نگاهی به لباس های میهمانان عروسی سلطنتی انگلستان 2018

written by ویدا نورمحمدیان 4 خرداد 1397
عروسی سلطنتی انگلستان

اگر به یک عروسی سلطنتی دعوت شوید، چه لباسی می پوشید؟ همراه با بانوی شهر نگاهی به لباس های میهمانان عروسی سلطنتی انگلستان در سال 2018 داشته باشید.

بدون شک عروسی سلطنتی شاهزاده هری و مِگان مارکِل یکی از پرسر و صداترین عروسی های سال 2018 بود. میهمانان این مجلس که از افراد شناخته شده انگلستان و دنیا بودند، با لباس های زیبا به میهمانی ملکه رفتند. شاید در نگاه اول لباس میهمانان عروسی سلطنتی انگلستان ساده به نظر برسد اما باید بدانید این لباس ها خیلی ساده انتخاب نشدند.

درباره عروسی سلطنتی بریتانیا بیشتر بخوانید.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

وقتی به یک میهمانی سلطنتی دعوت می شوید باید از قوانین آن نیز پیروی کنید. شاید همیشه فکر کنید باید با لباس های رسمی و پرزرق و برق به عروسی بروید اما عروس و داماد این عروسی سلطنتی در کارت دعوت هایشان برای میهمانان مشخص کرده بودند که چه نوع لباسی باید بپوشند. مردان این میهمانی باید کت و شلوار یکدست و زنان باید پیراهن روز پوشیده و کلاه بر سر می گذاشتند. البته کلاه سر کردن یکی از رسوم قدیمی و همیشگی شرکت در مراسم رسمی کشور انگلستان است.

اما، پیراهن روز چیست؟

طبیعی ست که پیراهن روز متفاوت با پیراهن شب رسمی و کارشده نیست. احتمالا دلیل ساده بودن میهمانان جشن هم همین بوده است. میهمانان خانم این عروسی سلطنتی باید پیراهن هایی بر تن می داشتند که شانه هایشان را بپوشاند، دامن این پیراهن ها نباید باز باشد یا به اصطلاح چاک داشته باشد و قد دامن لباس ها باید حداقل تا روی زانو باشد. حتی کفش میهمانان نیز نباید جلوباز باشد. پارچه هایی با طرح های طلایی و پرزرق و برق مورد قبول نبود، همچنین کفش و پیراهن مشکی (که معمولا برای عزا پوشیده می شود) و سفید (که طبیعتا مختص عروس است.) لباس های تک رنگ و روشن، همچنین رنگهای شاد ایده آل این میهمانی روز هستند. همچنین در مراسم سلطنتی رسم است که خانم ها کلاه بر سر داشته باشند، کلاه، سربند یا اکسسوری های سر با گل های بزرگ و ربان های رنگارنگ که به نوعی شادی خودشان را برای این وصلت نشان می دهد.

اینطور که به نظر می رسد شرکت در عروسی سلطنتی انگلستان خیلی هم ساده نیست.

نگاهی به لباس عروس مگان مارکل

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

لباس عروس مگان طرحی از مدیر خلاقیت گروه ژیوانشی (Givenchy) بود. پیراهنی یقه قایقی و آستین سه ربع که بسیار ساده، شیک و در عین حال پوشیده طراحی شده بود. تور عروس به طول 5 و دور تا دور آن با 53 گل، گلدوزی شده بود که هر یک از این گل ها بیانگر یکی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا بود و با دسته گل عروس سفید رنگ و تاج عروس خودنمایی میکرد.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

تاج مگان متعلق به ملکه ماری (مادربزرگ ملکه الیزابت) بود که از سال 1925 تا به امروز یکی از جواهرات مهم سلطنتی به شمار می آید.

میهمانان عروسی سلطنتی انگلستان چه لباس هایی بر تن داشتند ؟

نوبت به میهمانان ویژه کاخ وینزور و لباس هایی که بر تن داشتند می رسد.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

آمال کلونی، همسر جورج کلونی پیراهن و کلاهی به رنگ زرد – نارنجی (رنگ گل آفتابگردان) از استلا مک کارتنی انگلیسی به همراه جواهراتی از لورین شواتز تن داشت. جورج با یک کت و شلوار خاکستری روشن در میهمانی حضور یافت.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

ویکتوریا و دیوید بکهام از میهمانان ویژه ی این عروسی سلطنتی بودند، ویکتوریا با یک پیراهن ساده در رنگ آبی نفتی با کفش های مخملی قرمز از لاین طراحی های پاییز/زمستان خودش همراه با دیوید که کت و شلواری از برند دیور بر تن داشت، در مهمانی حضور داشتند. خیلیها معتقدند دیوید بکهام خوش تیپ ترین مرد حاضر در مراسم بود.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

پیپا میدلتون (خواهر کوچکتر پرنسس کیت) در پیراهنی زیبا به رنگ سبز روشن و گل هایی به رنگ صورتی از برند The Fold در میهمانی حضور یافت. او با این پیراهن گشاد سعی کرد، چیزی از حاملگی اش مشخص نشود.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

سرنا ویلیامز، تنیس باز مشهور آمریکایی، با پیراهنی صورتی روشن از ورساچه که با کفش های او همرنگ بود و جواهرات بولگاری در این عروسی حاضر شد.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

ابیگیل اسپنسر، همبازی مگان در سریال Suites با پیراهنی خال دار به رنگ سرمه ای از الساندرا ریچ و پریانکا چوپرا، هنرپیشه هندی، در کت و دامنی از Vivienne Westwood به این میهمانی رفتند.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

اوپرا وینفری با پیراهنی صورتی روشن از استلا مک کارتنی با کلاهی به رنگ کرم و گل های درشت در این میهمانی بسیار مورد توجه قرار گرفت. اپرا ابتدا لباس شیری برای این مجلس در نظر گرفته بود، اما روز قبل متوجه می شود که رنگ لباس زیادی روشن است و مجبور به تغییر لباس می شود.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

پاتریک جی آدامز ، بازیگر روبروی مگان و نامزد او در سریال Suits ،کت و شلواری شیک بر تن داشت و همراه همسرش که پیراهنی ساده به رنگ کرم و کلاهی متفاوت با تور روی صورت، وارد میهمانی شدند.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

کیتی اسپنسر، دختر خاله ی هری یکی از زیباترین پیراهن های مهمانی را از برند دولچه و گابانا D&G به رنگ سبز زمردی با گل های درشتی روی دامن و کلاهی که با رنگ پیراهن ست شده و توری تا روی بینی نگاه ها را به خود برگرداند. او پیراهن زیبای خود را با کفش های نارنجی ست کرده و جواهرات بولگاری آویخته بود.

 عروسی سلطنتی انگلستان - مد و زیبایی

اگرچه ملکه در واقع میزبان این مراسم سلطنتی بود، اما لباس او شاید شادترین رنگ این عروسی بود. ملکه الیزابت 92 ساله احتمالا مسن ترین خانم حاضر در این میهمانی با لباسی به رنگ سبز فسفری که توسط طراح بریتانیایی استوارت پاروین (Stewart Parvin) (طراح لباس های ملکه از سال 2007 ) طراحی شده بود، این مراسم سلطنتی را دنبال کرد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه