نکاتی که برای مراقبت و جوانسازی پوست باید بدانید

written by ویدا نورمحمدیان 3 خرداد 1397
نکاتی که برای مراقبت و جوانسازی پوست باید بدانید

همه دوست دارند پوستی زیبا و بی نقص داشته باشند ولی بدون رعایت کردن برخی موارد و مراقبت های ویژه از پوست نمی توانید به پوست دلخواه خود برسید. پوست همواره نیاز به مراقبت و جوانسازی دارد، ما در بانوی شهر نکاتی که برای مراقبت و جوانسازی پوست باید بدانید را از زبان متخصصین مطرح پوست و زیبایی با شما به اشتراک میگذاریم.

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

بدن شما وقتی که خواب هستید شروع به ترمیم شدن می کند. پوست شما نیز همینطور است بنابراین بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ها و هر ترکیب دیگری جهت جوانسازی پوست شب و قبل از خواب است. از محصولات زیر برای جوانسازی پوست استفاده کنید.

1 ) پاک کننده آرایش همه کاره

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

شب ها قبل از خواب ضروریست که تمامی آلودگی هایی که در طول روز روی پوست نشسته را پاک کنید، یک پاک کننده موثر و خوب می تواند به راحتی آرایش، کرم ضد آفتاب، آلودگی ها و هر ماده دیگری که در طول روز روی پوست قرار گرفته و راه تنفس آن را بسته، پاک کند. جاشوا زیچنر ( Jashua Zeichner ) متخصص پوست در نیویورک، پیشنهاد می کند افرادی که پوست چرب دارند از پاک کننده های فومی و افرادی که پوست خشک دارند از کرم های پاک کننده آرایشی استفاده کنند. برای اینکه بیشترین بهره را از پاک کننده های آرایشی ببرید بهتر است بگذارید مواد پاک کننده آرایش به مدت 15 الی 30 ثانیه روی پوست قرار بگیرد، سپس آن را بشویید. پاک کننده های آرایشی مایع نیز برای پاک کردن آرایش های غلیظ مناسب هستند. همچنین پاک کننده های آرایشی که هم حالت کرم و هم حالت فوم دارند روی پوست از یک کرم چرب به کف تبدیل شده و وقتی آن را می شویید احساس نرمی بیشتری روی پوست خواهید داشت.

2 ) لایه برداری از پوست

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

“زیچنر” معتقد است رتینوئید ها (Retinoids) برای محافظت و جوانسازی پوست بسیار موثر هستند. رتینویئدها کلاسی از ترکیبات شیمیایی هستند که به ویتامین A مرتبط اند، تحقیقات نشان داده رتینوئیدها همچنین می توانند در درمان سرطان پوست نیز موثر باشند. این ماده موثر شیمیایی می تواند خطوط اخم، چین و چروک های روی پوست و لکه های تیره را از بین ببرد و از پوست لایه برداری کند و روی بافت پوست نیز تاثیر موثر بگذارد. بنابراین مهم است از لایه بردارهایی که این ماده را در ترکیباتشان دارند استفاده کنید. گزینه های دیگر شامل محصولاتی می شود که حاوی اسید لاکتیک (Lactic Acid) هستند، اسید لاکتیک می تواند جای جوش، چین و چروک های پوست یا آسیب هایی که در اثر تابش نور خورشید بر پوست ایجاد شده را برطرف کند، همچنین یک لایه بردار شیمیایی موثر که کمتر کسی ممکن است به آن حساسیت نشان دهد. اسید گلیکولیک (Glycolic Acid) یکی دیگر از موادیست که به پوست نفوذ کرده و می تواند خطوط اخم، جای جوش، جوش های سر سیاه، چربی پوست و همچنین بی رنگی و کدر بودن پوست را برطرف و التهاب پوست را کاهش دهد، بنابراین می تواند ماده موثری در ترکیبات لایه بردارهای پوست باشد. این را به یاد داشته باشید زمانیکه به مرحله جدیدی از مراقبت از پوست قدم می گذارید، بخصوص زمانیکه می خواهید از محصولات چند کاره استفاده کنید، داشتن “صبر” بسیار مهم است چرا که ساخت کلاژن و ترمیم کردن آسیب هایی که در اثر نور خورشید به پوست وارد شده یک شبه رخ نمی دهد. باید حداقل شش ماه از یک محصول به طور منظم استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

3 ) مرطوب کننده مغذی

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

سطح رطوبت پوست به طور طبیعی در شب کاهش می یابد، برای همین است که استفاده از یک کرم مرطوب کننده موثر قبل از خواب بسیار مهم است. به دنبال محصولاتی باشید که در ترکیبات آنها Ceramides و Hyaluronic Acid دارند، این مواد رطوبت را به پوست باز می گردانند. همچنین مرطوب کننده هایی که Peptides دارند، کلاژن ها را تحریک و سرعت تولید آنها را سریع تر کرده و زمانیکه خواب هستید سلامت پوست را به آن باز می گرداند.

4 ) ماسک مراقبت از پوست

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

هرچه خواب بهتر و کامل تری داشته باشید، پوستتان نیز زیباتر خواهد شد. یک شرکت مراقبت از پوست ژاپنی به اسم SK-II در سال 2016 تحقیقی انجام داد که نتیجه آن نشان داد زنانی که سه شب پیاپی خواب غیراستاندارد ( 5 ساعت یا کمتر ) داشتند 13 برابر بیشتر از زنانی که فقط یک شب خواب غیر استاندارد داشتند پوست خشک و بی روح دارند، چرا که پوست آنها آب بیشتری نسبت به افرادی که خواب بهتری داشتند از دست داده بود و این امر منجر به خشکی، بیحالی و رنگ پریدگی پوست می شود.

برگردانده شده از مقاله منتشر شده در شماره آوریل 2018 مجله هارپربازار

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه