فواید و معایب لیزر پوست

written by ویدا نورمحمدیان 7 مهر 1396
فواید و معایب لیزر پوست

برای از بین بردن موهای زائد روش های مختلفی وجود دارد که احتمالا قبل از انتخاب لیزرتراپی شما هم یک یا چند مورد را امتحان کرده باشید. بسیاری شیو کردن یا استفاده از ژیلت را انتخاب می کنند اما با این روش موی زائد از بین نمی رود و پس از مدتی دوباره به شکل اولیه خود باز می گردد، اپیلاسیون روش دیگریست که آن هم موی زائد را به طور دائم از بین نمی برد و باید هر چند وقت یکبار به سالن های مخصوص مراجعه کنید. همینطور روش های دیگر نظیر استفاده از دستگاه های اپیلاتور که در عین دردناک بودن ممکن است برای پوست حساس نیز مناسب نباشد. بنابراین شاید شما هم با بررسی این موارد به فکراز بین بردن موهای زاید به کمک  لیزر تراپی افتاده اید.پس موقع آن است که فواید و معایب لیزر پوست را نیز بدانید.

فواید لیزر پوست چیست؟

  • اگر چه نمی توان گفت لیزر پوست به صورت دائم موهای زائد را از بین می برد اما موجب می شود رشد مو کم و کند شود، بدین معنا که پس از پایان تعداد جلسات در برخی نقاط موی زائد بیرون می آید اما بدون شک در قسمت های زیادی از بدن که لیزر کرده اید دیگر مویی رشد نمی کند، رشد اندک موهای باقیمانده نیز کند خواهد بود.
  • لیزر پوست را میتوانید در هر ناحیه از بدن که مد نظراست، انجام دهید. فرقی نمی کند لیزر پوست صورت باشد یا دست و پا، لیزر به خوبی می تواند برای تمام قسمت های بدن مورد استفاده قرار بگیرد.
  • اگر بخواهید به میزان درد لیزر فکر کنید باید به شما بگوییم، درد لیزر پوست در بیشتر مواقع کم است. هرچند نمی توان گفت بدون درد است اما قطعا شدت درد اپیلاسیون را نخواهد داشت. برای کاهش این درد روش های مختلفی وجود دارد برخی از کرم های بی حس کننده قبل از لیزرتراپی استفاده می کنند. برخی مواقع قرار دادن یخ می تواند به بی حسی پوست کمک کند.
بیشتر بخوانید:  عوارض جانبی لیرز موهای زائد را بشناسید

معایب لیزر پوست چیست؟

  • نتیجه ای که می خواهید از لیزر پوست بگیرید کمی طولانی است بنابراین باید صبور باشید. هر جلسه از لیزر پوست شاید بیست دقیقه طول بکشد و شما باید دفعات مداوم اینکار را انجام دهید تا در نهایت بتوانید بعد از سه یا چهار ماه بهترین نتیجه را بگیرید.
  • کمی گران است. شاید اگر قیمت هر جلسه لیزر کردن را با هر جلسه اپیلاسیون رفتن مقایسه کنید به نظر برسد لیزر پوست خیلی گران است اما در حقیقت اینطور نیست، چون اگر این مساله بتواند شما را داشتن موهای زاید خلاص کند شما در حقیقت سرمایه گذاری کرده اید.
  • از آنجایی که تضاد بین رنگ مو و پوست باعث می شود دستگاه لیزر بتواند به خوبی موهای زائد را تشخیص دهد و رنگدانه های آنها را هدف قرار دهد، لیزر موهای زائد برای موهای تیره و پوست روشن نتیجه بهتری نسبت به پوست های تیره می دهد. این بدین معنا نیست که لیزر پوست برای افرادی که پوست تیره دارند غیر ممکن است بلکه دستگاههای لیزر خاصی برای چنین مواردی وجود دارد که می تواند تفاوت بین رنگ پوست و مو را با دقت بیشتری تشخیص دهد.
  • اگر لیزر پوست توسط فرد غیرمتخصص انجام شود ممکن است منجر به سوختن یا زخم شدن پوست گردد. بنابراین بهتر است این کار را در مطب دکتر و تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه