5 ماسک خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست

written by ویدا نورمحمدیان 24 مرداد 1397
5 ماسک خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست

منافذ باز پوست می تواند مشکلاتی برای پوست و بدن ایجاد کند. از چربی همیشگی گرفته تا ایجاد انواع آکنه و جوش، ساده ترین انواع این مشکلات هستند. استفاده از ماسک صورت میتواند کمک بزرگی به برطرف کردن مشکل بازبودن منافذ باشد. بانوی شهر 5 ماسک خانگی که راحت و سریع با مواد موجود در منزل آماده می شود و به از بین بردن منافذ باز پوست کمک می کند را آموزش می 00دهد.

ماسک صورت خانگی عسل و پرتقال

ماسک صورت خانگی عسل و پرتقال

آیا می دانستید عسل یک آنتی باکتریال طبیعی است؟ این ماده طبیعی که سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند به بازسازی بافت ها کمک کرده و از بوجود آمدن آکنه جلوگیری کند. بنابراین یک ماده بسیار پرکاربرد برای ساخت ماسک صورت خانگی به شمار می رود. در عین حال اسید سیتریک موجود در آب پرتقال نیز باعث لایه برداری از پوست می گردد که این دو ماده در کنار هم می توانند یک ماسک صورت قدرتمند برای درمان منافذ باز پوست ایجاد کنند.

طرز تهیه ماسک صورت عسل و پرتقال

½ پیمانه عسل را با 3 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه ترکیب کنید. هرچه پالپ آب پرتقال بیشتر باشد بهتر است. خمیر بوجود آمده را روی پوست تمیز و خشک بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک صورت چای سبز

ماسک صورت چای سبز

تولید بیش از حد سبوم موجب باز شدن منافذ پوست می شود و یکی از دلایل بوجود آمدن آکنه است. چای سبز آنزیمی دارد که می تواند این سبوم ها را کاهش داده و در نهایت موجب بسته شدن منافذ باز پوست شود.

چگونه ماسک صورت خانگی با چای سبز درست کنیم؟

1 قاشق غذاخوری پودر چای سبز را با 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق چایخوری لیمو و 1 قاشق چایخوری شکر ترکیب کنید. ماسک صورت بدست آمده را روی پوست بمالید و بگذارید 10 الی 15 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را بشویید.

آلوئه ورا و دارچین

آلوئه ورا و دارچین

ماسک صورت آلوئه ورا نه تنها می تواند به درمان منافذ باز پوست کمک کند بلکه جوش های سرسیاه را نیز از بین می برد. در نظر داشته باشید اگر پوست حساسی دارید این ماسک ممکن است روی پوست خارش ایجاد کند.

طرز تهیه ماسک صورت خانگی آلوئه ورا و دارچین

1 قاشق غذاخوری دارچین را با 1 قاشق غذاخوری عسل و ¼ پیمانه ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. خمیر بدست آمده را روی پوست بمالید و پس از ده دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت خانگی سرکه سیب

ماسک صورت خانگی سرکه سیب

سرکه سیب التهاب پوست را از بین برده و کمک می کند پوست از شر چربی های اضافه خلاص شود. ماسک صورت سرکه سیب می تواند یک راه حل عالی برای درمان منافذ باز پوست باشد.

چگونه ماسک صورت خانگی سرکه سیب درست کنیم؟

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 قطره روغن اسطوخودوس (لوِندِر) ترکیب و آن را به روی پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید و به دنبال آن کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک صورت نارگیل

ماسک صورت نارگیل

با ترکیب روغن نارگیل و شکر می توانید یک ماسک صورت برای از بین بردن منافذ باز پوست تهیه کنید. بهتر است قبل از تهیه این ماسک صورت، روغن نارگیل را کمی گرم کنید.

طرز تهیه ماسک صورت خانگی نارگیل

1 پیمانه شکر قهوه ای را با 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ¼ پیمانه روغن بادام و ¼ پیمانه روغن نارگیل ترکیب کنید. 4 قطره روغن نعناع نیز می تواند در این ترکیب جا بگیرد. بنابراین اگر در دسترس داشتید، از آن استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید. این ترکیب در ظرف دردار در یخچال و به مدت 3 ماه قابل نگهداری است. هفته ای یک یا دوبار از آن استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه