چگونه نوع پوست خود را بشناسیم

written by ناهید پورمرز 4 تیر 1397
چگونه نوع پوست خود را بشناسیم

برای تشخیص نوع پوست خود کافی است صورت خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید. پس از شستشو از هیچ گونه کرم یا لوازم آرایشی استفاده نکنید. حدود 4 – 5 ساعت بعد یک تکه کاغذ را روی پیشانی، گونه ها و چانۀ خود بکشید سپس به آن نگاه کنید. اگر روی کاغذ لکه های روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود، پوست شما چرب است. اگر فقط اثر مختصری از چربی روی کاغذ بیفتد نشانه این است که شما دارای پوست معمولی هستید. اگر کاغذ با مالش روی پوست هیچگونه اثری از چربی بر روی آن نباشد، نشانه خشک بودن پوست شما است. اما اگر کاغذی که بر روی پیشانی و چانه و بینی کشیده می شود چرب ولی کاغذی که بر روی گونه ها کشیده می شود، هیچگونه اثری از چربی بر روی آن نباشد، نشانه آن است که پوست شما از نوع مختلط است.

پوست جوانی که پیر است

نوع پوست - شادابی و سلامتی

گاهی پوست افراد جوان علیرغم جوان بودن، خسته و مسن نما می باشد. این نوع پوست ها به دلیل عدم رسیدگی، فعالیت اجتماعی، نوع زندگی، نوع تغذیه و … اینطور بنظر می رسند. پیدا شدن چروک، لک های پوستی، رنگ کدر و غیر شفاف پوست نشان می دهد که این نوع پوست ها رسیدگی بخصوص لازم را دارند. تغذیه مناسب و درست شامل مواد غذایی ویتامین دار، غذاهای پروتئین دار همراه با استفاده از لوسیون ها، کرم ها و روغن های ویتامین دار گیاهی و ماساژهای دوره ای و گذاشتن ماسک های گیاهای این پوست ها را جوان می کند.

پوست خود را تمیز کنید

نوع پوست - شادابی و سلامتی

تمیز کردن پوست باعث می شود که آلودگی از روی آن پاک شود و پوست بوسیله منافذ خود بتواند براحتی تنفس کرده و اعمال فیزیولوژیک طبیعی خود را انجام دهد. بدین معنی که سموم، عرق و چربی بایستی از طریق منافذ سطوح خارجی پوستی به خارج دفع شوند و اگر این منافذ بطور مرتب پاک نشوند، پس از مدتی مسدود شده و سر آن بسته می شود. در آن زمان شستشو با آب و صابون نه تنها کافی نیست و مؤثر نخواهد بود، بلکه ممکن است زیان آور نیز باشد. در این زمان بایستی با اصول صحیح و استفاده از ترکیبات گیاهی مناسب به پاکسازی پوست پرداخت و طراوت وزیبایی را به پوست بازگرداند.

ورزش کنید تا پوست سالم داشته باشید

نوع پوست - شادابی و سلامتی

در هر سن و سالی که باشید حتماً مایلید پوستی نرم و جوان داشته باشید. باید توجه داشت که بدون یاری جستن از ورزش و داشتن تنی سالم، نمی توان پوستی سالم، زیبا و شاداب داشت. استفاده از یک محرک پوستی در ورزش ها سبب تجدد فعالیت در پوست شده و جریان خون پوست را بهبود می بخشد. استفاده از ماسک ها نوعی ورزش برای پوست محسوب می شود. ورزش تنها منبع ارزنده ی سلامت جسمانی و حرکات عضلانی و شادابی روح نیست، بله عاملی برای سلامت و زیبایی شماست. ورزش از شل شدن و چروک شدن پوست جلوگیری می کند و یا حداقل باعث می شود پوست دیرتر پیر شود و سبب استوار شدن بافت های بدن می شود. ورزش پوست را شفاف می کند، منافذ پوست را باز کرده و سبب می شود که مواد سمی پوست از این منافذ خارج شوند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه