ایده هایی برای تزئین شب چله با تم انار

written by لاوین قریشی 28 آذر 1396
ایده هایی برای تزئین شب چله با تم انار

در مراسم های آئینی ما ایرانیان شب یلدا جایگاه خاصی دارد. ایرانیان باستان با این باور که فردای شب چله با دمیدن خورشید، روزها بلندتر می‌شوند و تابش نور ایزدی فزونی می‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند.

یلدا و جشن هایی که در این  شب برگزار می شود از سنت های باستانی است.

این روزها که به آخر پاییز نزدیک می شویم مردم برای سپری کردن یلدایی زیبا و پرخاطره درکنار عزیزانشان آماده می شوند، خانم ها بیشتر از همه به فکر داشتن شبی زیبا هستند. به نوعی که از ماهها قبل در حال یادگیری شیوه های تزئین سفره ی شب چله و میوه جات این شب بوده و دوست دارند سفره ای خاص و متفاوت برای پذیرایی از مهمانانشان تدارک ببینند.

سفره ی شب چله ، سفره ای پر از تنقلات، غذاهای خوشمزه، میوه با تزئینات مخصوص این شب بوده که با سلیقه و پشتکار آماده می گردد.

انار را به عنوان میوه ای بهشتی میشناسیم که سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است.این میوه علاوه بر ارزش غذایی بسیاری که دارد در درمان بیماری ها، زیبایی پوست و استحکام دندان ها نیز تاثیرگذار است.

خواص انار بسیار زیاد است.  انار ضد افسردگی، سرطان، کاهش دهنده بیماری های قلبی و…. است، انار انرژی بخش بوده و حس شادابی و نشاط را در انسان زنده می کند.

انار از میوه های اصلی شب یلدا است که میتوانید با آن تم متفاوتی به پذیرایی شب چله داده، طوری که همه چیز رنگ و بوی شب یلدا بدهید.

در ادامه ایده های را با تم انار برای تزئین میز شب چله معرفی خواهیم کرد : 

ترکیب شمع با انار 

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

یکی از تم های زیبا برای تزئین میز شب چله ترکیب کردن شمع با انار است اگر میخواهید چیدمانی متفاوت داشته باشید، انارهای زیبا را با شمع های سفید یا قرمز ترکیب نمایید.

ترکیب چوب دارچین با انار 

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

یک سبدچوبی شیک تهیه کنید، سپس میوه های کاج و انار را همراه با چوب دارچین درون آن قرار دهید این ترکیب رنگ دلنشینی به سفره میدهد و درکنار خوراکی های خوشمزه و نور شمع، زیبایی خاصی به محیط خانه اضافه می کند. این سبد را می توانید روی میز ورودی منزل نیز قرار دهید.

قراردادن انار در گلدان شیشه ای

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

برای درست کردن این ظرف میتوان از انار کامل، نصفه و دانه شده  استفاده کرد. پیشنهاد میشود برای تجربه  تزئیینی متفاوت  از دانه های انار در درون ظرف های شیشه ای شفاف، باریک و بلند استفاده نمایید. سپس گلدان را با گلهای رنگی پر کنید.

تم انار با میوه های پاییزی

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

میوه های پاییزی هارمونی خاصی از رنگ های قرمز، نارنجی و… دارند. با ترکیب انار با نارنگی، خرمالو، پرتقال چیدمان زیبایی برای سبد میوه ی شب چله در نظر داشته باشید.

پیشنهاد میشود برای متفاوت بودن  سبدمیوه شب یلدا، برگ های پاییزی لابه لای میوه ها قرار دهید.

یخ های اناری بسازید

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

انار را پاک کرده و دانه های قرمز و خوشرنگ آن را به قالب های یخ، قبل از شکل گرفتن  اضافه کنید. شما میتوانید در نوشیدنی هایی که برای پذیرایی شب چله در نظر دارید از یخ های اناری زیبا و خوشرنگ استفاده کنید.

* انتخاب شکل قالب های یخ به دلخواه است.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ژله انار مخصوص شب یلدا

شکلات های اناری درست کنید

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

تهیه شکلات با  دانه های انار ایده ای متفاوت برای پذیرایی شب یلدا است. یک پیمانه شکلات خرد شده را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن در ماکروویو آب کنید، سپس نصف جایخی را با  شکلات پرکنید و میان آن یک قاشق چایخوری دانه های انار بریزید و دوباره روی آن را با شکلات پرکنید و به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید.

دستگیره اناری بسازید

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

یک روبان قرمز تهیه کنید و با سلیقه خود، آنرا تزئین نمایید، سپس آن را دور یک انار گره بزنید و از دستگیره در آویزان کنید. می توانید از انار واقعی یا انار تزیینی برای این کار استفاده کنید. تهیه دستگیره اناری باعث می شود مهمانان هنگام ورود به منزل تفاوت را احساس کنند و خانه شما بیشتر رنگ و بوی شب یلدا را بدهد.

لباس با تم انار 

تهیه لباس هایی با تم انار برای شب یلدا یک ایده بسیار عالی و متفاوت است با ست بودن لباس هایتان در شب یلدا پذیرایی  متفاوتی را از مهمان تان به عمل آورید و خاطرات زیبایی را ثبت کنید.

کتاب هدیه دهید

 شب چله با تم انار - زندگی بانوی شهر

یکی از ایده های متفاوت برای شب یلدا هدیه دادن کتاب است. هدیه دادن کتاب در شب یلدا گامی مثبت برای رونق فرهنگ کتابخوانی است. پیشنهاد می شود در شب یلدا به عزیزانتان کتاب ” آخرین انار دنیا” اثر نویسنده معروف کرد ” بختیارعلی” را هدیه دهید تا یادگاری باشد ماندگار به پاس شب یلدا.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه