روش های خانگی و طبیعی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم

written by بانوی شهر 16 اسفند 1395
روش های خانگی و طبیعی از بین بردن تیرگی زیر چشم

تیرگی یا کبودی زیر چشم ها برای همه ما مانند یک کابوس است. اما نگران نباشید، قرار نیست برای همیشه چشمانتان اینگونه بمانند، چرا که برای از بین بردن آن روش های متعددی وجود دارد و حتی شاید این مساله فقط در نتیجه بیدار ماندن بیش از حد شب گذشته یا کارکردن تا دیروقت بوده باشد.

چه چیزی باعث می شود زیر چشم ها تیره شود؟

وقتی تیرگی زیر چشمان نمایان می شود، بدنتان از این طریق به شما پیامی می رساند که چیزی در بدن به درستی عمل نمی کند. بسیاری معتقدند این تیرگی ها در اثر خستگی یا کم خوابی پدید می آیند که خیلی نگران کننده نخواهند بود. اما دلایل مختلفی ممکن است برای این کبودی ها وجود داشته باشد.

در حقیقت، این تیرگی ها خطرناک نیستند ولی وقتی آنها را مشاهده می کنید باید توجه بیشتری به آنها داشته باشید و از کنارشان به همین راحتی نگذرید. آب کافی بخورید چرا که کمبود آب در بدن یکی از دلایل پدید آمدن کبودی های زیر چشم است. علاوه بر آن مشکلات دیگری نظیر مشکلات کلیوی، کم خونی، آلرژی فصلی یا مشکلات هضم غذا نیز ممکن است از دلایل دیگر این مشکل باشند. پس حتما در کنار عمل کردن به دستورات طبیعی و خانگی برای از بین بردن این تیرگی ها، به این مشکلات نیز توجه کنید و در صورت برطرف نشدن حتما به پزشک مراجعه کنید.

پوست اطراف چشم ها چهار برابر نازک تر از پوست سایر نقاط صورت است، بنابراین وقتی در آن مشکلی پدید بیاید خیلی زود خود را نشان می دهد، بخصوص در افرادی که پوست تیره تری دارند.

بیشتر بخوانید:  حذف یک وعده غذایی با بدن چه خواهد کرد؟

چگونه از شر سیاهی های زیر چشم خلاص شویم؟

شما می توانید از کرم های دور چشم مختلف برای از بین بردن تیرگی زیر چشمتان استفاده کنید، همچنین می توانید یکی از روش های زیر را به کار گیرید و با هر آنچه در خانه دارید راه حلی طبیعی و کاربردی برای از از بین بردن تیرگی زیر چشم پیدا کنید.

1 ) خیار :

تیرگی زیر چشم - شادابی و سلامتی

این روش قدیمی ترین روش از بین بردن تیرگی زیر چشم است و ارزان ترین نیز می باشد. خیار را حلقه حلقه کنید و روی چشم قرار دهید و بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند سپس بردارید. خیار 95% آب دارد که باعث می شود جریان خون در رگ ها به شکل بهتری حرکت کند و پوست زیر چشم آبرسانی شود و در نهایت تیرگی یا پف زیر چشمتان از بین برود. این یکی از موثرترین روش هاست.

2 ) سیب زمینی :

تیرگی زیر چشم - شادابی و سلامتی

برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید ابتدا شب قبل سیب زمینی را در یخچال بگذارید. بعد از یکشب آن را بیرون آورده بشویید و حلقه حلقه کنید. حلقه ها را روی چشمانتان بگذارید و 5 الی 10 دقیقه صبر کنید سپس آنها را برداشته و چشمانتان را به آرامی بشویید. سیب زمینی کمک می کند پف زیر چشم بخوابد و زیر چشمتان رنگ روشن تری به خود بگیرد.

3 ) شیر :

تیرگی زیر چشم - شادابی و سلامتی

پنبه را به شیر آغشته کنید و سپس آن را روی چشمانتان قرار دهید. بگذارید 20 دقیقه یا نیم ساعت روی چشمانتان بماند. سپس به آرامی چشمانتان را با آب بشویید. این کار باعث می شود پوست زیر چشم رنگ روشنی به خود بگیرد. این کار را روزی یکبار انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

بیشتر بخوانید:  نکاتی برای داشتن لب های سالم و صورتی

4 ) چای کیسه ای :

تیرگی زیر چشم - شادابی و سلامتی

ابتدا چای کیسه ای را در آب گرم قرار دهید، سپس آب آن را بگیرید و در یخچال بگذارید. پس از 10 دقیقه آن را بیرون آورده و روی چشمانتان بگذارید، 20 دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید و چشمانتان را با آب سرد بشویید. چای سبز یا بابونه می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند.

5 ) سفیده تخم مرغ :

تیرگی زیر چشم - شادابی و سلامتی

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و در یک ظرف بریزید. با استفاده از یک قلم آرایشی آن را دور چشمانتان بمالید. زمانیکه خشک شود ممکن است کمی دور چشم احساس فشار کنید اما این، در حقیقت خوب است. باید بگذارید سفیده تخم مرغ تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید.

زمانیکه از شرتیرگی های زیر چشم خلاص شدید حتما این روش ها را ادامه دهید تا از بروز دوباره آن جلوگیری کنید. همچنین نوشیدن آب، داشتن خواب کافی و خسته نکردن چشم ها با نگاه کردن طولانی به تلویزیون نیز می تواند در این امر کمکتان کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه