آنچه هر خانمی باید در مورد لیزر موهای زائد بداند

written by کیانا میرحقانی 15 فروردین 1396
آنچه هر خانمی باید در مورد لیزر موهای زائد بداند

هر خانمی می داند که روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام از آن ها کاستی هایی دارد. کرم های موبر بد بو و وقت گیر هستند، تیغ زدن موها را کلفت می کند، بعضی ها به فلزش حساسیت دارند و موهای زیر پوستی را زیاد می کند و کندن موها با موم هم بیشتر شبیه شکنجه ای بی رحمانه است!

یکی از بهترین گزینه های خانم های پرمو لیزر موهای زائد است. اما قبل از اینکه این کار را شروع کنید باید نکات مهمی را در باره اش بدانید:

  • لیزر چطور کار می کند؟

لیزر موهای زائد - شادابی و سلامتی

لیزر موهای زائد باریکه ای از نور ضربان دار است که از پوست می گذرد و به فولیکول مو اثر میکند تا آن را از رشد باز دارد. لیزر در واقع به ملانین موجود در فولیکول موها، که رنگ دانه های مو هستند، اثر می کند. انرژی لیزر فولیکول ها را لخته می کند تا توانایی رشد مجدد را از آن سلب کند.

  • زمان بندی مهم است

مو در سه مرحله رشد می کند، رشد، سکوت و مرگ. مرحله ی رشد مرحله ای است که ما می خواهیم. اما به این علت که زمان بندی این سه مرحله در همه ی موهای بدن یکسان نیست، باید هر 4 تا 6 هفته لیزر را تکرار کنیم.

  • رنگ پوست مهم است

لیزر موهای زائد - شادابی و سلامتی

کسانی که پوست تیره ای دارند با لیزر مشکل خواهند داشت. همان طور که گفتیم لیزر به رنگدانه های مو اصابت می کند. وقتی پوست تیره است، لیزر نمی تواند رنگدانه های پوست و مو را از هم تمیز دهد و عوارض جانبی برای بیمار ایجاد می کند. عوارضی مثل تاول، زخم سرد، ایجاد لکه های روشن یا تیره روی پوست. برنزه کردن پوست و حتی کرم های برنزه کننده هم در معرض همان تاثیرها هستند.

هر چند که در تکنولوژی های جدید تر لیزر، این مشکل کمی حل شده است.

  • رنگ موها مهم است

لیزر موهای زائد - شادابی و سلامتی

اکثر کسانی که موهای روشن دارند از این روش درمانی جواب نمی گیرند. البته همه نباید نگران باشند. اگر موهای بلوند خیلی روشن، سفید یا خاکستری کم رنگ دارید با لیزر بیشتر وقت و پول خود را دور می ریزید.

مورد ایده آل برای لیزر موهای زائد، فردی با موهای سیاه روی پوستی سفید است. چرا که این تضاد رنگی بین پوست و مو برای لیزر به راحتی قابل تشخیص است.

  • از بین رفتن موها دائمی نیست

لیزر موهای زائد - شادابی و سلامتی

توجه کنید که این لیزر موهای زائد دائمی کم شدن موهاست، نه روش دائمی از بین رفتن موها! تنها روش تایید شده ی از بین رفتن دائمی موها همان روش الکترولیز قدیمی است که مشکلات خاص خودش را برای بیمار ایجاد می کند و توصیه نمی شود.

با این که این روش دائمی نیست، تحقیقات نشان می دهد به شدت موثر است.

  • نوع لیزر مهم است

لیزر موهای زائد - شادابی و سلامتی

4 نوع لیزر رایج وجود دارد که بهتر است برای انتخاب بهترین نوع لیزر با یک دکتر پوست مشورت کنید.

برای پوست های تیره لیزر یاگ توصیه می شود چرا که جذب ملانین در آن کمتر است. این روش از ارسال طول موج های بلند برای تاثیر روی موها استفاده می کند.

برای زیتونی رنگ ها الکساندارت لیزر موثرتری است. این روش هم از طول موج های بلند استفاده می کند. در مورد این روش سوختگی های پوستی گزارش شده است.

لیزر دیود محصول جدید تری است که هم از طول موج های بلند و هم از طول موج های کوتاه برای اثر پذیری استفاده می کند.

خانم هایی با پوست های خیلی روشن، می توانند از سیستم روبی استفاده کنند. این یک روش قدیمی است که ملانین خیلی کمی جذب می کند، اما گزارش هایی از تغییر رنگ پوست با این روش نیز گزارش شده است.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه