علت به وجود آمدن ترک های پوستی چیست؟

written by کیانا میرحقانی 8 اسفند 1395
علت به وجود آمدن ترک های پوستی چیست؟

معمولا این آثار وقتی روی پوست پدیدار می شوند که به طور ناگهانی آنقدر چاق شوید که پوست به شدت کشیده شود. در نتیجه لایه ی الاستیک زیر پوست پاره می شود. این اتفاق در بین خانم های باردار به شدت شایع است، چرا که در طول 9 ماه حد اقل 15 کیلو چاق تر می شوند. البته این اتفاق در بین افرادی که به شدت وزن اضافه می کنند و سپس شروع به لاغر کردن می کنند هم اتفاق می افتد.

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

جلوگیری

واقعیت این است که ترک های پوستی هیچ گاه به طور کامل از بین نخواهند رفت. ترک پوستی معضلی است که بعد از به دنیا آوردن بچه یا بعد از لاغر شدن شدید باید با آن کنار بیایید.

اما می توانید با حفظ رطوبت پوست از ظاهر زشت این ترک ها بکاهید. از کرم های آب رسان پوست یا کرم های مخصوص ترک پوستی برای مرطوب نگه داشتن ناحیه ی ترک ها استفاده کنید.

مرطوب نگه داشتن پوست و به طور کل حفظ آب بدن حقیقتا راهی بسیار عالی برای کاهش آثار نامطلوب پوست است. کرم های پوستی هم با دادن ظاهر صاف و یک دست و هم با کاهش احساس خارش و افزایش انعطاف پذیری می توانند کیفیت پوست را بالا ببرند. خوردن مقدار زیادی آب در روز هم راه حلی برای پر آب نگاه داشتن بدن و کمتر کردن آثار ترک روی پوست است.

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

ترک ها شروع به ناپدید شدن می کنند

بیشتر این آثار به مرور زمان از بنفش به سفید و نقره ای تغییر رنگ می دهند و محو می شوند.

بیشتر بخوانید:  پیشگیری از نقرس و درد مفاصل

با این حال بعضی از افراد از پررنگ تر شدن و بد قیافه تر شدن آن ها به جای کمرنگ تر شدنشان شکایت می کنند.

به همین علت خیلی مهم است که این اثرات را در مراحل ابتدایی به وجود آمدنشان که هنوز قرمز رنگ هستند درمان کنیم و صبر نکنیم تا رنگشان نقره ای یا سفید شود و بعد به فکر درمان و از بین بردنشان بیافتیم.

برای انتخاب یک محصول موثر در درمان ترک های پوستی شما انتخاب های زیادی دارید. مثلا ترکیبی از اسید هیالورونیک ( مهمترين قند طبيعی موجود در پوسـت كـــه باعث انعطاف پذيری و پربودن پوست می شود ) و عصاره ی پیاز.

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

از ترکیب این دو ماده می توان ژلی درست کرد که باید مستقیما روی خطوط ترک پوستی مالیده شود. بعد از حداقل 12 هفته استفاده مداوم از این ژل توقع می رود که ترک ها شروع به از بین رفتن کنند.

برای از بین بردن این اثرات راه های دیگری هم وجود دارد اما این ها تکنیک های طبیعی نیستند. برای مثال طبق گفته ی متخصصین پوست ، داروهای حاوی رتینوئید می توانند تا حد زیادی در از بین بردن این ترک ها موثر باشند.

راز دستیابی به موفقیت با این کرم ها این است که آن ها را روی ناحیه مورد نظر بمالید، این محصول با جایگزینی سلول های پوستی، به بازسازی کولاژن پوست سرعت می بخشد. همچنین پوست را سالم تر و جذاب تر نشان می دهد.

راه دیگری که استفادده کنندگان از تاثیرش راضی بوده اند استفاده از لیزر هایی است که با دادن گرما به پوست کار می کنند.

بیشتر بخوانید:  این مقاله شما را مجبور به خوردن یک تخم مرغ در روز خواهد کرد

لیزر باعث رشد سریع تر کولاژن پوست می شود در حالی که مویرگ های خونی ریز زیر پوست را بسیار نازک نگه می دارد. در نظر داشته باشید که برای گرفتن نتیجه موثر از این روش درمانی، لازم است جلسات لیزر را چندین بار تکرار کنید که این امر می تواند هزینه ی زیادی داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال روش های موثر ارزان تر هستید این روش را به شما توصیه نمی کنیم.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه