پنج نکته مهم برای طراحی دکور آشپزخانه

written by ویدا نورمحمدیان 14 تیر 1398
پنج نکته مهم برای طراحی دکور آشپزخانه

برای بسیاری از افراد، آشپزخانه مانند اتاق کارشان است بخصوص اگر به آشپزی علاقه مند باشند. از سوی دیگر حتی اگر به آشپزی و پخت غذاهای خوشمزه نیز علاقه مند نباشید یک آشپزخانه شیک و زیبا شما را ترغیب می کند تا در آن به فکر غذاهای متنوع بیفتید. بسیاری از افراد آشپزخانه را قلب خانه می دانند به همین دلیل باید چهره ای شیک و جذاب داشته باشد و در عین حال بسیار تمیز و برق افتاده باشد. برای طراحی دکور آشپزخانه نکاتی وجود دارد که کمک می کند تا آشپزخانه ای کاربردی تر داشته باشید و از سپری کردن وقت در این فضا احساس بهتری پیدا کنید.

چه آشپزخانه ای کوچک داشته باشید و بخواهید آن را بزرگتر نشان دهید چه می خواهید یک آشپزخانه بزرگ را تغییر دکور بدهید این نکات می توانند به شما کمک کند.

فضای آشپزخانه را کاربردی کنید

 طراحی دکور آشپزخانه - زندگی بانوی شهر

چیزی که باعث می شود یک آشپزخانه به یاد ماندنی شود اتفاقاتی است که داخل آن می افتد. بسیاری از افراد داخل آشپزخانه میز قرار می دهند تا نه تنها در آن با یکدیگر به غذاپختن بپردازند بلکه در کنار هم غذا را میل کنند. حین پخته شدن غذا نیز می توانند دور میز نشسته و با هم گپی بزنند.

اما همه آشپزخانه ها انقدر فضا ندارند تا بتوان چنین بهره ای از آن برد. در اینصورت باید به نکات ریزتری توجه کرد. مثلا می توان اوپن آشپزخانه را طوری دکور کرد که همه اعضای خانواده دوست داشته باشند دور هم وقت بگذرانند.

وسایل کمتر بچینید فضای خالی بیشتری ایجاد کنید

این نکته برای آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی است. نیازی نیست یک ست کامل از چاقوهایی که دارید را روی اوپن بچینید یا تمامی وسایل آشپزی را در دسترس قرار دهید. باید در نظر بگیرید از چه چیزهایی بیشتر استفاده می کنید و فقط همان ها را تا جای ممکن در دسترس خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  برای یک تغییر بزرگ آماده باشید و یک دیوار چند رنگ بسازید

قطعا شما برای غذا پختن به ده چاقوی مختلف و چندین قابلمه احتیاجی ندارید پس فقط آنهایی را که استفاده می کنید در دسترس بگذارید و سعی کنید تا جای ممکن فضای آشپزخانه خالی باشد. شلوغی این فضا خودتان را خسته می کند. اگر فضای کوچکی دارید سعی کنید وسایل کوچک بخرید، یک ماشین ظرفشویی سایز کوچک یا حتی یخچال کوچک تر کمک بسزایی در طراحی دکور آشپزخانه به شما خواهد کرد.

از آشپزخانه های حرفه ای ایده بگیرید

 طراحی دکور آشپزخانه - زندگی بانوی شهر

شاید شما هر شب غذای حرفه ای نپزید اما این دلیل نمی شود یک آشپزخانه حرفه ای نداشته باشید. از طراحی دکور آشپزخانه حرفه ای رستوران ها ایده بگیرید. اول از همه آشپزخانه تان باید تمیزترین نقطه خانه باشد، هرچند ما نمی گوییم نیاز است مانند آشپزخانه یک رستوران همیشه استریل شود و دردسرهای گرفتن انواع استانداردها را داشته باشد اما باید تا جای ممکن به یک استاندارد برسد. فکر کنید یه آشپز حرفه ای هستید که بودجه کمی دارید و یک آشپزخانه کوچک را اداره می کنید.

نگذارید کم بودن بودجه تان شما را عقب بیندازد

 طراحی دکور آشپزخانه - زندگی بانوی شهر

نیازی نیست برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه هزینه هنگفتی را متحمل شوید، در صورتیکه بودجه کمی دارید می توانید تغییرات جزئی تری در طراحی دکور آشپزخانه ایجاد کنید. رنگ کردن دیوارها شاید چنان هزینه ای نداشته باشد یا خرید حوله های رنگی جدید برای آشپزخانه به خوبی می تواند چهره آن را تغییر دهد.

برای داشتن آشپزخانه ای زیبا مقاله ایده هایی جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

تعریفتان را از طراحی دکور آشپزخانه وسعت ببخشید

 طراحی دکور آشپزخانه - زندگی بانوی شهر

از هر چیزی که اطرافتان است ایده بگیرید و سعی کنید طرحی جدید و جذاب برای آشپزخانه ایجاد کنید. موسیقی، گل و هر چیزی که دوست دارید می تواند به شما ایده ای جدید بدهد. حتی می توانید گلدان هایی زیبا در آشپزخانه قرار دهید و در این گلدانها سبزیجات مورد نیاز آشپزی بکارید. با این کار هم به آشپزخانه آرامش و انرژی می بخشید هم در تهیه مواد اولیه خودکفا می شوید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه