معجزات روغن نارگیل

written by کیانا میرحقانی 11 تیر 1396
معجزات روغن نارگیل

حتما تا به حال شنیده اید که روغن نارگیل اکسیری معجزه آساست! خواص درمان کننده و ارزش تغذیه ای روغن نارگیل، تمام نسل ها از مادرهایمان گرفته تا ستاره های سینمایی را به سمت استفاده از آن سوق داده است.

روغن نارگیل به علت دارا بودن خواص التیام بخش، در طول تاریخ در درمان های بسیار قدیمی در آسیا و جزایر اقیانوس اطلس استفاده می شده است.

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

این روغن فوق العاده می تواند جایی در کابینت آشپزخانه، جایی بین لوازم آرایشی وحتی جایی بین داروها داشته باشد.

روغن نارگیل به عنوان لوسیون بدن

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

قبل از خواب یا بعد از حمام بدن خود را غرق در روغن نارگیل کنید. ممکن است اول که آن را روی پوست خود می مالید کمی چرب باشد اما پس از چند دقیقه بدنتان آن را جذب خواهد کرد. هیچ نرم کننده ای به این خوبی پیدا نخواهید کرد.

توجه کنید که اگر می خواهید از این روغن روی پوست صورت هم استفاده کنید، مراقب جوش زدن باشید و با احتیاط آن را مصرف کنید. روغن نارگیل روی پوست صورت ممکن است منجر به بسته شدن منافذ پوستی و در نتیجه جوش زدن شما شود. به همین دلیل استفاده زیاد آن را بر صورت توصیه نمی کنیم.

روغن نارگیل به عنوان نرم کننده مو

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

تمام نکته ی شستن موها این است که چرب نباشند؟ خیر. موها برای سالم ماندن به چربی طبیعیشان نیاز دارند و بنابراین با استفاده گاه به گاه روغن نارگیل روی موها آن ها را سالم تر نگه می دارید.

یک کاسه روغن نارگیل را گرم کنید، آن را روی موهایتان بمالید و برای یک ساعت با کلاه حمام آن را بپوشانید .سپس با آب ولرم و شامپو آن را کاملا بشویید. از داشتن موهای نرم، براق و بدون وز لذت ببرید.

روغن نارگیل  به عنوان پاک کننده پوست

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

روغن نارگیل بدون سوزش و آزار چشم، آرایش را از آن ها پاک می کند. اگر واقعا می خواهید صورتتان را تمیز کنید برای پاک کردن آرایش روغن را خوب روی صورت بمالید سپس آن را بشویید. این کار را یکی دوبار تکرار کنید.

روغن نارگیل به عنوان دئودورانت

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

روغن نارگیل برای زیر بغل ؟ باور کنید! روغن نارگیل دارای خواص آنتی باکتریالی است که می تواند بوی بد بدن را از بین ببرد.

روغن نارگیل به عنوان نرم کننده لب

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

عملکرد روغن نارگیل برای لب ها امتحان شده، تست شده و واقعی است. نه تنها که لب ها را نرم می کند بلکه پوسته ها و ترک های لب را هم نرم و صاف می کند. کمی از این روغن را با رژ لبتان مخلوط کنید و رژ لب دلخواه خودتان را بسازید.

روغن نارگیل  به عنوان کرم اصلاح

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

کرم اصلاح قدیمی تان را با روغن نارگیل تعویض کنید و از یک اصلاح بی نظیر لذت ببرید و علاوه بر آن بعد از حمام پوستی نرم خواهید داشت.

فقط مراقب باشید که زمین نخورید چون روغن حمام شما را به شدت لیز خواهد کرد.

روغن نارگیل به عنوان محلول ضد سوختگی

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

روغن نارگیل علاوه بر خواص ضد باکتری، قدرت درمان بخشی بالایی نیز دارد. اگر آفتاب سوخته شده اید، روغن نارگیل پوست شما را نرم و مرطوب می کند و آن را به حالت طبیعی اش باز می گرداند.

دستتان را با فر سوزانده اید یا آن را بریده اید؟ باز هم می توانید روی روغن نارگیل حساب کنید.

روغن نارگیل به عنوان التیام بخش اگزما

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

بسیاری از افراد که مدت زیادی درگیر اگزما بودند با استفاده از روغن نارگیل که دارای خواص ضد باکتری و التیام بخش است، تا حد زیادی بهبود یافته اند.

روغن نارگیل روی کوتیکول ناخن

معجزات روغن نارگیل - شادابی و سلامتی

با ریشه ها و پوسته های ناخن خداحافظی کنید! قبل از عقب راندن کوتیکول ناخن ها کمی روغن نارگیل به آن ها بمالید. این کار آن ها را نرم نگه می دارد و همچنین از ورود هر گونه باکتری مضر به بستر ناخن جلوگیری می کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه