روش ساخت چند ماسک مو با عسل

written by بانوی شهر 16 بهمن 1395
روش ساخت چند ماسک مو با عسل

عسل فواید زیادی برای مو دارد، این ماده چسبناک و خوش طعم علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن مفید است، می تواند در رشد مو ، سلامت پوست و پاکسازی پوست نیز نقش مهمی داشته باشد. با استفاده از یکی از این ماسک های عسل می توانید به راحتی در خانه به رشد موهایتان کمک کنید.

1 ) ماسک مو روغن زیتون و عسل :

ماسک مو با عسل - شادابی و سلامتی

  • نصف پیمانه عسل
  • ¼ پیمانه روغن زیتون
  • ¼ پیمانه کره آب شده ( اجباری نیست )

آماده سازی ماسک مو عسل و روغن زیتون :

عسل و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و برای مدت 30 ثانیه در مایکروویو بگذارید. کمی که سرد شد کره را به آن اضافه کنید. محلول بدست آمده را به آرامی روی موهایتان بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند.سپس با محلول رقیقی که از ترکیب آب و چهار قاشق غذا خوری عسل تهیه شده موهایتان را بشویید.

2 ) ماسک مو عسل و موز :

ماسک مو با عسل - شادابی و سلامتی

  • 2 تکه موز پخته شده
  • نصف پیمانه عسل
  • ¼ پیمانه روغن زیتون

مشکل این ماسک این است که موز حتی در حالیکه با بقیه مواد ترکیب می شود نیز وقتی روی سر می زنید، روی سر می چسبد و شستن سر را کمی دشوار می کند، با اضافه کردن مقداری روغن زیتون، می توانید کاری کنید که موهایتان کمی نرم تر شده و موز از روی مو به آسانی پاک شود.

آماده سازی ماسک مو عسل و موز :

ابتدا مواد را با هم ترکیب کنید، بهتر است این کار را با یک میکسر انجام دهید. روی مو و پوست سرتان به آرامی بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند . از کلاه حمام در این مدت استفاده کنید تا موادی که به سرتان زدید، روی زمین نریزد. پس از 20 دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید و شانه بزنید تا هیچ ماده ای لا به لای موهایتان باقی نماند.

بیشتر بخوانید:  تمرینات ساده جهت تقویت عضلات شکم

3 ) ماسک مو عسل و تخم مرغ :

ماسک مو با عسل - شادابی و سلامتی

تخم مرغ  نیز برای مو بسیار مفید است و در این ترکیب باعث می شود مو پروتئین بیشتری بدست بیاورد.

  • دو عدد تخم مرغ
  • یک پیمانه عسل

آماده سازی ماسک مو عسل و تخم مرغ  :

دو عدد تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و عسل را به این ترکیب اضافه کنید. با یک همزن هم بزنید که کاملا با هم ترکیب شود.محلول بدست آمده را روی موهایتان بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با شامپو بشویید. برای اینکه برق بیشتری به موهایتان بدهید با محلول رقیق آب و عسل نیز موها را شستشو دهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه