سوپ نخود فرنگی و پنیر

written by بانوی شهر 11 بهمن 1395
سوپ نخود فرنگی و پنیر

مخملی و مورد علاقه کوچکترها

سوپ نخود فرنگی با طعم پنیر موزارلا فوق العاده خوشمزه و به طرز خنده داری راحت است. بچه ها عاشق آن می شوند و ترغیب می شوند که با خوردن سوپ خوشمزه و پر خاصیت نخود فرنگی هم با سبزیجات آشتی کنند و هم در سرمای زمستان گرم شوند. این سوپ راحت را امتحان کنید مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید!

سوپ نخود فرنگی و پنیر - دست پخت بانوی شهر

اگر از خواص نخود فرنگی آگاه باشید این ماده غذایی را بیشتر در غذاهایتان می گنجانید. نخود فرنگی به مقدار زیادی دارای مواد معدنی و ویتامین C است. 100 گرم نخود سبز 50 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین می کند. نخود فرنگی منبع اسید فولیک است، برای سلامت قلب مفید است و ضد سرطان می باشد. این ماده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است و برای کاهش وزن بسیار مفید است.

مواد اولیه لازم برای تهیه سوپ نخود فرنگی و پنیر موزارلا برای 4 تا 6 نفر :

  • 500 گرم نخود فرنگی
  •  1 عدد پیازچه
  • 750 میلی لیتر آب جوش
  •  طعم دهنده یا عصاره گیاهی الیت
  •  مقداری نمک و فلفل
  • 1 توپ پنیر موزارلا

سوپ نخود فرنگی و پنیر - دست پخت بانوی شهر

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی و پنیر موزارلا :

ابتدا نخود فرنگی ها و پیازچه را داخل قابلمه بریزید و عصاره گیاهی را درون آب حل کنید و همه اینها را با هم بپزید تا زمانی که نخودها بپزند و نرم شوند. زمانی که مطمئن شدید نخودها پخته شده اند و آماده ریختن درون مخلوط کن هستند پیازچه ها را از قابلمه خارج کنید. بعد از این مرحله پنیر موزارلا را تکه تکه کنید و همرا با تمام محتویات قابلمه ( نخود فرنگی های پخته و آب ) درون مخلوط کن بریزید. همه اینها را با هم مخلوط کنید تا به یک بافت نرم و مخملی برسید. نمک و فلفل را هم اضافه کنید و سوپ را پس از مخلوط کردن به قابلمه برگردانید تا طعم پنیر موزارلا و نخودفرنگی ها به خورد هم برود. پس از چند دقیقه سوپ آماده است. 1 لیتر از این سوپ برای پذیرایی از حدود 4 تا 6 کودک کافی است، البته اگر بزرگترها هم ناخنک بزنند حق دارند!

سوپ نخود فرنگی و پنیر - دست پخت بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

1 دیدگاه

زهرا 24 اردیبهشت 1398 - 7:51 ق.ظ

من متوجه نشدم پیازچه ها کجا رفتند؟؟

Reply

بدون دیدگاه