عاداتی که موهایمان را نابود می کند!

written by کیانا میرحقانی 24 فروردین 1396
عاداتی که موهایمان را نابود می کند!

آیا تا به حال فکر کرده بودید خیلی از چیزهایی که برای داشتن موهای زیبا و بی عیب و نقص استفاده می کنیم، خودشان عوامل تخریب موهایمان هستند؟

این ها عادات غلطی هستند که منجر به وز شدن، پوسته شدن، آسیب دیدن و در نهایت از بین رفتن موها می شوند.

  • کوتاه نکردن مرتب موها

عاداتی که موهایمان را نابود می کند! - شادابی و سلامتی

خیلی از ما وقتی موهایمان را بلند می کنیم، دیگر سراغ کوتاه کردنش نمی رویم مبادا باز کوتاه شوند. مو بلند ها اغلب اوقات فکر می کنند کوتاه کردن موها لازم نیست. درست است که مو از ریشه رشد می کند، اما مو از نوک آسیب می بیند و آن جاست که نیاز به مراقبت ویژه دارد.

استفاده روزانه از شامپو های سولفات دار و نمک دار باعث موخوره در مو می شود. کوتاه کردن مرتب آن یکپارچگی موها را حفظ می کند و دوره رشد مو را نیز سریع تر می کند.

  • استفاده بیش از حد از نرم کننده

عاداتی که موهایمان را نابود می کند! - شادابی و سلامتی

نرم کننده ها فقط برای اضافه کردن رطوبت به موها هستند، نه برای تبدیل آن ها به ابریشم. نرم کننده ی بیشتر به معنی موهای نرم تر نیست. نرم کننده فقط باید روی نوک موها استفاده شود و برای ریشه و کف سر نیست.

نرم کننده هم مثل شامپو حاوی سولفات است و موها را حفظ نمی کند، بلکه آن را نازک می کند. متخصصین استفاده از ماسک مو یک یا دو بار استفاده در هفته را پیشنهاد می کنند که پروتئین ها و ویتامین های لازم را به پوست می رساند.

  • این تصور که یک برس به درد همه کار می خورد

عاداتی که موهایمان را نابود می کند! - شادابی و سلامتی

شاید فکر می کنید با استفاده ی از یک برس قدیمی، صرفه جویی می کنید، اما باید به نوع برس دقت کنید. برس های با دانه های نرم که موها را نمی کشد، بهترین مدل هستند.استفاده از شانه مطمئن تر است، اما به فاصله ی دانه ها با توجه به نوع موهایتان توجه کنید.

  • شانه کردن موهای خیس

عاداتی که موهایمان را نابود می کند! - شادابی و سلامتی

هر جند که باز کردن گره های مو زیر دوش و وقتی موها خیس است راحت تر و سریع تر نسبت به وقتی است که موها خشک شده اند، اما این کار برای موهای شما مضر است.

موها وقتی خیس هستند، خیلی حساس تر و آسیب پذیر تر هستند. پیشنهاد این است که صبر کنید تا موها خشک شود و همواره آن ها را از نوک شانه کنید.

اگر مجبورید که زیر دوش شانه کنید، از یک شانه ی دانه بزرگ استفاده کنید.

  • اتو کردن موهای نم دار

عاداتی که موهایمان را نابود می کند! - شادابی و سلامتی

آیا فکر می کنید خشک کردن موهای نم دار، حین اتو کشیدن و صاف کردن موها فکر بکری است که در زمان صرفه جویی می کند؟  اولین باری که این کار را کنید و صدای جلز و ولز موهایتان را بین اتو بشنوید، خواهید ترسید! این صدای سوختن موهایتان است که آن ها را بسیار شکننده خواهد کرد. بهترین راه این است که ابتدا موها را خشک خشک کنید، سپس از اتوی مو استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه