فواید و معایب استفاده از حنا برای ابرو

written by بانوی شهر 29 آذر 1395

دلایل مختلفی برای استفاده از حنا داخل ابروها وجود دارد. در حقیقت حنا یک رنگ طبیعی است که می توان آن را در خانه به راحتی درست کرد. این اصلی ترین فایده حنا است. با ترکیب حنا با مایعات مختلف می توان رنگ های روشن  یا تیره تری بدست آورد. حنا می تواند گزینه خوبی برای رنگ کردن و پر کردن ابروها باشد. اما این ماده مفید می تواند معایبی نیز داشته باشد. برخی از فواید و معایب این ماده را در این مطلب بیان می کنیم.

بزرگترین فایده حنا برای ابروها این است که این ماده کاملا طبیعی است که به راحتی ترکیب می شود و می توان آن را تا 30 روز در یخچال نگهداری کرد. حنا می تواند برای کسی که روی موهایش حنا گذاشته و می خواهد ابروهایش را همرنگ موهایش کند گزینه خیلی خوبی است.

یکی دیگر از فواید حنا برای ابرو این است که حنا هم پوست و هم مو را رنگ می کند را که این باعث می شود مدت زمانی که رنگ و مدل ابروهایتان ثابت می ماند طولانی تر شود. معمولا اگر از حنا برای ابروهایتان استفاده کنید این رنگ بین پنج تا هفت روز باقی می ماند. بد نیست این را نیز بدانید که از آنجایی که حنا روی پوست نیز رنگ می گذارد، باعث می شود تا ابروهایتان تیره تر نشان داده شود.

اصلی ترین عیبی که حنا دارد این است که، کشیدن ابرو با آن می تواند کمی دشوار باشد و اگر خوب نتوانید ابروهایتان را با حنا بکشید بسیار در هم و کثیف به نظر می رسند. حتی حنا ممکن است در نقاط دیگر پوستتان نیز لکه ایجاد کند که پاک شدن آن بسیار سخت است. پس بهتر است برای اینکه داخل ابروهایتان را حنا بکشید کاملا دقت کنید. اگر لکه ای از حنا روی پوست یا کناره های ابرو ماند ممکن است، یک هفته طول بکشد تا کاملا پاک شود و دائم باید آن را پنهان کنید.

یکی دیگر از ایراداتی که به حنا می گیرند این است که حنا روی انواع موها یکسان عمل نمی کند. مثلا ابروهایی که تیره و ضخیم هستند وقتی با حنا پر می شوند رنگ خاصی نمی گیرند و فقط پوست رنگ می گیرد و تغییری روی ابرو ایجاد نمی شود. در چنین مواقعی بهتر است ابتدا چند درجه ابروها را روشن کنید، سپس از حنا استفاده کنید تا حالت یکدست به ابروهایتان بدهد.

فواید و معایب حنا - مد و زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه