چند صبحانه سالم برای افراد شاغل

written by کیانا میرحقانی 1 اسفند 1395
چند صبحانه سالم برای افراد شاغل

اگر مجبور باشید هر روز صبح زود آماده شوید و سرکار بروید، صبحانه خوردن جزو کارهای عذاب آور روز می شود. ولی فراموش نکنید که این وعده غذایی را تحت هیچ شرایط حذف نکنید. اینجا چند نمونه صبحانه سریع و مغذی را به شما یاد آور می شویم.

1 ) مافین تخم مرغ

صبحانه سالم - زندگی بانوی شهر

بالاخره یک مافین بدون یک عالمه شکر! دوستان این مافن خیلی راحت و سریع آماده میشوند و تمام هفته هم در  یخچال میتوانید آن را نگهداری کنید.

تخم مرغ ها را بشکنید و با تکه های اسفناج خرد شده و چند تکه کالباس و پنیر کاملا مخلوط کنید. سپس مایه را درون قالب های مافین بریزید. 15 تا 20 دقیقه آنرا بپزید و برای صبحانه با یک لیوان چای نوش جان کنید.

2 ) اسموتی کره بادام زمینی و موز

صبحانه سالم - زندگی بانوی شهر

اسموتی ها بهترین اسنک هایی هستند که می توانید آن ها را به راحتی در هر ساعت روز آماده کنید و با خودتان بیرون ببرید. موز یخ زده، کره ی بادام زمینی، شیر سویا، ماست یونانی، عسل و چند تا یخ را در میکسر مخلوط کنید. اگر این اسموتی قرار است اسنک صبح گاهی باشد، آن را در ظرفی که درش کاملا محکم بسته می شود بریزید و آنرا با خیال راحت درون کیف باشگاه یا محل کارتان بیندازید.

پیشنهاد : برای دریافت پروتئین بیشتر به آن یک قاشق پروتئین شکلاتی یا وانیلی اضافه کنید.

3 ) مافین باشکوه صبحگاهی !

صبحانه سالم - زندگی بانوی شهر

این مافین که اصل مواد تشکیل دهنده اش جو است، پر از هویج و کدو است که با کشمش و کمی شکر شیرینی لطیفی به آن می دهید. از قالب های کوچک مافین برای درست کردن آن استفاده کنید تا لقمه های کوچکتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  شکلات صبحانه نوتلا واقعا چیست؟

4 ) کوکی موز و کره بادام زمینی

صبحانه سالم - زندگی بانوی شهر

بیسکویت برای صبحانه؟ بله لطفا! در حالی که کوکی های بسته بندی شده و آماده ممکن است خواص تغذیه ای کاملی برای صبحانه بودن نداشته باشند، اما این کوکی های خانگی که از کره بادام زمینی، موز، پودر پروتئین و جو درست می شوند یک وعده کامل و مقوی خواهند بود. علاوه بر این دست شما برای انتخاب محتویات این بیسکویت ها کاملا باز است، یک سینی با کره ی بادام زمینی و تکه های شکلات و سینی بعدی را با کره ی بادام درختی و کشمش درست کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه