استفاده از ماسک آووکادو برای رشد مو

written by ویدا نورمحمدیان 3 تیر 1396
استفاده از ماسک آووکادو برای رشد مو

روغن آووکادو ، سرشار از پروتئین، آمینو اسید و ویتامین است که می تواند تقویت کننده خوبی برای مو باشد. این ماده به رشد مو کمک کرده و باعث می شود موهای سالم تر و قوی تر داشته باشید. علاوه بر اینها، ماده خوبی برای ماساژ دادن پوست سر می باشد که باعث می شود چربی طبیعی سر بازگشته و موهای شما رطوبت و چربی بیشتری داشته باشد. اگر می خواهید از آووکادو برای تقویت موهایتان استفاده کنید می توانید آن را با روغن های مختلفی ترکیب کرده و به سرتان بزنید.

ما در این مطلب روش تهیه یک ماسک موی آووکادو را برای شما می گوییم که می تواند مانند یک نرم کننده طبیعی روی مو عمل کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موی آووکادو :

½ آووکادو – 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون – 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

ماسک آووکادو - سلامت مو

ابتدا با یک قاشق، پالپ های داخلی نیمی از آووکادو را داخل یک کاسه بریزید سپس با یک چنگال آن را هم بزنید تا حالتی کرمی به خود بگیرد. سپس روغن نارگیل و روغن زیتون را به آواکادو اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

ماسک آووکادو - سلامت مو

ماسک آووکادو - سلامت مو

ترکیب بدست آمده را روی موها بمالید و سپس با یک برس دندانه دار یا شانه موها را طوری شانه بزنید که این ترکیب به طور متعادل به تمام قسمت های مو برسد. بهتر است بیشتر تمرکز را روی ساقه مو بگذارید. این ماسک را خیلی به فرق سرتان نزنید. اگر متوجه شدید بخش زیادی از ماسک روی ریشه های مو مانده، به کمک شانه آنها را روی ساقه موها بیاورید و با شانه زدن، لابه لای موهایتان ببرید.

ماسک آووکادو - سلامت مو

  • این ماسک مو حالتی مایع دارد و وقتی آن را روی سر بزنید به مرور زمان پایین آمده و میریزد. برای جلوگیری از اینکه این ماسک، روی زمین یا لباس بریزد، روی سر را با کلاه پلاستیکی یا کلاه مخصوص رنگ بپوشانید. این ماسک باید حداقل 20 دقیقه روی موها بماند تا به خوبی اثر کند. پس از آن مو را با شامپو بشویید و مراقبت های همیشگی را از آن انجام دهید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه