10 غذای ضد التهاب برای کاهش درد

written by ناهید پورمرز 8 اسفند 1397
10 غذای ضد التهاب برای کاهش درد

مصرف غذای ضد التهاب به شما در تغذیه بهینه بدن، رفع درد، و تسکین التهاب های دردناک کمک خواهند کرد. بانوی شهر در ادامه به معرفی 10 غذای ضد التهاب که در کاهش درد موثر هستند می پردازد.

روغن زیتون

روغن زیتون

محققان در دانشگاه پنسیلوانیا دریافته‌اند که عنصر موجود در روغن زیتون طبیعی، اولوکتانال، با استفاده از مکانیزمی شبیه به ایبوپروفن، مانع از ترشح آنزیم‌های التهاب‌زا می‌شود. پس، از این روغن بر روی سبزیجات و سالادها استفاده کنید و به جای استفاده از کره و مارگارین روی نان، نان را در روغن زیتون فرو کرده و میل کنید.

آناناس

آناناس غذای ضد التهاب

بروملین، یک آنزیم هضم کننده پروتئین، این میوه استوایی را تبدیل به یکی از غذاهای ضد التهاب بسیار قوی کرده است. مطالعات نشان داده است که خوردن آناناس در بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت روماتوئید، درد را کاهش داده و در بیمارانی که سندرم تونل کارپ دارند، تورم را کاهش می‌دهد.

سیب

سیب غذای ضد التهاب

این میوه‌ دوست داشتنی که در همه جا وجود دارد، یکی از میوه‌هایی است که به دلیل دارا بودن کورستین و آنتی اکسیدان ضد التهاب،  التهاب را کاهش می‌دهد. جای تعجب ندارد که یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید: one apple a day, keeps the doctor away  (خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می‌کند)

آجیل و هسته‌ها

آجیل و هسته غذای ضد التهاب

 آجیل و هسته های مختلف دارای مقدار قابل توجهی منیزیم،  l-arginine، ویتامین E هستند که نقش مهمی را در کنترل التهاب دارند. گزینه ایده‌ال در این مورد، آجیل‌های خام و بدون نمک است. بنیاد ملی آرتروز نیز گردو، بادام زمینی، پسته، تخم کتان، دانه چیا را به طور اخص برای بهبود این بیماری پیشنهاد می‌کند.

سبزیجات برگدار و سبز

سبزیجات برگدار و سبز غذای ضد التهاب

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، روکولا، کاهو فرانسوی و… مواد غذایی ضد التهاب بوده که سرشار از کاروتنوئیدها ضدالتهابی هستند. کاروتنوئیدها رنگدانه‌های گیاهی هستند و رنگهای سبز و نارنجی تولید می‌کنند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ غذای ضد التهاب

بله، درست فهمیدید! شکلات تلخ حاوی عناصر و آنتی‌اکسیدانهایی است که به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با التهاب کمک می‌کنند. بر اساس یک مطالعه وسیع در ایتالیا، افرادی که هر سه روز یکبار، یک چهارم شکلات تلخ را می‌خورند، در مقایسه با کسانی که اصلاً شکلات نمی‌خورند، مقدار پروتئین مرتبط با التهاب کمتری دارند. در این مورد، شکلات تلخ حداقل 70 درصدی بهترین گزینه است.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه ای غذای ضد التهاب

 برنج قهوه‌ای و دیگر غلات سبوس دار حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و می‌توانند التهاب را از بین ببرند. فیبر، پروتئین واکنشی C را پایین می‌آورد. این پروتئین در خون و در واکنش به التهاب تولید می‌شود.

انگور

انگور غذای ضد التهاب

تحقیقات انجام گرفته، انگور را به خاطر دارا بودن چند رزوراترول که با همان مکانیزم آسپرین، (اما بدون ایجاد التهاب معده)  مانع از ترشح آنزیمهای التهاب زا می‌شوند، پیشنهاد می‌کنند. انگور همچنین حاوی آنتوسیانین است که التهاب را کاهش می‌دهد.

آلبالو

آلبالو غذای ضد التهاب

بر اساس یک تحقیق انجام شده، آلبالو حاوی موادی به نام آنتوسیانین است که رنگهای قرمز و آبی را ایجاد می‌کنند و مانند آسپرین، با التهاب می‌جنگند. تمشک و توت فرنگی نیز میوه‌هایی ضد التهاب محسوب می‌شوند.

پیاز و سیر

پیاز و سیر غذای ضد التهاب

پیاز و سیر که از خانواده سبزیجات گرد هستند، سرشار از مواد ضد التهابی  و نیز ترکیبات گوگردی هستند که سیستم ایمنی را تحریک کرده و عملکرد بدن را بهبود می‌بخشند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه