آیا طب سوزنی بر زیبایی پوست تاثیر دارد؟

written by ژاله نوذری 13 مرداد 1397
آیا طب سوزنی بر زیبایی پوست تاثیر دارد؟

طب سوزنی یک روش شفا دهنده 3000 ساله از طب سنتی چینی است که در آن سوزن هایی نازک داخل بدن تزریق می شوند. طب سوزنی به طور گسترده ای بر کاهش درد، تعادل انتقال دهنده­ های ­سیستم ­عصبی­ مرکزی­ و به عقیده بسیاری بر زیبایی پوست نیز تاثیر دارد. این روش درمانی در ترکیب با سایر روش های درمان توصیه می شود. طب سنتی چینی بر اساس یک فلسفه باستانی بنیان نهاده شده است که جهان و بدن را برحسب دو نیرو متضاد به نام های «یین و یانگ» توصیف می کند. هنگامی که این نیروها در تعادل باشند، بدن سالم است. انرژی، به نام “چی (chee) ” در مسیرهای خاص در سراسر بدن جریان می یابد. این جریان ثابت انرژی، نیروهای یین و یانگ را متعادل می سازد و منجر به اثرات درمانی می شود.

تاثیر طب سوزنی بر زیبایی پوست

دلایل تاثیر طب سوزنی بر زیبایی پوست

طب سوزنی به عنوان روش پیشگیرانه است

طب سنتی چینی علائم و ریشه هر گونه مشکلات مربوط به سلامتی را درمان می کند. پوست، که بزرگترین ارگان در بدن ما است، به عنوان عامل دو جانبه برای سلامت درونی و بیرونی عمل می کند. بنابراین، علائم پیری زودرس می تواند در واقع بیان بیرونی بسیاری از شرایط از جمله استرس، اختلالات هورمونی و تغذیه ای باشد. ترکیب  طب سوزنی سنتی چینی با روش های بسیار تخصصی باعث به حداقل رساندن خطوط چین و چروک و افزایش سن می شود.

این روش صرفا مربوط به سوزن نیست

طب سوزنی در مورد راه هایی است که شما سوزن ها را احساس می کنید. این روش تاثیر قابل توجه و سازنده ای بر لایه های پوست دارد و علل پیری را براساس رویکردی جامع در نظر می گیرد. با استفاده از طب سوزنی سلامت کلی پوست افزایش یافته و به جوانسازی پوست نیز کمک می کند.

تاثیر طب سوزنی بر زیبایی پوست

روش طب سوزنی، بدن را برای بازسازی خود تحریک می کند

بر خلاف بسیاری از درمان های زیبایی، در این روش نه تنها نشانه های موضعی و سطحی از پیری زودرس برطرف می شود، بلکه علل درونی و واقعی پیری نیز با تحریک و هدایت انرژی شفابخش بدن به منظور ترمیم پوست درمان می شوند.
برنامه ی حساس درمانی مبتنی بر این روش سنتی چینی با میکرو سوزن های فوق العاده ویژه برای نقاط خاصی از بدن و چهره به طور مستقیم بر بیوشیمی مغز و عملکرد بدن تا ثیر می گذارد (افزایش جریان اکسیژن، جریان انتقال دهنده های عصبی ضد التهابی قوی، افزایش پاکسازی سلولی). این روش همچنین باعث تحریک سلول های فیبروپلاستی می شود که در درون لایه عمیق پوست بوده و باعث تولید کلاژن و الاستین جدید می گردد. این تحریک موجب ساخت عامل های اصلی ساختمانی پوستی می شود که برای مبارزه با پیری بسیار مهم هستند.

کمک به جوانسازی پوست

با افزایش توانایی پوست، بازسازی و افزایش سطح کلاژن و الاستین، به طور چشمگیری بهبود، چین و چروک و خطوط کاهش می یابد و پوست جوان تر می شود.

کاهش استرس

طب سوزنی، بیوشیمی های طبیعی مغزی را تسهیل تا به کاهش استرس، کاهش سطح کورتیزول و افزایش سطح اندورفین و سروتونین در سراسر بدن کمک کنند. درنتیجه، آرام سازی بدن و کاهش استرس باعث آرامش عضلات صورت و کل بدن شده و پوست زیباتر یه نظر می رسد.

کاهش استرس با طب سوزنی

این روش بسیار آرامش بخش است

قرار گیری سوزن ها در نقاط استراتژیک برای رفع هر گونه عوارض پوستی اعمال می شوند. این سوزن ها اجازه می دهد پوست و گیرنده های آن به درمان پاسخ دهند. می توان بعد از انجام طب سوزنی از ماسک های گیاهی و ماساژ درمانی نیز استفاده نمود(برای باز کردن کانال های انرژی روی صورت، همچنین برای آرام کردن ماهیچه های صورت و بهبود گردش خون) که به نظر می رسد برای سلامت و زیبایی پوست مفید باشد.

هیچگونه اثرات جانبی منفی وجود ندارد

این روش درمانی عوارض جانبی نداشته و حتی می توان برای خانم های باردار (تا ماه پنجم بارداری) نیز انجام شود.

طب سوزنی بهتر از بوتاکس است

طب سوزنی بر کل پوست تاثیر گذاشته در حالی که بوتاکس فقط بر عضلات زیر پوستی اثر می کند و سلامت، نشاط و عملکرد واقعی پوست را تحت تاثیر قرار نمی دهد. مطالعات نشان داده که در درازمدت، روش های مشابه بوتاکس حتی می تواند حجم عضلات صورت را کاهش و همچنین منجر به حداقل رسیدن میزان خون و اکسیژن رسانی به پوست شود.

اثرات این روش موقتی نیست

طب سوزنی مبتنی بر زیبایی پوست، توانایی آن را برای بازسازی و بهبود کیفیت ساختار درونی به صورت پایدار افزایش می دهد.

به طور کلی پژوهش های صورت گرفته تاکنون اثرات مثبت طب سوزنی را بر روی سیستم عصبی، سیستم های غدد درون ریز، سیستم ایمنی، سیستم قلبی – عروقی و سیستم گوارش نشان می دهد. طب سوزنی با تحریک سیستم های مختلف بدن، می تواند منجر به کاهش درد، بهبود خواب، بهبود عملکرد گوارشی، زیبایی پوست و احساس آرامش و بهزیستی شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه