهای خنثی هیچگاه به منظور کسل کننده کردن فضا نخواهد بود. رنگهای خنثی قرار است فضای اتاق شما را باز تر کنند و بگذارند رنگهای طبیعی و زیبای به کار رفته در اتاقتان زیباتر دیده شوند نه اینکه آنها را بپوشانند.

نکاتی برای استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه

  • به بافت های به کار رفته در دکور خانه تان فکر کنید. رنگ های خنثی در بافت های مختلف رنگی متفاوت به خود می گیرند. این باعث می شود این رنگ ها جذاب به چشم بیایند و در فضای اتاق ایجاد هیجان و انرژی کنند.
  • به تضاد در دکور اتاقتان فکر کنید. تضاد می تواند بین رنگ سرد و گرم یا دکور طرح دار در کنار دکور یکرنگ باشد. مثلا می توانید از رنگ خنثی به صورت روشن در کنار یک رنگ گرم و تیره استفاده کنید یا برعکس.
  • به طرح های مختلف فکر کنید. رنگ های خنثی معمولا به خوبی با طرح های مختلف ترکیب می شوند. طرح ها به فضای اتاق حرکت می دهند، این چیزیست که در اتاقی که در آن از رنگهای خنثی استفاده می شود کم است. بنابراین با استفاده از این رنگ ها به صورت طرح های ترکیبی می توانید به اتاق حرکت بدهید.
  • رنگ های خنثی با هر رنگ دیگری به خوبی ترکیب می شوند، این مساله تغییر دکوراسیون خانه را برای فصول مختلف راحت تر می کند. اگر شما دوست دارید برای فصل های مختلف رنگ دکور اتاقتان را تغییر دهید می توانید وسایل اصلی را به رنگ خنثی انتخاب کنید و با تغییر روکش کوسن ها یا رومیز و پرده و در نهایت رنگ دیوارها ، برای فصل جدید ترکیبی جدید به اتاقتان بدهید.
  • اگر می خواهید فقط از رنگ های خنثی برای یک دکور مونوکروم یا تکرنگ استفاده کنید دقت کنید که همه رنگهای خنثی با یکدیگر جور نیستند. یک رنگ خنثی می تواند در دل خود طیفی گرم یا سرد داشته باشد. بنابراین وقتی با این رنگها می خواهید کار کنید تعادل بین سرد و گرم بودن رنگها را نیز در نظر بگیرید تا این رنگ های خنثی در کنار هم زیباتر به نظر برسند.
  • اگر فضایی که با رنگ خنثی دکور کرده اید کمی کسل کننده به نظر می رسد، از یک یا دو رنگ جذاب و چشمگیر در کنار آنها استفاده کنید. این رنگ را می توانید به روش های مختلفی به دکورتان اضافه کنید، همانند تغییر روکش بالش ها یا رنگ کردن چارچوب درها و پنجره ها

این تصاویر می توانند به شما در انتخاب رنگ خنثی برای دکوراسیون خانه تان کمک کنند :

استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه