ایده هایی جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

written by هانیه زاهدی 7 آذر 1397
طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اهمیت ساماندهی و مدیریت آشپزخانه تا جایی است که در برخی فرهنگ ها گفته می شود: ” اگر می توانید آشپزخانه خود را سروسامان دهید، زندگی خود را نیز می توانید مدیریت کنید.” خلاقیت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، علاوه بر زیبایی خانه، برای کسانیکه بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که فضای کار آنها هم باید راحت باشد و هم زیبایی بصری را تامین نماید. از این رو طراحان دکوراسیون آشپزخانه سعی دارند هر ساله طرح های متنوعی را ارائه دهند که در عین زیبایی، کارآمدتر باشد.

آنچه در این طرح ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، ایجاد فضاهای مخفی برای ساماندهی وسایل و تامین نور مناسب و کافی است.

ایجاد بافت های مات و براق

ایجاد بافت های مات و براق

ترکیب قسمت های مات و براق در آشپزخانه، می تواند جذابیت آن را دو چندان کند. استفاده از سنگ مرمرهای جلا داده شده، دیوارکوب های برنزی و براق، استفاده از دستگیره های فلزی و… همگی می توانند علاوه بر زیبایی، بازتاب دهنده نور باشند و از این طریق به روشن تر شدن آشپزخانه نیز کمک می کنند.

استفاده از مواد خام

استفاده از مواد خام

در سال های اخیر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده از مواد خام نظیر چوب، سنگ، کنف و… رواج بسیاری یافته است و طرفداران زیادی دارد. القای حس خوب حاصل از بکار بردن این مواد در طراحی، انکار نشدنی است.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای چیدن قفسه های آشپزخانه که آنها را دوبرابر بزرگتر می کند

نورپردازی

نورپردازی

نورپردازی مناسب در فضای آشپزخانه یکی از مهمترین فاکتورهایی است که طراحان دکوراسیون به آن توجه ویژه دارند. در صورت کافی نبودن نور طبیعی، از آویزهای زینتی در قسمت ناهارخوری و به کاربردن نورهای مخفی در قسمت های مختلف آشپزخانه استفاده می شود تا نور کافی را تامین کند.

یکپارچه کردن کابیت ها

یکپارچه کردن کابیت ها

برای جلوگیری از ایجاد قفسه های متعدد با کشوهای فراوان، در برخی از طراحی های جدید، یکپارچه کردن نمای کابینت ها در اولویت قرار گرفته و از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است.

طراحی فضای پشت سینک

طراحی فضای پشت سینک

اخیرا استفاده از سنگ مرمرهای مواج و بلند برای فضای پشت سینک ظرفشویی بسیار مناسب و چشمگیر ظاهر شده است.

تلفیق طراحی کلاسیک و مدرن

تلفیق طراحی کلاسیک و مدرن

چند سالی است که آشپزخانه ها ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن شده اند. مردم می خواهند آشپزخانه ظاهری مدرن داشته باشد و در عین حال که یکپارچگی خود را حفظ می کند، فضای قدیمی نداشته باشد. آشپزخانه، قلب خانه است. آنها می خواهند آشپزخانه خود را گرم، مورد استقبال و جذاب ببینند.

استفاده از رنگ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از رنگ در طراحی دکوراسیون

کاربرد برخی رنگ های متضاد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه می تواند جلوه ای ویژه به آن ببخشید. تلفیق رنگ های سیاه و سفید یکی از این موارد است که در طراحی های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

بزرگ بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست، مخصوصا وقتی درباره آشپزخانه صحبت می کنیم. فضاسازی و طراحی خوب تنها منحصر به آشپزخانه های بزرگ نیست. آنچه فضای آشپزخانه را جذاب می کند، چیدمان صحیح و اصولی و پرهیز از بکار بردن وسایل غیرضروری در آن است.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه