لاغری سریع با عرق زیره ؛ معجزه زیره را بشناسید

written by بانوی شهر 30 مهر 1398
لاغری سریع با عرق زیره

آیا شما از اضافه وزن رنج می برید؟ آیا هر دارویی را امتحان می کنید نتیجه نمی گیرید؟ اگر از قرص ها و رژیم های متنوع شیمیایی خسته شده اید و به دنبال یک ادویه و داروهای گیاهی معجزه آسا برای لاغری سریع هستید ما به شما عرق زیره را پیشنهاد می دهیم. لاغری سریع با عرق زیره امکان پذیر است.

زیره جز ادویه هایی است که بسیار پرخاصیت و البته کمی تلخ  است. این داروی گیاهی بومی کشورهای آسیایی می باشد. زیره خاصیت درمانی زیادی از جمله درمان نفخ شکم و چاقی دارد. زیره باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی ها می شود و درنتیجه باعث لاغری خواهد شد. از خواص دیگر این ماده می توان به کاهش کلسترول بد خون نیز نام برد که این خاصیت خود نیز موثر در کاهش وزن و لاغری می باشد و لاغری سریع با عرق زیره انجام خواهد شد.

زیره دو نوع دارد : زیره سیاه و زیره سبز. در ادامه شما را با این دو نوع زیره آشنا خواهیم کرد.

خواص عرق زیره برای لاغری

منشا و زادگاه زیره از کرمان می باشد، زیره دارای رنگ های مختلفی می باشد که از جمله رنگ های آن می توان به سبز، سیاه، سفید، صورتی، خاکستری و زرد اشاره کرد. زیره را اگر در پنیر بریزید باعث خوشبو شدن و افزایش قدرت نگهداری آن خواهد شد.

لاغری سریع با عرق زیره یکی از خواص این ماده است. زیره خواص و فواید بی شمار دیگری دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم کننده قند خون و کاهنده اشتها می باشد.
  • رفع بوی بد دهان، بوی سیر و پیاز می باشد.
  • ضد تشنج، ضدصرع و مناسب برای درمان سرما خوردگی و تب می باشد.
  • مفید برای پیشگیری از انواع سرطان ها از جمله سرطان روده، کبد، پستان و معده می باشد.
  • دارای ویتامین فراوان و مفید برای حفظ سلامت قلب می باشد و از حمله قلبی و یا سکته قلبی جلوگیری می کند.
  • زیره سیاه و سبز هر دو  به هضم بهتر غذا، و در نتیجه کاهش وزن کمک خواهد کرد. با درست کار نکردن گوارش، گاز معده و نفخ شکم ایجاد می شود.

مهم ترین خاصیت آن که امروزه اعتقاد بر آن دارند لاغری سریع با عرق زیره می باشد، به این صورت که اشتهای فرد را تحریک کرده و با سوزاندن چربی های بدن، باعث لاغری و کاهش وزن خواهد شد.

این ماده توانایی این را دارد که چربی های بدن را با 15 درصد افزایش بسوزاند. در نتیجه اگر شما زیره را در برنامه غذایی خود قرار دهید حتما نتیجه دلخواه خود را خواهید گرفت. البته باید متذکر شد که تنها اضافه کردن این ادویه به برنامه غذایی کافی نیست بلکه باید برای لاغری سریع غذاهای کم کالری نیز مصرف کنید.

لاغری سریع شکم با عرق زیره

بعضی از افراد چربی های زیادی در اطراف شکم خود دارند که ناشی از زیاد نشستن پشت میز و بدون تحرکی باشد. خطرناک ترین دشمن سلامت انسان همین بی تحرکی می باشد. عوامل دیگری نیز که در چاقی شکمی موثر است اختلالات هورمونی و یا ژنتیک می باشد.

امروزه روش های زیادی برای از بین بردن چربی های دور شکم وجود دارد که از جمله آنها لاغری سریع با عرق زیره در کنار ورزش می باشد. افرادی که تصمیم دارند چربی های دور شکم خود را از بین ببرند می توانند با استفاده از زیره به مدت حدودا 20 تا 30 روز سایز پهلو و شکم خود را کم کنند.

زیره را می توانید هم به صورت پودر و هم به صورت دانه های خود زیره مصرف کنید. با خوردن زیره میزان سوخت و ساز بدن شما افزایش یافته و مواد مغذی که در زیره موجود است باعث شکسته شدن بافت چربی می شود در نتیجه شما کاهش وزن سریع با این عرق را به چشم خواهید دید.

قرص لاغری زیره

شما می توانید با تهیه قرص لاغری زیره و مصرف آن نیم ساعت قبل از غذا به مدت 8 هفته، کاهش وزن و چربی های دور شکم خود را به وضوح حس کنید. روش دیگر استفاده برای لاغری سریع با عرق زیره، تهیه روغن زیره می باشد که به صورت موضعی استفاده می شود و باعث چربی سوزی خواهد شد. این روغن را روی شکم و پهلو ماساژ دهید این عمل باعث چربی سوزی آن محل خواهد شد.

باز هم متذکر می شویم که اگر به دنبال لاغری سریع با عرق زیره هستید باید با برنامه و تحت نظر پزشک این گیاه را در کنار ورزش و رژیم غذایی مصرف کنید تا تاثیر آن را بر لاغری شکم و پهلو ببینید. اعتقاد به لاغری با زیره کاملا منطقی می باشد.

البته فراموش نکنید که برای کاهش وزن سریع راه حل های دیگری مثل ورزش ، رژیم غذایی ، برنامه غذایی ، محاسبه کالری و… نیز وجود دارد. این راه حل ها نیز می توانند شما را به وزن ایده آلتان برسانند. در واقع یکی از اصلی ترین چالش های همیشگی ما این است که بهترین رژیم غذایی برای لاغری کدام است و چقدر میتواند برای ما مفید باشد.

کدام زیره برای لاغری مناسب است؟

لاغری سریع با عرق زیره

زیره بر دو نوع می باشد. زیره سیاه و سبز. این دو نوع زیره از لحاظ بو و خواص تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. نوع سیاه زیره که نام های زیره کوهی و زیره کرمانی نیز به آن گفته می شود طبع گرم و خشک دارد.

از خواص زیره سیاه می توان به مقوی معده، ضد تشنج، زیاد کننده شیر و هضم کننده اشاره کرد. زیره سبز نیز خواص مخصوص به خود را دارد از جمله آنها ضد درد، ضد باکتری، ضد تومور تقویت کننده رحم، و التیام دهنده ی زخم می باشد.

همانطور که در مباحث قبل گفتیم لاغری سریع با عرق زیره امکان پذیر است اما این سوال پیش می آید که کدام زیره این خاصیت را دارد؟

زیره سیاه انتخاب اول است

لاغری سریع با عرق زیره اعتقادی است که افراد زیادی آن باور دارند. می توان گفت که زیره سیاه اثر بیشتری برای لاغری دارد. بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و میزان تاثیر آن برای همه افراد یکسان نیست، ممکن است بعضی افراد با استفاده از زیره سیاه به کاهش وزن دست یابند اما بعضی افراد دیگر خیر. اما باز هم می توان گفت که عموما زیره سیاه باعث لاغری خواهد شد.

عرق زیره سبز نیز برای لاغری، مخصوصا لاغری شکم تاثیر خواهد داشت. زیره سبز موجب کاهش کلسترول ناشتا و تری گلیسیرید خواهد شد. این گیاه هیچ تاثیری بر قسمت هایی از بدن که فاقد چربی است ندارد.

زیره سبز باعث می شود که براق دهان فعال شوند و آنزیم های گوارش نیز شروع به فعالیت کنند و روند هضم غذا آغاز شود. در نتیجه کاهش وزن با زیره، هردو نوع زیره را شامل می شود.

روش های مصرف عرق زیره برای لاغری سریع

اگر می خواهید لاغری سریع با عرق زیره را داشته باشید باید با برنامه از این گیاه استفاده کنید. البته باید بدانید بدن هرکس با فرد دیگر متفاوت است و نمی توان برای همه افراد یک زمان مشخص را تجویز کرد.

اما می توان به طور کلی گفت برای کاهش وزن با عرق زیره، باید زیره را ناشتا و صبح زود استفاده کرد تا به روند لاغری کمک کند. اما باز هم  باید هر فرد تحت نظر پزشک متخصص تغذیه برنامه لاغری سریع با عرق زیره را رعایت و اجرا کند. اما به هرصورت می توان گفت که با استفاده تنها 20 روز از این گیاه معجزه آسا می توانید نشانه های لاغری را در بدن خود بیابید.

فرد باید در کنار استفاده از زیره، برنامه های ورزشی را نیز در برنامه ی روزانه خود قرار دهد. اگر می خواهید لاغری سریع با عرق زیره را داشته باشید باید همراه با خوردن زیره ورزش دو را انجام دهید زیرا زیره و ورزش دو مکمل یکدیگر هستند.

زیره را می توان به صورت های گوناگون مصرف کرد :

کاربرد زیره در غذاها

زیره پلو: برنج را آبکش کرده و با زیره و نمک مخلوط می کنید و داخل قبلمه می ریزید اجازه دهید تا برنج دم بکشد. وقتی برنج دم کشید کمی کره روی آن ریخته و سرو کنید.

زیره با ماست: پودر زیره را با ماست مخلوط کنید و قبل از غذا آن میل کنید. می توانید به جای استفاده از پودر زیره از دانه های آن نیز استفاده کنید.

عرق زیره: عرق زیره می توانید هر 12 ساعت کمی در آب حل کرده و نوش جان کنید و در نتیجه کاهش وزن سریع و موقر را مشاهده خواهید کرد. عرق زیره برای بزرگسالان مقدار مصرفش بیشتر از کودکان می باشد.

زیره در سالاد و سبزیجات: پودر زیره را می توانید روی سالاد و ب عنوان چاشنی استفاده کنید همچنین این پودر را با سبزیجات مخلوط کرده و میل کنید.

نوشیدنی های حاوی زیره

در  اینجا می خواهیم شما را با نوشیدنی های همراه با زیره آشنا کنیم. این نوشیدنی ها همگی حاوی زیره هستند و باعث کاهش وزن شما خواهد شد. این نوشیدنی ها باعث کاهش کلسترول خون خواهد شد در نتیجه وزن شما را کاهش خواهد داد.

نوشیدنی زیره و لیمو

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی زیره و لیمو جهت لاغری سریع با عرق زیره: زیره به همراه لیموی تازه.

طرز تهیه این نوشیدنی: باید زیره را از شب قبل در آب بخیسانید. فردای آن روز زیره را جوشانده و از صافی بگذرانید تا دانه ها از عصاره جدا شود و سپس آب لیموی تازه را به زیره اضافه کنید. همانطور که گفتیم بهترین زمان خوردن زیره اول صبح و ناشتا است در نتیجه این نوشیدنی را نیز صبح و ناشتا میل کنید تا نتیجه مطلوب را ببینید. به مدت دو هفته این نوشیدنی را استفاده کنید تا با نتایج معجزه آسای آن رو به رو شوید.

نوشیدنی و سوپ زیره و زنجبیل و لیمو

مواد لازم: زیره، زنجبیل، سبزیجات و لیمو

طرز تهیه این نوشیدنی و سوپ: در ابتدا سبزیجات را خرد کرده و بگذارید تا پخته شود سپس زنجبیل را اضافه کرده و صبرکنید تا هردو به خوبی پخته شود. در انتها زیره و لیمو را به مواد اضافه کرده و منتظر می مانیم تا سوپ ما آماده شود. این سوپ به طور باور نکردنی باعث

نوشیدنی زیره و عسل

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی زیره و عسل طبیعی می باشد.

طرز تهیه: برای تهیه این نوشیدنی زیره را در آب جوش حل کنید. پس از آن عسل را به زیره اضافه کنید. علاوه بر لاغری سریع با عرق زیره، این دمنوش باعث زیبایی روشن شدن پوست نیز می شود و همچنین برای زیبایی مو هم مناسب است.

تجربیات لاغری سریع با عرق زیره

لاغری سریع با عرق زیره

افرادی که در هند و خاورمیانه زندگی می کنند نسبت به دیگر افراد از زیره بیشتر استفاده می کنند. آنها زیره را به عنوان ادویه اصلی در برنامه غذایی خود قرار می دهند مثلا در پخت برنج، سرخ کردنی ها و گوشت ها استفاده می کنند. اگر شما به دنبال کاهش وزن سریع با زیره هستید و در عین حال دوس ندارید در پخت غذا از آن استفاده کنید می توانید آن را روی سبزیجات یا سس و یا تخم مرغ به عنوان چاشنی استفاده کنید.

پژوهشگران چه می گویند 

برای اثبات لاغری سریع با عرق زیره پژوهشگران، پژوهشی را انجام دادند. دو گروه خانم را وارد این پژوهش کردند و در ابتدا برنامه غذایی آنها را نسبت به قبل تغییر داده و کالری غذایی آنها را کاهش دادند.

سپس در برنامه غذایی گروهی از آنها زیره را وارد کردند و در گروه دیگر زیره را حدف کردند. بعد از سه ماه پزوهشگران به این نتیجه رسیدند که گروهی از بانوان که زیره در برنامه غذایی آنها بود کاهش وزن بیشتری نسبت به گروه دیگر که زیره در برنامه غذای آنها نبود داشته اند و حتی چربی بیشتری نسبت به گروه دیگر سوزانده اند. کلسترول خون و چربی کمتری نیز نسبت به گروه بدون زیره داشتند.

در پزوهشی دیگر که توسط محققین صورت گرفت، آنها در یک دوره ی 20 روزه نتیجه گرفتند که گروهی از افراد که زیره مصرف می کردند نسبت به گروه دیگر کاهش مصرف غذا داشته اند.

نتایج دیگری که مشاهده کردند شامل موارد زیر است:

کاهش گلوکز، کاهش چربی، کاهش مقاومت به انسولین. در نتیجه آنها نتیجه گرفتند که لاغری سریع با عرق زیره می تواند انجام شود و زیره خواص ضد چاقی دارد.

جمع بندی

افراد زیادی در جامعه از اضافه وزن رنج می برند و به دنبال راه و روشی برای کاهش وزن و لاغری سریع می باشند. پیشنهادهای زیادی از جمله عرق زیره به آنها می شود و همچنین از زیره به عنوان یک گیاه و ادویه درمانی یاد می کنند اما شما با خواندن مطالب بالا متوجه شدید که لاغری سریع با عرق زیره شدنی می باشد و مصرف زیره باعث کاهش وزن چشم گیری خواهد شد.

ما در اینجا شما را با این داروی گیاهی آشنا کردیم که بهترین رژیم لاغری سریع با عرق زیره می باشد. این رژیم برای بانوان و آقایان هیچ فرقی ندارد.

در آخر باید متذکر شد که هر چاقی ممکن است علت خاصی داشته باشد در نتیجه بهتر است قبل از استفاده این دارو و یا هر دارو دیگری برای لاغری، علت چاقی را بیابید و با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا نتایج دلخواه را بگیرید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید