6 نکته که باید هنگام سایه زدن چشم ها بدانیم

written by بانوی شهر 13 آذر 1395
6 نکته که باید هنگام سایه زدن چشمها بدانیم.

مهم نیست چند سالتان است و چند سال است که آرایش می کنید، همیشه روش های جدیدی برای یادگیری وجود دارد. شاید فکر کنید که  بهترین شکل آرایش می کنید، اما رعایت این نکات هنگام آرایش چشم و سایه زدن می تواند در بهتر و زیباتر شدن چشمانتان کمک کند.

1 ) هنگام سایه زدن،چشمانتان را باز بگذارید.

شاید بگویید این روش امکان پذیر نیست یا روش خوبی نیست، اما وقتی که برای سایه زدن چشمانتان را باز نگه می دارید باعث می شود تا دقیق تر به پلکتان سایه بزنید و سایه چشمتان نامنظم یا خارج از حد زده نمی شود.

سایه زدن چشم - مد و زیبایی

2 ) از رنگ سفید برای پایه رنگهای دیگر استفاده کنید.

این کار باعث می شود رنگی که پشت پلکتان می زنید جذاب تر و گران تر به نظر برسد. پس ابتدا از یک رنگ خنثی یا سفید استفاده کنید سپس رنگ دلخواهتان را روی آن بزنید.

سایه زدن چشم - مد و زیبایی

3 ) از رژگونه روی پلکتان استفاده کنید.

نکته اینجاست که آرایش تکرنگ این روزها یکی از مواردی است که در فشن تر شدن آرایش نقش دارد. شما می توانید با استفاده از یک قلم آرایشی ، مقداری از رنگی که برای رژ گونه استفاده کردید را پشت چشمتان بزنید تا آرایش تکرنگ و هماهنگ شود.

سایه زدن چشم - مد و زیبایی

4 ) برای آرایش کردن، سایه چشم را اول از همه بزنید.

بهتر است به این ترتیب آرایشتان را انجام دهید : چشم ها، صورت، لب، ابرو. از آنجایی که سایه چشم ممکن است در قسمت های دیگر صورت پخش شود یا از آنجایی که اکثرا پودری هستند، ممکن است پایین چشمانتان بریزد، پس بهتراست پیش از اینکه صورتتان را آرایش کنید سایه چشم بزنید. که در صورت پخش شدن یا رخ دادن اشتباهی در آرایش آن، بتوانید آن را به راحتی تصحیح کنید یا اگر جایی از صورت لکی گذاشت با کرم پودر بپوشانید.

سایه زدن چشم - مد و زیبایی

5 ) سایه ای انتخاب کنید که رنگ آن مناسب رنگ چشمانتان باشد.

هماهنگی رنگها یکی از قواعد این بازی است. بهتر است قوانین اولیه برای آرایش چشم را بدانید و با رنگهایی که چشمانتان را زیباتر نشان می دهند آشنایی داشته باشید، مثلا رنگهای آبی برای چشمان قهوه ای، رنگهای تیره برای چشمان سبز. در برخی موارد حتی لازم است بدانید چه رنگهایی را نباید استفاده کنید.

سایه زدن چشم - مد و زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید