مهم ترین فیلم های جشنواره کَن 2018

written by ویدا نورمحمدیان 2 خرداد 1397
مهم ترین فیلم های جشنواره کَن 2018

جشنواره فیلم کَن یکی از مهم ترین رویدادهای سینمایی جهان است. مراسمی 10 روزه که در شهر کن فرانسه برگزار می شود و علاوه بر اینکه محلی برای دیده شدن فیلم های مختلف از سراسر جهان بوده، بلکه بخش عظیمی از آن نیز به دنیای مد و لباسهایی که سلبریتی ها بر تن می کنند اختصاص پیدا میکند. سال 2018، هفتاد و یکمین سال برگزاری این جشنواره بود. فیلم های مطرحی در این دوره به نمایش گذاشته شد تا برای گرفتن جایزه جشنواره، نخل طلا، با هم به رقابت بپردازند.

مهم ترین جایزه جشنواره فیلم کن “نخل طلایی”  است که به بهترین فیلم شرکت کننده داده می شود. نخل که نماد شهر کَن نیز به شمار می آید از سال 1955 بعنوان جایزه برتر این جشنواره انتخاب شد و امروزه یکی از معتبرترین جوایز سینمایی و فرهنگی جهان به شمار می رود. با بانوی شهر همراه باشید تا نگاهی به مهم ترین فیلم های جشنواره کن 2018 داشته باشیم.

1 ) همه می دانند (Everybody Knows)

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

جدیدترین فیلم اصغرفرهادی به نام “همه می دانند” با بازی هنرپیشگان مشهوری همچون خاویر باردم و پنه لوپه کروز بعنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن 2018 به نمایش در آمد. این فیلم داستان کارولینا زنی اسپانیایی است که در بوینس آیرس زندگی می کند. او با همسر آرژانتینی و فرزندش به شهر زادگاهش خارج از مادرید بر می گردد. در این سفر اسراری فاش می شود که انتظارش را نداشته و کل سفر تبدیل به ماجرایی غمگین و ناراحت کننده می شود.

2 ) دختران آفتاب (Girls of the Sun)

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

فیلم دختران آفتاب با بازی گلشیفته فراهانی یکی دیگر از فیلم های تاثیرگذار جشنواره فیلم کَن به شمار می آید. داستان گروهی از زنان ایزدی را بازگو می کند که به فرماندهی گلشیفته فراهانی به دنبال انتقام از نیروهای داعش هستند. فیلم را ایو هوسون فرانسوی کارگردانی کرده و اینطور که به نظر می رسد زنان نقش محوری در ساخت و پرداخت فیلم داشته اند.

بیشتر بخوانید:  زیباترین لباس های سلبریتی ها در جشنواره فیلم کن 2018

3 ) جنگ سرد (Cold War)

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

جنگ سرد به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی لهستانی با سبک و مدل خاص خود به یکی از مهم ترین فیلم های این جشنواره تبدیل شد. جنگ سرد فیلمی سیاه و سفیدو عاشقانه است که توسط کارگردانی که پیش تر با فیلم Ida توانسته بود جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار را به خود اختصاص دهد، ساخته شده است.

4 ) خانه ای که جک ساخت (The House that Jack Built)

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

شاید فیلم ” خانه ای که جک ساخت” خشن ترین فیلمی باشد که در جشنواره فیلم کن 2018 به نمایش گذاشته شده است به طوری که بیش از 100 نفر از تماشاچیان این فیلم بخاطر خشونت بی اندازه ای که در آن به نمایش گذاشته شده بود پیش از به پایان رسیدن فیلم سالن را ترک کردند. “خانه ای که جک ساخت” درباره یک قاتل زنجیره ای است که به شکار و قتل زنان می پردازد.

5 ) سه رخ (Three Faces)

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

فیلم سه رخ که بدون حضور کارگردانش، جعفر پناهی، در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شد داستان سه بازیگر زن است. یکی از دوران پیش از انقلاب که اجازه فعالیت ندارد ، دیگری ستاره روز سینما که بهناز جعفری در نقش خودش ایفا می کند و سومی یک دختری جوان و جویای نام که در یک روستای دورافتاده رویای رفتن به هنرستان هنرهای زیبا  و بازیگر شدن را دارد.

6 ) Black Klansman

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

داستانی که بر پایه واقعیتی باورنکردنی ساخته شده است. Black Klansman درباره یک افسر پلیس سیاه پوست که نقش آن را جان دیوید واشنگتن ( پسر دنزل واشنگتن) ایفا می کند. این افسر سیاه پوست به گروه KKK نفوذ کرده است. KKK که کوتاه شده کوکلاکس کلان است نام سازمان های همبسته ای در کشور آمریکا است که از گذشته تا امروز پشتیبان برتری نژاد سفیدپوست ها بوده اند، آنها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیراخلاقی از جمله آزار و اذیت و ترساندن سیاهان آمریکا می پرداختند. کارگردان این فیلم اسپایک لی است.

بیشتر بخوانید:  زیباترین لباس های سلبریتی ها در جشنواره فیلم کن 2018

7 ) زیر دریاچه نقره ای (Under the Silver Lake)

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

“زیر دریاچه نقره ای ” به کارگردانی دیوید رابرت میچل ، فیلمی کمدی درام است. در این فیلم، اندرو گارفیلد نقش شخصیتی به ‌نام Sam را بر عهده دارد که شخصی قابل اعتماد، اما یک مرد جوان بی هدف است. او روزی متوجه می شود همسایه اش سارا گم شده، سَم به سرعت جستجو را برای یافتن او آغاز کرده و در این راه شخصیت توفر گریس که بهترین دوستش است، به او کمک خواهد کرد تا سارا را پیدا کنند.

8 ) خاکستر خالص ترین سفیدی است ( The Ash is the Purest White )

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

فیلم ” خاکستر خالص ترین سفیدی است ” یک فیلم درام رمانتیک چینی به کارگردانی ژیا ژانگکه است.«شیائو» عاشق «بین» ، که عضو دسته جنایتکاران بوده می شود. در یک درگیری بین «بین» و گروه رقیبش، «شیائو» برای حفاظت از «بین» دست به اسلحه می شود و برای این کار 5سال به زندان می افتد. او بعد از آزادی دنبال «بین» می رود.

9 ) سولو : داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story)

 فیلم های جشنواره کَن - زندگی بانوی شهر

جدیدترین فیلم جنگ ستارگان به کارگردانی ران هاوارد ساخته شده، که یک وسترن فضایی بر اساس همان کاراکترهای سری فیلم های جنگ ستارگان ساخته جورج لوکاس است. ران هاوارد جزو چهره های مورد علاقه کَن نیست و به نظر می رسد بیشتر به خاطر اعتبار «جنگ ستارگان» فیلم در این جشنواره حضور پیدا کرده، فیلمی که قطعا جزو پرفروش های سال خواهد بود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه