چه غذاهایی از ریزش مو جلوگیری می کنند؟

written by بانوی شهر 23 آذر 1395

با داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم می توانید تا حدود زیادی از ریزش موها جلوگیری کنید. یک بدن سالم می تواند موهای سالمی را نیز به همراه داشته باشد. شاید خوردن این غذاها به کلی ریزش موهایتان را قطع نکند اما تا حدود زیادی می تواند آن را کاهش دهد. معمولا افرادی که رژیم های غذایی  دارند که در آن سبزیجات و میوه وجود دارد و مواد معدنی و ویتامین به میزان کافی مصرف می کنند، ریزش موی کمتری خواهند داشت. در این مطلب لیستی از غذاهایی که برای مو مفید هستند را ارائه می دهیم که با قرار دادن آنها در رژیم غذاییتان می توانید کمک بسیاری به موهایتان بکنید.

مقدار کافی آهن مصرف کنید. آهن، یک ماده معدنی است که هم در مواد غذایی حیوانی هم غیرحیوانی وجود دارد. مصرف کم آهن باعث کم خونی می شود که این مساله، تامین مواد مغذی مورد نیاز برای فولیکول ها را مختل می کند. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید مواد غذایی را در لیست مصرف روزانه تان قرار بدهید که سرشار از آهن هستند.

گوشت، مرغ و ماهی سرشار از آهن هستند. سبزیجات سبز نظیر بروکلی و اسفناج نیز آهن زیادی دارند و مصرف آنها می تواند برای موهایتان مفید باشد.

what-to-eat-to-avoid-hair-loss2-banooyeshahr

پروتئین به میزان کافی مصرف کنید. برای داشتن موهای مقاوم، پرتئین مورد نیاز است. کمبود پروتئین در بدن باعث خشک شدن و ضعیف شدن مو می شود و در نهایت منجر به ریزش مو می گردد. هرچند در بسیاری از شامپوها، آمینو اسیدهای مورد نیاز برای تقویت مو وجود دارد اما پروتئین غذایی می تواند تاثیر بیشتری بگذارید.

بیشتر بخوانید:  دردهای ناحیه شانه

close up of different food items on table

بنابراین برای مصرف پروتئین غذاهایی نظیر ماهی، شیر ، پنیر، تخم مرغ، سویا و لوبیا را در لیست غذاهایتان قرار دهید.

ویتامین C مصرف کنید. ویتامین C برای جذب آهن در بدن مورد نیاز است پس بهتر است برای اینکه غذاهای سرشار از آهن در بدنتان تاثیر بهتری بگذارند در کنار آنها غذاهایی که  این ویتامین را دارند مصرف کنید. ویتامین C همچنین به بدن کمک می کند تا کلاژن های جدید بسازد که منجر به داشتن موهایی قوی تر و براق تر می شود.

مواد غذایی که دارای این ویتامین هستند، میوه های ترش نظیر لیمو ترش، پرتقال، کلم پیچ، بروکلی ، سیب زمینی پخته و گوجه فرنگی

fresh fruits and vegetables

مطمئن شوید به اندازه کافی امگا 3 مصرف می کنید. امگا3 در سلامت مو بسیار مفید است و از خشک شدن مو و شکننده شدن آن جلوگیری می کند. امگا 3  در سلولهای پوست سر قرار دارد که باعث می شود موها و سرتان مرطوب بمانند. این چربی مفید برای مو چیزی نیست که بدن  بتواند بسازد و باید از طریق غذاهایی که می خورید جذب بدنتان شود.

انواع غذاهای دریایی سرشار از این روغن مفید هستند ، انواع ماهی از تن گرفته تا سالمون را می توانید در رژیم غذاییتان قرار دهید.

what-to-eat-to-avoid-hair-loss5-banooyeshahr

غذاهایی که بیوتین دارند بخورید. بیوتین، ویتامین B است که قابل حل در آب می باشد. این ماده نیز برای مو بسیار مهم است و کمبود آن در بدن باعث ضعیف شدن و شکنندگی مو می شود که در نهایت منجر به ریزش مو می گردد. مواد غذایی نظیر غلات سبوس دار، جگر ، سفیده تخم مرغ، آرد سویا و گردو دارای بیوتین هستند.

بیشتر بخوانید:  علائم خاموش سرطان کبد

-Walnuts with leaf-banooyeshahr

غلات سبوس دار منبع خوبی از زینک هم می باشند. کمبود زینک نیز در بدن می تواند باعث خشکی مو و یا خارش سر شود.

what-to-eat-to-avoid-hair-loss7-banooyeshahr

what-to-eat-to-avoid-hair-loss8-banooyeshahr

می توانید از مکمل های  غذایی نیز  برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید اما در نظر داشته باشید برای مصرف قرص های مکمل به پزشک مراجعه کنید تا نحوه مصرف درست آنها را به شما بگوید. همچنین نه تنها دانستن اینکه چه غذاهایی باید بخورید مهم است، بد نیست که غذاهایی که نباید بخورید را نیز بدانید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه