ماکارونی رنگین کمانی، يك بازى هيجان انگيز براى بچه ها

written by سولماز هومن زاده 25 شهریور 1397
ماکارونی رنگین کمانی

در حال گذراندن آخرين روزهاى تابستان هستیم و من همه تلاشم را ميكنم كه تا جاى ممكن اجازه بدهم پسرم اردوان از فضاى بيرون و طبيعت بيشترين استفاده را بكند. از آنجايى كه اين پسر كوچك عاشق رنگ است، امروز تصميم گرفتم كه با استفاده از ماكارونى (که عاشق آن نيز هست) يك تجربه جديد برايش به وجود آورم.

مواد لازم برای بازی ماکارونی رنگین کمانی

ماکارونی رنگین کمانی

  • ماكارونى (ترجیحا اسپاگتى)
  • رنگ خوراکی
  • كمى آب

طرز تهيه ماکارونی رنگین کمانی

ماكارونى را بر اساس دستور پخت روى بسته بندى بپزيد، سپس آبكش كنيد و روى آن آب سرد بريزيد.

ماكارونى را ٤ قسمت كنيد (البته اين بستگى به تعداد رنگ هايتان دارد، من ٤ رنگ خوراکی داشتم) و در چهار كيسه مختلف كه در آنها بسته ميشود، بريزيد.

ماکارونی رنگین کمانی

در هر كيسه ١ تا ٢ قاشق غذاخورى آب بريزيد و سپس چند قطره از رنگ خوراکی به آنها اضافه كنيد (با كم و زياد كردن رنگ غذا ميتوانيد به رنگ دلخواهتان برسيد)

در كيسه ها را ببنديد و خوب تكانشان بدهيد تا ماكارونى و رنگ حسابی با يكديگر تركيب شوند. اجازه دهيد ٥ دقيقه در كيسه ها بمانند.

دوباره ماكارونيها را در آبكش بريزيد، آب سرد روى آنها باز کنید تا زمانى كه ديگر رنگ پس ندهند و آبى كه از آنها رد ميشود كاملا شفاف باشد. با اينكار هنگامى كه فرزندتان با ماكارونيها بازى ميكند، رنگ پس نميدهند.

آبكش را تكان دهيد تا آب ماكارونی ها برود و بعد با دستمال حوله اى هم آنها را خشك كنيد.

ماکارونی رنگین کمانی

بازى با اين ماكارونی هاى رنگى علاوه بر آشنايى كودك با رنگها، باعث تقويت مهارتهاى حسى حركتى كودك ميشود.

ماکارونی رنگین کمانی
سن مناسب براى بازی ماکارونی رنگین کمانی، از ٨ ماهگى به بالا ميباشد (زمانى كه كودك ميتواند بشيند). اگر كودك شما از اين ماكارونيها خورد، نگران نباشيد، هم ماكارونى و هم رنگ غذا قابل خوردن هستند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه