لیزر فرکشنال چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟

written by بانوی شهر 16 خرداد 1397
لیزر فرکشنال چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟

اینکه اغلب سلبریتی‌های بزرگ دنیا زیر تیغ جراحی می‌روند تا چهره و ظاهر خود را همچنان جوان نگه دارند بر کسی پوشیده نیست. اما این ترفند زیبایی که آن را به اصطلاح لیزر فرکشنال می‌شناسیم، تفاوت زیادی با جراحی‌های پلاستیک دارد و برخلاف بسیاری از روش‌های زیبا سازی، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

این روش جوان‌سازی چه کاربردی دارد؟

لیزر فرکشنال به عنوان یک ترفند ضد پیری و به منظور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هر جلسه از لیزر، مقدار زیادی از خطوط ریز، چروک‌ها، لکه‌هایی که بر اثر بالا رفتن سن بر روی پوست نمایان شده‌اند و همچنین قسمت‌های ناصاف سطحی از روی پوست مورد هدف قرار می‌گیرند و لایه برداری می‌شوند. در این بین اشعه‌های لیرز، با تحریک بدن آن را در پروسه‌ی کلاژن سازی قرار می‌دهد. همین جریان به درخشندگی و صافی هرچه بیشتر پوست کمک می‌کند، چراکه کلاژن در واقع ماده‌ای است که با تولید قشر جدید و جوان در پوست باعث درخشندگی و طراوت هرچه بیشتر آن می‌شود. متاسفانه از سن 30 سالگی، تولید کلاژن در بدن کاهش یافته و در نهایت به صورت کامل متوقف می‌شود. لیزر فرکشنال به صورت طبیعی سطح  ولید کلاژن را در بدن افزایش می‌دهد، به این ترتیب بدون آنکه نیازی به انجام جراحی باشد حالت کشسانی پوست بالا رفته و طراوت به آن باز می‌گردد.

لیزر فرکشنال - شادابی و سلامتی

روش کار لیزر فرکشنال به چه صورت است؟

شما پس از مراجعه به مراکز لیزر و دیدار با متخصص مربوطه اطلاعات دقیقی در ارتباط با مشکلات پوست خود بدست می‌آورید. پزشک متخصص با توجه به میزان مشکلات پوست شما و عمق آنها از این روش استفاده خواهد کرد و با مد نظر قرار دادن نوع بیماری، نوع و رنگ پوست شما از طول موج های مختلفی در فرایند درمان بهره خواهد گرفت.

در این مرحله، اشعه‌های لیزر، پالس‌هایی را  به سمت پوست شما ساطع می‌کنند و که موجب ایجاد زخم‌‌های میکروسکوپی بسیار ریزی بر  روی پوست می‌شود که به راحتی و  با  چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. نتیجه‌ی این فرایند حذف و پاکسازی سلول‌های مرده‌ای است که موجب ایجاد چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست شما شده‌اند. با حذف این سلول‌ها بدن نسبت به ساخت سلول‌های پوستی جوان و سالم اقدام می‌کند و با ساخت کلاژن، حالت دلخواه را به پوست باز میگرداند.

لیزر فرکشنال - شادابی و سلامتی

این جریان زمانیکه قصد دارید قسمت‌های بی رنگ و لکه‌های موجود بر روی پوست را نیز درمان کنید اتفاق خواهد افتاد. به این ترتیب لیزر، سلول‌های پوست را هدف قرار می‌دهد و آنها  را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم  بندی می‌کند. این امر به بدن  کمک  می‌کند تا به راحتی سلول‌های مرده پوست را پاکسازی و حذف کند.

لیزر فرکشنال این قابلیت را دارد که با ارسال طول موج‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست مشکلاتی که با روش‌های درمانی دیگر قابل حل نیستند را نیز درمان کند. اما مهم‌ترین خصوصیت این لیزر تحریک بدن و شروع دوباره‌ی فرایند کلاژن سازی است که سهم به سزایی را در جوانسازی پوست ایفا می‌کند.

هزینه‌ی انجام لیزر فرشکنال چگونه محاسبه می‌شود؟

در واقع می‌توان چنین گفت که هزینه‌ی ثابتی در درمان با لیزر فرشکنال وجود ندارد چراکه میزان مشکلات پوستی از فردی به فرد دیگر متغیر است. اما متخصصان با توجه به فرایند درمان و خصوصیات پوستی افراد، هزینه را تخمین زده و با انجام این پروسه‌ی درمانی به فرد کمک می‌کنند به نتیجه‌ی دلخواه دست پیدا کند. در این بین ممکن است پزشک در فرایند درمان از لیزردرمانی‌های متفاوت نیز استفاده کند که موجب تغییر در هزینه‌های درمانی خواهد شد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه