چطور عینک آفتابی مناسب با فرم صورتمان پیدا کنیم؟

written by بانوی شهر 23 مهر 1396
چطور عینک آفتابی مناسب با فرم صورتمان پیدا کنیم؟

عینک آفتابی مناسب با فرم صورت از جمله لوازمی است که  در تمام طول سال مورد استفاده قرار می گیرد، چه در تابستان باشید و چه در زمستان، عینک آفتابی بخشی از لباس های روزمره شما به شمار می رود که در عین حال انتخاب درست آن می تواند به زیباتر شدن شما نیز کمک کند. برای انتخاب یک عینک آفتابی مناسب با فرم صورت اول از همه باید بدانید فرم صورتتان کدامیک از فرم هایی است که در پایین گفته می شود. برای پیدا کردن فرم صورتتان نیز روش های مختلفی وجود دارد، برای مثال می توانید رو به روی آینه بایستید و با یک ماژیک طرح کلی صورتتان را بکشید تا در نهایت ببینید فرم صورتتان کدامیک است. حتی اگر با این روش هم نتوانستید از فرم صورتتان مطمئن شوید، ما در اینجا برای هر فرم صورت یک شخصیت معروف را به تصویر می کشیم تا بتوانید هر یک از فریم های عینکی که گفته می شود را با صورت مورد نظر قیاس کنید. ما در این مطلب به چهار فرم صورت که معمول تر هستند اشاره می کنیم عینک آفتابی مناسب با فرم صورت را به شما معرفی می کنیم.

صورت های قلبی شکل :

عینک آفتابی - مد و زیبایی

اگر صورت شما فرمی شبیه به قلب دارد بدین معناست که پیشانی و استخوان های گونه شما از چانه تان عریض تر هستند و صورتتان از بالا به پایین باریک می شود. بهترین عینک آفتابی مناسب با فرم صورت فریم هایی است که به عینک های گربه ای مشهور هستند، عینک هایWayfarers) ‎)(عینک هایی که فریم دارند) نیز به روی این صورت ها زیبا به نظر می رسند چرا که بیشتر حالت افقی دارند و با عرض قسمت بالایی صورتتان همخوانی خواهند داشت.

صورت های گرد :

عینک آفتابی - مد و زیبایی

اگر شما صورتی گرد دارید پس باید کمی به آن زاویه بدهید، بنابراین عینک هایی را استفاده کنید که گوشه های تیزتری دارند تا کمی به صورت شما فرم بدهند. در کل باید گفت شما بهتر است از انتخاب هر فریم عینکی که گرد یا بزرگ است بپرهیزید. عینک های مستطیلی شکل می توانند برای شما مناسب تر باشند، عینک های گربه ای و Wayfarer ها نیز انتخاب خوبی برای شما هستند.

صورت های بیضی :

عینک آفتابی - مد و زیبایی

شما از بقیه خوش شانس تر هستید چرا که تقریبا هر عینکی می تواند به روی صورت شما بنشیند. اگر می خواهید چهره ای کلاسیک تر داشته باشید بهتر است از عینک هایی که خیلی عریض یا بزرگ هستند استفاده نکنید. در هر حال دست شما در انتخاب فریم های متفاوت برای صورتتان نسبت به سه دسته دیگر بازتر است.

صورت های مستطیلی :

عینک آفتابی - مد و زیبایی

شما نقطه مقابل صورت های دایره ای هستید، از آنجایی که شکل صورت شما طوریست که خودش زاویه دارد و خطوط در صورت شما بهتر نمایان هستند پس عینک هایی بزنید که فریم گرد و دایره ای شکل دارند یا گوشه های آنها خمیده است. عینک های کلاسیک (Aviator) (که می توان گفت به عینک های ریبن مشهور هستند) می توانند بهترین انتخاب باشند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه