با برند ایرانی لودی بیشتر آشنا شوید

written by مروارید مجیدی 23 مرداد 1397
با برند ایرانی لودی بیشتر آشنا شوید

لادن حیدری فارغ التحصیل رشته گرافیک و طراحی لباس از جهاد دانشگاهی شهید بهشتی از سال ۸۵ با طراحی برای مزون لوتوس و طراحی صحنه و لباس صدا و سیما کارش را شروع کرد. او از سال ۸۶ با طراحی برای تولیدی های مانتو کار تخصصی خود را شروع و سپس برند لودی را به نام خود به ثبت رساند.

او معتقد است، در هر یک از مجموعه هایش، باید طرح هایی باب میل هر سلیقه و سنی داشته باشد تا هر کس بتواند از آن برای خود مانتویی پیدا کند. در کنار ایده های خود، ترندهای سال را هم در نظر میگیرد تا جایی که قابل پوشش در جامعه ایرانی باشد.

وی معتقد است که اگر بخواهد به سلیقه خودش طراحی کند همه طرح هایش در رنگی ترین حالت ممکن خواهند بود، از نظر لادن رنگ معنای حقیقی زندگیست.

مانتو ایرانی برند لودی

از نگاه لادن، طراح همیشه باید یک نقطه قوت یا یک اتفاق خاص در طراحی هایش داشته باشد. این اتفاق میتواند برش متفاوت، رنگ خاص یا یک طرح اپلیکه شده ویژه باشد که جذابیت را برای مشتریان ایجاد کند.

وی نقطه قوت خود را تلاش و ممارست در کار میداند. با همه مشکلات و محدودیت ها 11 سال است که به طراحی مانتو مشغول و کارش را عاشقانه دوست دارد.

لادن بر این باور است که نقاط ضعفش زیاد است. از او پرسیدم که چه چیز باعث شده تا اینگونه فکر کند. وی پاسخ داد که او طراحی را بیشتر از فروش دوست دارد و‌ در زمینه معرفی و تبلیغ کارهایش انرژی و وقت لازم را نمیگذارد بنابراین آنطور که باید در میان برندهای امروزی شناخته شده نیست در صورتی که میتوانست خیلی شناخته تر از امروز باشد.

بیشتر بخوانید:  طراحی های خاص مانتوهای تابستانی سال 96

او در ادامه میگوید با اینکه فصل پاییز را خیلی دوست ندارد اما مجموعه طراحی های پاییزیش را بیشتر از بقیه طرح هایش دوست دارد. جنس پارچه های پاییزی اصولا کار را جذاب تر و خوش دوخت تر میکند و قدرت مانور بیشتری به طراح میدهند. مجموعه «جین» که پاییز 96 طراحی کرد و مجموعه dream catcher پاییز ۹۲ را بیشتر از بقیه مجموعه هایش دوست دارد.

مانتو ایرانی برند لودی

لادن در مورد دو مجموعه اش اینگونه توضیح داد : در مجموعه جین یا همان Denim Collection پایه همه کارها، پارچه جین که یکی از ترندهای سال ۲۰۱۷ بود و روی مانتوها با تیکه دوزی پارچه های سنتی، نقاشی، اسپلش های رنگی، گلدوزی، قلاب بافی و چهل تیکه هایی که خود آنها را درست کرده بود، کار کرده است.

مانتو ایرانی برند لودی

در مجموعه هندسی، برش های مانتو از اشکال هندسی الهام گرفته شده، مثل ‌مثلث، دایره، ذوزنقه و غیره. از تمامی برش ها به گونه اغراق آمیزی استفاده شد.

مجموعه رز از برند لودی ، لطیف تر از بقیه مجموعه هایش بوده است. در این مجموعه از پارچه هایی استفاده شد که طرح های گل رز داشتند و یا گل های رز را از روی پارچه های دیگر جدا و روی مانتوها چسبانده شد.

مانتو ایرانی برند لودی

مانتو ایرانی برند لودی

لادن پارچه های تابستانی را اینگونه توصیف میکند که باید نخی و لخت و ‌مناسب برای استفاده در هوای گرم باشند، مقاومت در برابر شستشو و تعریق بدن را داشته و رنگ و طرح داشته باشند.

وی افزود هر چقدر پارچه ها نخی تر باشند، اصطلاحا سکه کمتری دارند و بعد از دوخت به شدت چروک میشوند یا حتی برش ها چیزی که انتظار داریم از آب در نمیاند و اکثرا بعد از شستشو تغییر شکل می دهند. مشتریان هم به طبع در قبال خریدشان انتظار ماندگاری مانتو را برای مدتی طولانی دارند.

بیشتر بخوانید:  گفتگو با چکامه الموتی – طراح مانتو و لباس

از او خواستم در مورد مجموعه مانتو تابستان ۹۷ توضیح دهد. لادن حیدری مجموعه تابستانی خود را اینگونه توصیف میکند که فرم کلی مانتوهای کلوش و بلند بوده. علاوه بر استایل کلوش برای تابستان امسال کار متفاوت تری از مانتوهای لایه لایه و عبایی نیز ارائه داده و با اینکه متراژ پارچه بالایی میبرد ولی حس تابستان و موج دریا را القا میکند.

مانتو ایرانی برند لودی

کنار مانتوهای کلوش برند لودی ، مانتوهای برش دار و راسته تر که مناسب سایر اندام ها و سلیقه ها باشد نیز طراحی کرده است. جنس مانتوها را از پارچه های مختلف انتخاب کرده تا هر کس با هر سلیقه بتواند طرحی مناسب برای خود پیدا کند.

اغلب اوقات، لادن ابتدا پارچه را میخرد و سپس برایش طرح میزند، گاهی هم برای طرحهایش پارچه میخرد. او میگوید، عموما پارچه ها طرح را خود به خود به ذهن طراح القا میکنند.

امسال بعضی از طرح هایش با پارچه های شفاف و ترنسپرنت ارائه شده است. این نوع پارچه ها خوش دوخت هستند.

مانتو ایرانی برند لودی

به نظر لادن مانتوهای رنگ روشن برای فصل گرم جذابترند، در عین حال میتوان از پارچه های کمی کلفت اما روشن هم استفاده کرد. وی امسال چند طرح فورمال برای عروس خانم هایی که در محضر عقد میکنند هم طراحی کرده است. این نوع مانتوها برای عقد محضری و یا مراسم رسمی مناسب هستند.

برند لودی چند طرح از مانتوهای زرد رنگ هم داشته، زرد یکی از بهترین رنگها برای فصل تابستان است. از رنگ های تیره خیلی کم استفاده میکند. هرچند از این حقیقت غافل نمیشود که مانتوهای طوسی و مشکی همیشه عصای دست همه خانم ها بوده و‌ در هر همه فصول طرفدار دارند.

بیشتر بخوانید:  گفتگو با چکامه الموتی – طراح مانتو و لباس

مانتو ایرانی برند لودی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه