علائم خاموش سرطان کبد

written by بانوی شهر 13 دی 1395
علائم خاموش سرطان کبد

بهترین کار در مورد سرطان کبد اینست که هرچه سریعتر درمان شود. اما این نوع سرطان  یک بیماری خاموش است و اغلب تا زمانیکه به مرحله پیشرفته و صعب العلاج نرسیده باشد، شناسایی نمی شود. با توجه دقیق به بدن خود ممکن است متوجه علائمی شوید که شما را از وجود یک نارسایی در کبد خبر دار می کند. دانستن این علائم و فاکتورهایی که با سرطان کبد در ارتباط هستند، ممکن است به شما کمک کند تا از خود در مقابل ابتلا به سرطان پیشرفته کبد محافظت کنید.

سرطان کبد - شادابی و سلامتی

1 ) اشتها کم میشود. 

بیماران مبتلا به سرطان کبد معمولاً زود احساس سیری می کنند و قادر نیستند به اندازه قبل غذا بخورند و علاقه چندانی به غذا ندارند.

2 ) ناراحتی در معده : 

سرطان کبد می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه شکم شود که ممکن است این درد در قسمت بالا و راست، جایی که که معده در آن قرار دارد احساس شود. سرطان کبد میتواند معده را با ناراحتی مواجه کند و حالت تهوع و استفراغ در شما ایجاد کند. یا باعث باد کردن معده شما شود.

 3 ) کاهش وزن :

 کم کردن وزن اغلب چیز خوبیست. اما وقتی بدون سعی و تلاش چندین کیلو وزن خود را از دست می دهید، می تواند تبدیل به یک نگرانی شود. اگر بدون ایجاد تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی، وزن شما به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافت، می تواند یکی از عوارض جانبی سرطان کبد باشد.

4 ) زردی پوست و چشم :

 کبد سلول های خونی قدیمی و قرمز را در هم می شکند. اما وقتی با مشکل مواجه می شود نمی تواند این وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. بدن شروع به تولید مواد شیمیایی می کند و باعث ایجاد زردی در ظاهر می شود. این حالت را یرقان می گویند. پوست و سفیدی چشمان شما به زردی می گراید.

بیشتر بخوانید:  چند روش آسان برای سفید کردن دندان

5 ) مدفوع تغییر رنگ می دهد.

مدفوع سفید و گچی نشان از نارسایی در صفرا دارد. صفرا ( زردآب ) ماده ایست که کبد تولید می کند و به مدفوع رنگ طبیعی خود را می دهد. مدفوع بدون رنگ نشانه اینست که کبد صفرا تولید نمی کند و یا اینکه صفرا قادر به ترک کبد نیست.

سرطان کبد - شادابی و سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه