سرکه سیب چه استفاده هایی دارد؟

written by بانوی شهر 5 آبان 1396
سرکه سیب چه استفاده هایی دارد؟

سرکه سیب از جمله موادی است که از دوران باستان در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. این ماده مدتهاست که به میلیون ها نفر در زمینه های مختلف کمک کرده است. از تزئین سالاد گرفته تا جوانسازی پوست. حتی گفته می شود در گذشته از سرکه سیب برای درمان برخی از بیماری ها نیز استفاده می شده است.

حالا اگر می خواهید بیشتر از غذا درست کردن از این ماده بهره ببرید با موارد مصرفی آن اینجا آشنا شوید.

شوینده صورت

سرکه سیب - زندگی بانوی شهر

از آنجایی که سیب سرشار از آنتی اکسیدان است و منبعی غنی از پتاسیم، کلسیم و فیبز نیز می باشد، بسیار برای پوست مفید است. بعنوان مصرف روزانه می توانید از سرکه سیب برای شستن صورت یا لایه برداری از پوست استفاده کنید. این ماده پوست را روشن می کند بخصوص اگر تیرگی در اثر نور خورشید روی پوست بوجود آمده باشد با چند بار استفاده از سرکه سیب روی صورت، این لکه روشن و محو می شود.

پاک کننده طبیعی

سرکه سیب - زندگی بانوی شهر

به دلیل خواص آنتی باکتریالی که سرکه دارد از آن در برخی شوینده های شیمیایی قوی استفاده می شود. سرکه سیب نیز همین خواص طبیعی را دارد، با این تفاوت که سرکه سیب بوی بهتری نیز دارد. این ماده برای پاک کردن لکه ها و رسوبات معدنی بسیار موثر است. فقط کافیست سرکه سیب را با کمی آب ترکیب کنید و از این ترکیب برای پاک کردن سطوح چوبی، مرمری و موزاییک ها استفاده کنید.

سفید کننده طبیعی دندان

سرکه سیب - زندگی بانوی شهر

داشتن دندانی سفید به داشتن لبخندی زیبا کمک می کند و یک لبخند زیبا نیز کلید زیبایی چهره شما خواهد بود و اعتماد به نفس شما را به بالاترین حد خود می رساند. شاید سفید کننده های اختصاصی دندان کمی گران باشند اما شما به راحتی می توانید از سرکه سیب طبیعی، برای سفید کردن دندانها استفاده کنید. فقط کافیست صبح ها کمی سرکه سیب را غرغره کنید. با این کار هم به سفید شدن دندانهایتان کمک کرده اید هم باعث می شوید از شر باکتری های موجود در دهان خلاص شوید.

درمان سوختگی ناشی از آفتاب

سرکه سیب - زندگی بانوی شهر

گاهی ممکن است در اثر قرار گرفتن زیاد در معرض نور خوشید و سوختگی پوست دچار درد یا سوزش روی پوست شوید. شما هم می توانید برای آرام کردن این درد از آلوورا استفاده کنید یا مقداری سرکه سیب روی محل سوختگی بمالید تا التهاب آن گرفته شده و آرام شود.

برای داشتن موهای سالم تر

سرکه سیب - زندگی بانوی شهر

همه ما دوست داریم موهایی زیبا و سالم داشته باشیم. برای اینکار می توانیم از مواد طبیعی مختلفی استفاده کنیم که یکی از انها سرکه سیب است. این ماده به رشد مو کمک کرده و مانع بوجود آمدن شکنندگی در موها می شود. همچنین اگر از این ماده چند بار روی مو استفاده کنید متوجه خواهید شد که موهایتان روز به روز کمتر گره می خورد و این ماده طبیعی به صاف و نرم شدن آن کمک می کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه