چرا باید در فصل پاییز هم کرم ضد آفتاب بزنیم؟

written by بانوی شهر 24 آبان 1395
چرا باید در فصل پاییز هم کرم ضد آفتاب بزنیم؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد انجام می دهند این است که فکر می کنند با وارد شدن به فصل سرد دیگر نیازی نیست از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند. اما این فرضیه غلطی است. دلایل مختلفی برای استفاده از کرم ضد آفتاب در فصول مختلف وجود دارد. پس با ما همراه باشید تا ببینید آیا لازم است در فصل پاییز هم از کرم SPF دار استفاده کنید؟

اشعه UVA خورشیدی ربطی به فصل ندارد

در حالیکه اشعه UVB (که باعث سوختگی پوست می شود.) در فصل پاییز ضعیف تر است، اما اشعه UVA که باعث بروز خط و خطوط روی پوست و پیر شدن آن می شود در فصل پاییز هم به همان اندازه که در فصل تابستان شدید است، می باشد. بعلاوه، صدمه دیدن از طریق آفتاب در پوست انباشته می شود، شاید در روزهای اول متوجه آن نشوید ولی به مرور زمان اثر خود را می گذارد و می بینید که یک روز بیرون رفتن بدون ضد آفتاب به اندازه آفتاب گرفتن کنار استخر در یک روز گرم تابستانی روی پوستتان اثر گذاشته است.

عناصر کلیدی مورد نیاز فصل پاییز :

یک کرم SPF دار مناسب فصل پاییز بهتر است دارای مرطوب کننده باشد (همانند گلیسیرین  و اسید هیالورونیک). سایر مواردی که بهتر است به آن دقت داشته باشید : میزان SPF (که بهتر است 30 باشد)، Broad – Spectrum (که از پوست در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند)، آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین Cیا E است. پس هنگام خرید یک کرم ضد آفتاب برای فصل پاییز به دنبال این موارد به روی لیبل یا جلد آن بگردید.

بیشتر بخوانید:  بهترین کرم های ضدآفتاب ایرانی را بشناسید

میزان SPF موجود در لوازم آرایشی کافی نیست

بیشتر لوازم آرایشی به میزان اندکی SPF دارند، شاید فکر کنید برای فصل پاییز همین مقدار محافظت در برابر خورشید کافیست، اما اینطور نیست. این را توجه داشته باشید که لوازم آرایشی شما روی کرم مرطوب کننده می نشینند و به طور کامل روی پوست نیستند که از آن حفاظت کنند. بهتر است آرایش روی کرمی که SPF دارد انجام شود تا از نفوذ اشعه خورشید به داخل پوست جلوگیری کند.

نکته : برای اینکه آرایش بهتر روی پوست بنشیند بهتر است از موادی استفاده کنید که با هم همخوانی داشته باشند. برای مثال اگر از لوازم آرایش ضد آب استفاده می کنید کرم ضد آفتابی را که به روی پوست می زنید را نیز ضد آب انتخاب کنید. برای محصولات بدون چربی نیز از همین روش استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه