سرکه سیب طبیعی در سلامت بدن چه تاثیری دارد؟

written by هستی پورمرز 11 مرداد 1398
فواید سرکه سیب و چگونگی مصرف آن

خواص بی نظیر سرکه سیب طبیعی و ارگانیک برای سلامتی بدن و همچنین کاهش وزن غیرقابل انکار است. در ادامه به بررسی فواید معجزه آسای این خوراکی خواهیم پرداخت و شما همراهان همیشگی بانوی شهر را با تاثیرات آن برای سلامتی بدن و کاهش وزن آشنا می کنیم.

کاهش چربی های اضافه بدن

سرکه سیب طبیعی قند خون را تنظیم، اشتها، انسولین و گرسنگی را نیز کنترل می‌کند. اما آیا واقعاً می‌تواند در آب کردن چربی و کاهش وزن نیز مؤثر باشد؟ براساس برخی از مطالعات این کار امکان‌پذیر است. در سال 2009، یک مطالعه روی 175 فرد ژاپنی چاق انجام شد تا تأثیر این خوراکی بر وزن بدن و چربی شکم مورد بررسی قرار گیرد. این اولین مطالعه‌ای بود که نشان داد مصرف مکرر این خوراکی، وزن بدن، BMI و توده های چربی بدن را کاهش می‌دهد.

با بیماری دیابت یا قندخون بیشتر آشنا شوید.

فواید سرکه سیب و چگونگی مصرف آن

بهبود متابولیسم

همه ما می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توانیم متابولیسم یک جوان 25 ساله را داشته باشیم و سرکه سیب طبیعی یکی از این راه هاست. اگرچه این امر در مطالعات انسانی به اثبات نرسیده است، اما یک مطالعه انجام شده روی حیوانات در ژاپن دریافته است که سرکه سیب ترشح آنزیم‌های مسئول سوختن چربی را افزایش می‌دهد. اما در این زمینه نیز نیاز به تحقیقات بیشتری است.

تفاوت سرکه سیب طبیعی با دیگر سرکه‌ها

خوردن یک سیب در روز یکی از درمان های قدیمی برای کسب سلامتی دوباره است و به همین ترتیب، سرکه سیب طبیعی نیز از طریق خواص منحصر به فرد خود، به کاهش وزن کمک می‌کند. در مقایسه با دیگر سرکه‌ها، این سرکه دارای مینرال‌ها و مواد معدنی بیشتری است و از آنجاییکه از سیب گرفته می‌شود، آنتی اکسیدان های طبیعی، پلی فنولها، و مواد مغذای لازم برای عملکرد نرمال بدن مانند گوارش و متابولیسم را حفظ می‌کند. علاوه براین، این سرکه حاوی پکتین (Pectin) است که به طور طبیعی در سیب وجود دارد. پکتین احساس سیری را افزایش می‌دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند. شما می‌توانید از سرکه های تصفیه شده یا تصفیه نشده استفاده کنید. گفته می‌شود که سرکه سیب تصفیه نشده معمولاً غیرپاستوریزه است و حاوی باکتری‌های «مادر» بوده که از فرایند تخمیر به جا مانده است و با خواص پزشکی قوی همراه است.

نحوه مصرف سرکه سیب طبیعی

فواید سرکه سیب طبیعی بسیار فراتر از کاهش وزن است و یک افزودنی سالم به هر وعده غذایی به شمار می‌آید و حتی در رفع مشکلات شکمی نیز می تواند مفید باشد.

یک یا دو قاشق سرکه سیب در یک لیوان آب و یا اضافه کردن آن به سالاد یا سوپ چند روش برای مصرف آن است. می‌توانید در ترشی‌های خانگی، اسموتی‌ها و شربت‌ها، سس کباب، و … نیز از این خوراکی استفاده کنید.

دکتر جانستون، محقق دانشگاه آریزونا در آمریکا، نوشیدن سرکه سیب را با معده خالی و قبل از وعده‌های غذایی برای کاهش انسولین و قند خون توصیه می‌کند. به خاطر داشته باشید که نباید این سرکه را به تنهایی نوشید؛ چراکه می‌تواند به مینای دندان و گلو آسیب زند.

با تمام نکته هایی که در مورد تأثیر سرکه سیب بر کاهش وزن گفته شد، برای کاهش وزن نباید تنها به همین اکتفا کرد و دیگر روشها را کنار گذاشت. سرکه سیب یک پاک‌کن جادویی نیست! تنها به این دلیل که این ماده غذایی با خواص سلامت‌زای بسیاری همراه است، نمی‌تواند تأثیرات منفی غذاهای ناسالم را خنثی کند و یا خواص کاهش وزن آن آنقدر قوی نیست که به تنهایی با جذب کالری مقابله کند. درعین حال که برای کاهش وزن مفید است، ممکن است نتیجه مطلوب و مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد. برای کاهش وزن غذای سالم و ورزش روزانه را فراموش نکنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه