لیفت بینی چیست؟

written by ژاله نوذری 12 خرداد 1397
لیفت بینی چیست؟

در گذشته، هنگامی که افراد درباره جراحی بینی یا زیبایی بینی صحبت می کردند، معمولا رینوپلاستی سنتی به ذهن خطور می کرد، روشی که شامل جراحی برای اصلاح و بازسازی بینی می باشد. اما طی سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی پزشکی، برای برخی از زیبای های بینی دیگر نیازی به انجام عمل جراحی نیست.

لیفت بینی (Nose Lift) روشی برای زیبایی و داشتن بینی خوش فرم است که نیاز به جراحی ندارد. بانوی شهر شما را با روش های انجام این کار، آشنا می سازد.

برخی افراد تمایل دارند که تغییرات اندکی روی دماغ خود اعمال کنند. آن ها به این نتیجه رسیده اند که بینی به دلیل قرارگیری در مرکز صورت، عضوی مهم و اعمال تغییری کوچک درآن می تواند ترکیب چهره را تغییر دهد. در عین حال آنان نمی خواهند که زیر تیغ جراحی قرار گیرند. به همین خاطر لیفت بیشتر مورد توجه می باشد. درمان به روش لیفت بینی با قرار دادن یک کانول خفیف برای افرادی که خواستار رفع افتادگی هستند، طرح ریزی و انجام می شود.

لیفت بینی برای افرادی که پره های بینی بزرگ یا نوک بینی آنها حالت افتاده دارد، کاربردی است. اما برای افرادی که در بینی آنان انحراف شدید وجود دارد کارایی ندارد.

 2 روش لیفت بینی

  • تزریق ژل

لیفت بینی - شادابی و سلامتی

روش مرسوم لیفت بینی بدون جراحی به صورت تزریق ماده ایی به نام فیلر صورت می گیرد که با استفاده از فیلر فرورفتگی ها پر میشود. هیالورنیک یک نوع ژل است که بعد از تزریق می تواند جذب شود و فرد متقاضی عمل باید پس از مدتی، برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه نماید.

  • استفاده از نخ PDO

لیفت بینی - شادابی و سلامتی

لیفت بینی با نخ یکی از روش های موقت و کوتاه مدت برای فرم دادن آن است. در این روش پزشک متخصص جراحی، یک نخ مخصوص با نام پلی دی اکسانون از جنس  را برای رسیدن به نتیجه دلخواه به کار می برد.

ویژگی های نخ لیفت بینی

پلی دی اکسانون نخی است که برای لیفت بینی به کار برده می شود. به لحاظ علمی اثبات شده است که بدن نخ PDO را پس از مدتی کاملاً جذب می کند. همان طور که نخ PDO به مرور جذب می شود، کلاژن و فیبروبلاست های بافتی در پوست تولید می شود و به این ترتیب پوستی محکم تر و کشیده تر به دست می آید و بینی خوش فرم تر و زیبا تر می شود. به علاوه نخ های قرار داده شده در بینی مانند ساختار نگهدارنده ای عمل می کند که به سرعت و بدون نیاز به جراحی به بینی شکل داده، نوک آن را خوش فرم، بالا می برد یا به شکل دلخواه درمی آورد.

استفاده از نخ برای لیفت بینی عوارضی را به وجود می آورد که مهمترین آن عفونت است. عارضه دیگر اکستروژن نخ است که در آن ممکن است نخ، از زیر پوست به سطح پوست بیرون بیاید. اگر این اتفاق بیفتد، بدیهی است که نیاز به خارج شدن دارد. استفاده از نخ های قابل جذب تا حدودی مشکلاتی نظیر، فرورفتگی ها و چین خوردگی های سطح پوست و نمایان شدن از زیر پوست را رفع نمودند، اما اشکالی که در اینها وجود دارد این است که مدت ماندگاری آن از نخ های غیر قابل جذب کم تر و به طور كلى حداكثر تا سه ماه نوك بينى را بالا نگه مى دارد و بعد از آن دوباره افتادگى پيدا خواهد كرد.

نتیجه لیفت نخ برای بینی به جز مهارت پزشک به نوع نخ به کار برده شده نیز بستگی دارد. بسیاری از نخ های امروزی نخ های تک رشته ای کوتاه و صافی هستند که نتیجه دلخواه را بوجود نمی آورند یا نتیجه چندان محسوس نیست. این نخ ها بیش از حد صاف و باریک اند و نمی توانند اثر نگهدارندگی کافی را برای لیفت بینی ارائه دهند. از طرفی نخ های ضخیم نیز باعث باقی ماندن جای زخم می شود.

بنابراین با در نظر گرفتن عوارض و خطرات این روش، لیفت بینی با نخ به عنوان روش جایگزین جراحی زیبایی بینی توصیه نمی شود. در صورتی که تمایل به انجام آن دارید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید