چگونه شامپوی مناسب برای موهایمان انتخاب کنیم؟

written by بانوی شهر 23 دی 1395

برای اینکه موهای خوبی داشته باشید باید به بهترین شکل از آن مراقبت کنید، بخشی از این مراقبت مربوط به انتخاب شامپوی مناسب با نوع موهایتان می باشد. برای شستشوی مو باید محصولاتی استفاده کنید که با جنس موهایتان سازگاری داشته باشند. برای انتخاب شامپوی مناسب ما در این مطلب سه نوع حالت معمول مو را در نظر گرفته ایم، موهای شما جز کدام دسته است ؟

موهای صاف :

مهم ترین مشکلاتی که موهای صاف ممکن است داشته باشند این است که زیاد لخت هستند، ممکن است زود آسیب ببینند و وز شوند.

برای این نوع مو بهتر است از شامپوها و نرم کننده های حجم دهنده مو استفاده کنید، این شامپوها همانطور که از نامشان پیداست می توانند به موهایتان حجم دهنده و کمی از حالت صاف بودن بیش از اندازه آن بکاهند و موهایتان را پرتر نشان دهند. دنبال شامپوهایی بگردید که کمی مرطوب باشند و به موهایتان برق بیندازند و روی موها سنگینی نکنند. اگر موهای آسیب دیده دارید از نرم کننده های حاوی آمینو اسید یا کراتین استفاده کنید.

از نرم کننده های خیلی قوی و آنهایی که چرب هستند استفاده نکنید ، این نرم کننده ها برای صاف تر کردن مو هستند و طبیعتا اصلا مناسب موهای صاف نیستند.

شامپوی مناسب مو - مد و زیبایی

موهای فر و موج دار :

مهم ترین مشکلی که این نوع مو دارد خشک بودن و مجعد بودن آن است. 

موهای فر و مجعد را بهتر است با شامپوها و نرم کننده های آبرسان بشویید. به دنبال شامپوهایی بگردید که در آنها الکل های ستیل و استریل که باعث مقاومت مو و مرطوب شدن آن می شوند باشد و سیلیکون که موهایتان را براق و صاف می کند. اگر موهای خیلی خشک دارید هفته ای یکبار از نرم کننده های خیلی قوی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  10 دلیل برای نوشیدن هر روزه قهوه (قسمت اول)

از شامپوهای روشن کننده استفاده نکنید چرا که برای از بین بردن رنگ روی مو، این شامپوها خیلی قوی هستند و باعث خشک شدن بیشتر موهایتان می شوند.

شامپوی مناسب مو - مد و زیبایی

موهای ضخیم و گره دار :

مهم ترین مشکلی که موهای ضخیم با آنها مواجه هستند علاوه بر اینکه خیلی گره می خورند ، خشکی و شکنندگی است. از شامپوها و نرم کننده هایی استفاده کنید که نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بیشتری دارند. این شامپوها بهتر است حاوی سیلیکون و یا دیمتیکون Dimethicon باشند که حالت در همی و گره خوردگی مو را از بین ببرند. بهتر است هفته ای یک یا دوبار از ماسک های موی آبرسان استفاده کنید، زمانیکه حالت موهایتان بهتر شد و از آن راضی بودید می توانید ماسک مو را ماهی دوبار و یا یکبار استفاده کنید.

از شامپوهای حاوی پروتئین استفاده نکنید، این شامپوها برای این نوع مو مناسب نیستند و ممکن است باعث شکسته شدن تارهای مو شوند.

شامپوی مناسب مو - مد و زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه