راهکارهایی موثر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

written by ژاله نوذری 30 مهر 1399
لاغری سریع شکم بدون ورزش

داشتن شکم صاف و بدون چربی، نه تنها خواسته بیشتر افراد دارای اضافه وزن است بلکه به سلامت عمومی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را نیز کاهش می دهد. اما چگونه شکمی لاغر داشته باشیم؟ روش های بسیاری برای لاغری شکم وجود دارد که معمول ترین و سالم ترین آنها رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن منظم است. اگر اهل ورزش کردن نیستید و در جستجوی راه های سریع و آسان (به خصوص بدون نیاز به ورزش کردن) هستید، پس بهترین گزینه رعایت رژیم غذایی است. طرفداران لاغری و تناسب اندام در این مقاله بانوی شهر را همراهی کنید تا با نکات موثر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش آشنا شوید.

نکات موثر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

زود بیدار شدن در صبح

ساعات اولیه روز خود را در رختخواب سپری نکنید. اجازه ندهید خواب اضافی (بیشتر از 8ساعت در شب) بین شما و هدفتان (لاغری سریع شکم) قرار بگیرد.

خواب کافی می تواند به افزایش میزان متابولیک بدن شما کمک کند، اما خواب مازاد بر نیاز بدن تاثیرات منفی همچون چاقی را به دنبال دارد و برای سلامت تان مضر است.

بیشتر بخوانید:  آیا سرکه سیب در کاهش وزن موثر است؟

مصرف آنتی اکسیدان های طبیعی همچون انواع توت و انار

به جای استفاده از خوراکی های شیرین با قند تصفیه شده بهتر است انواع توت ها را مصرف کنید. توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

انواع توت ها مانند توت فرنگی، تمشک، شاه توت و زغال اخته به کاهش چربی شکم و کاهش خطر زوال عقل (آلزیمر) کمک می کند. سبزیجات تیره رنگ، انگور و انار نیز منابع غنی از آنتی اکسیدان هستند که به لاغری کمک می کند.

لاغری سریع شکم بدون ورزش

برای داشتن اندامی زیبا مقاله ۱۵ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو را بخوانید.

چربی و روغن های نباتی هیدروژنه استفاده نکنید

مصرف چربی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کلسترول بالا و چاقی را افزایش می دهد. در صورتی که قصد لاغری سریع شکم دارید باید مصرف چربی خود را کاهش دهید و از خوردن مواد سرشار از کلسترول اجتناب کنید.

جوانه گندم مصرف کنید

غالباً تصور می شود که وقتی می خواهید چربی شکم خود را کاهش دهید باید مصرف برخی مکمل های غذایی مانند جوانه گندم را محدود کرد، اما در واقع مصرف این مکمل معجره آسا در زمان مناسب می تواند روند لاغری را تسریع بخشد.

جوانه گندم نوعی مکمل غذایی با ارزش محسوب می شود که سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است.

طبق دستور تغذیه ای، برای رسیدن به لاغری بایستی این مکمل را 10تا15 دقیقه قبل از غذا مصرف کرد. معمولاً توصیه می شود که جوانه گندم  با سبزیجات مصرف می شود.

بیشتر بخوانید:  روزه داری متناوب روشی موثر برای لاغری و کاهش توده چربی

از مصرف شیرین کننده ها و نوشیدنی های مصنوعی های خودداری کنید

شیرین کننده های مصنوعی موجب افزایش خطر ابتلا به چاقی شکم و افزایش وزن می شود. افرادی که خواهان کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند باید مصرف نوشابه، آبمیوه های شیرین و به طور کلی مواد شیرین کننده مصنوعی را کنار بگذارند.

هرچند بسیاری از نوشیدنی ها می توانند خطر افزایش سایز کمر و شکم را افزایش دهند، با این حال سالم ترین نوشیدنی که لاغری شکم را تضمین می کند آب است.

نوشیدن آب ساده بدنتان را کاملاً آبرسانی کرده و نفخ را کاهش می دهد. همچنین ثابت شده است که نوشیدن آب باعث کاهش میل به مصرف شیرینی ها، کاهش اشتها و کمک به احساس سیری می شود.

مصرف تخم کتان راهی موثر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

تخم کتان به دلیل اینکه سرشار از چربی های سالم امگا ۳ و امگا ۶ و فیبرهای غذایی می باشد، باعث ایجاد احساس سیری در فرد می شود.

افراد پس از خوردن دانه کتان کالری کمتری مصرف می کنند پس باعث کاهش وزن می شود. اگر قصد لاغری سریع شکم دارید و در جستجوی راه حلی کم دردسر هستید، می توانید از تخم کتان استفاده کنید.

علاوه بر تخم کتان، سایر موادغذایی که سرشار از فیبر هستند و باعث رفع سریع چربی های شکم می شود عبارتند از:

  • لوبیا، نخود فرنگی و عدس
  • آجیل و دانه ها
  • انواع توت ها
  • کلم بروکلی
  • غلات
  • ویتامین D بیشتری دریافت کنید.

احتمال اینکه فردی به شما برای لاغری شکم زیر نور آفتاب ایستادن را پیشنهاد کند، خیلی کم است. با این حال دریافت ویتامین D به از بین رفتن چربی های شکم کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  رژیم لاغری کانادایی چیست؟

محققان در بررسی های علمی خود دریافتند که زنان 50تا 75ساله ای که دارای اضافه وزن و کمبود ویتامین D هستند، در صورت افزایش میزان این ویتامین در بدن، نسبت به کسانی که این میزان ویتامین را دریافت نکرده اند، وزن و چربی بیشتری از دست می دهند. بهتر است در طول روز حداقل 15 دقیقه زیر نور آفتاب باشید.

لاغری سریع شکم بدون ورزش با مصرف میوه

مصرف میوه ها نوعی روش طبیعی برای مقابله با التهاب هستند. میوه هایی مانند انواع توت ها، گیلاس، سیب و پرتقال سرشار از ویتامین و مواد مفید هستند که موجب کاهش التهاب در شکم شده و در رسیدن به شکمی صاف به شما کمک می کند.

به طور کلی با رعایت برخی نکات تغذیه ای می توانید حتی بدون انجام ورزش سنگین به وزن دلخواه خود یا لاغری سریع شکم برسید. همچنین توصیه می شود با مشاور تغذیه یا متخصصان این حیطه مشورت کنید و از برنامه های غذایی خودسرانه  یا غیرعلمی پیروی نکنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه