روش هایی برای بهبود حالت ابروها

written by بانوی شهر 17 بهمن 1395
روش هایی برای بهبود حالت ابروها

بالا رفتن سن به راحتی می تواند در چهره شما نمایان شود و شما شاید اصلا متوجه آن نشوید اما سالها اخم کردن  و حالات و عکس العمل های مختلفی که با چهره تان نمایش می دهید باعث ایجاد خطوط اخم بین ابروهایتان می شود.

همینطور با گذر زمان ابروهایتان نیز ممکن است حالت افتادگی پیدا کنند و شما را ناراحت و یا خسته نشان دهد. فعالیت ماهیچه های اطراف چشمان در طی زمان باعث ایجاد خطوطی در ناحیه ابروهایتان می شود، صدماتی که در اثر نور خورشید روی پوست ایجاد می شود نیز با چین و چروک خودشان را نشان می دهد، تمامی اینها باعث می شوند ابروها سنگین تر و پیرتر دیده شوند.

اما شما به راحتی می توانید کاری کنید تا این حالات را کاهش بدهید و ابروها و ناحیه اطراف آن همیشه در بهترین حالت باشند.

  • بیشتر بخوابید

بهبود حالت ابروها - مد و زیبایی

خستگی مکرر باعث می شود چشمان پیر شوند. کمبود خواب نیز باعث تولید هورمن های استرس می شود که این مساله  نیز پروسه بالارفتن سن را سریع تر میکند. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید این کمبود خواب با چشمان پف کرده، تیرگی و گودی زیر چشم خودش را نشان می دهد. پزشکان پیشنهاد می کنند که همه افراد حداقل بین 6 الی 8 ساعت در شب بخوابند. داشتن خواب کافی باعث می شود تا چهره شما جوان تر و شاداب تر شود. بدن شما برای اینکه بتواند کلاژن های بیشتری برای ترمیم پوست تولید کند نیاز به خواب کافی دارد.

  • به دنبال کرم هایی با ترکیبات مناسب بگردید

بهبود حالت ابروها - مد و زیبایی

پوست شما با گذر زمان حالت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و تولید کلاژن ها کند می شود. کرم های چشم و سرم هایی که برای مبارزه با افتادگی پوست طراحی شده اند می توانند کمک کنند تا پوست اطراف چشم و ابروهایتان حالت بهتری به خود بگیرند و افتادگی نداشته باشند. به دنبال محصولاتی بگردید که اسیدهای پولی هیدروکسی، آنتی اکسیدان، کافئین ( برای سفت کردن پوست ) و peptide داشته باشند.

  • از چای بابونه کمک بگیرید

بهبود حالت ابروها - مد و زیبایی

بابونه، خواص ضد التهابی دارد و نوشیدن آن نه تنها باعث ریلکس شدن پلک هایتان می شود بلکه می توانید از تفاله این چای نیز استفاده کنید. اگر از چای کیسه ای استفاده می کنید آن را در حالیکه هنوز خیس است در یخچال قرار دهید، بگذارید یک شب بماند و فردا آن را روی چشمانتان قرار دهید. بعد از 20 دقیقه آن را بردارید. این کار باعث آرامش پلک ها و اطراف چشمتان می شود و از افتادگی پلک و حالت چشم جلوگیری می کند.

  • شکل ابرویتان را تغییر دهید

بهبود حالت ابروها - مد و زیبایی

ابروهایی که موهای پراکنده دارند یا به طور طبیعی کم پشت و باریک هستند باعث می شوند، ناهماهنگ به نظر برسند. این ابروها را با مداد یا سایه ابرو کمی پر کنید و به آن شکل دهید. طوری که ابروها بالاتر به نظر برسند و حالت افتادگی نداشته باشند.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

بهبود حالت ابروها - مد و زیبایی

داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین روش برای سلامت نگه داشتن پوست است. در کنار خوردن غذاهای سالم و مغذی، نوشیدن آب به اندازه کافی و عدم استفاده از تنباکو نیز می تواند به این روند کمک بیشتری کند. ویتامین C یکی از موثرترین ویتامین ها برای تولید کلاژن پوست می باشد که این مساله باعث می شود پوست سفت بماند. شما تقریبا می توانید 100 درصد از ویتامین مورد نیاز روزانه تان را از مواد غذایی نظیر پرتقال، کلم بروکلی، سیب زمینی، کلم، توت فرنگی و طالبی بدست بیاورید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه