5 دلیل برای مهاجرت به قبرس

written by بانوی شهر 22 مرداد 1397
5 دلیل برای مهاجرت به قبرس

جواهر مدیترانه، یا جمهوری قبرس، یک جزیره کوچک که در جنوب ترکیه و جنوب شرقی یونان قرار گرفته است. قبرس، از لحاظ جمعیت و وسعت، بعد از ساردینیا و سیسیلی، سومین جزیره در دریای مدیترانه بوده که در موقعیت استراتژیک بین 3 قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این مستعمره پیشین انگلیس، که در سال 1960 به استقلال رسید، سالهاست که یک منطقه توریستی به شمار می‌آید.

قبرس بعنوان یک مقصد مهاجرتی برای مردمانی از سراسر دنیا، شهرت و معروفیت فراوانی کسب کرده است.

قبرس، میزبان سواحلی است که کیلومترها امتداد دارند. سواحلی که می‌توانید در میان آنها به گشت و گذار بپردازید و پنیرهای خوشمزه‌ای که از خوردن آنها لذت خواهید برد. این جزیره، با وجود وسعت کم، تاریخی طولانی دارد. در مغازه‌های سوغاتی فروشی، با آثاری از گذشتگان مواجه خواهید شد و همچنین، مکان های باستانی خواهید یافت که به قرن چهارم قبل از میلاد برمی‌گردند. بقایای قصرهای باستانی، قلعه‌ها و مقبره‌ها، این مکان را تبدیل به میراث جهانی یونسکو کرده‌اند. قبرس یکی از 10 جزیره دنیاست که آبهای اطراف آن مملو از هواپیماها، کشتی‌ها و دیگر سازه‌های مصنوعی غرق شده است که امکان بازید از آنها برای گردشگران وجود دارد.

بارو بندیل بستن و مسافرت به جاهای جدید لذت بخش و هیجان انگیز است، هرچند سفر برای زندگی به مکانی جدید کار آسانی نیست. به ویژه در مورد قبرس که مردم اطلاعات زیادی در مورد آن نمی‌دانند. با این وجود، مهاجرانی که در این جزیره اقامت گزیده‌اند، بینهایت احساس خوشحالی می‌کنند و از خانه جدید خود راضی هستند.

اگر دنبال مقصدی جدید برای مهاجرت می‌گردید، به خاطر داشته باشید که مزایای فراوانی در اقامت، چه به صورت فردی یا خانوادگی، در جواهر مدیترانه وجود دارد. بانوی شهر در اینجا 5 دلیل برای مهاجرت به قبرس و داشتن زندگی بهتر یادآور می شود.

تشویق‌ها و معافیت های مالیاتی برای کسانی که خانه می‌خرند

یکی از دلایل مهاجرت به قبرس برای برخی از مالکان بین المللی خانه‌های مجلل، مجموعه‌ای از تشویق‌هایی است که از دولت دریافت می‌کنند، شامل معافیت‌های مالیاتی، سندهای حقوقی با نصف قیمت و فرصت برای دریافت ویزای اروپا.

قیمت املاک بعد از کاهش شدید در بحران مالی سال 2008، افزایش چندانی پیدا نکرده است و خانه‌های زیادی در بازار موجود است. با این وجود، نشانه‌هایی از تثبیت و ایجاد موازنه، عمدتاً به دلیل انگیزه‌هایی که دولت ایجاد کرده است، وجود دارد. در سال 2015، مسئولین طی یک برنامه موقت، هزینه انتقال سند را به نصف قیمت کاهش دادند. بر اساس قانون جدید، هر کس که بیش از 138 روز در سال را در جزیره بگذراند، ملزم به پرداخت مالیات است.

خارجی‌ها به آسانی می‌توانند در قبرس اروپایی خانه و یا زمینی را خریده و برای خود خانه بسازند. قمیت ملک در این کشور در مقایسه با آمریکا و اروپا و بسیاری از کشورها بسیار مناسب است. فرایند خرید ملک در قبرس شمالی به کمی زمان نیاز دارد و بستن یک قرارداد ممکن است بیش از سه ماه به طول بیانجامد.

آفتاب زیاد و هوای گرم

مهاجرت به قبرس

قبرس دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان های گرم و زمستان های ملایم است. نزدیکی این کشور به خط استوا، دما و آب و هوای کلی آن را تحت تأثیر قرار داده است. ساکنان این جزیره، 340 روز آفتابی را تجربه می‌کنند.

تابستان حداقل 7 ماه ادامه دارد و گرما از اول آوریل (اواسط فروردین) تا پایان اکتبر (اواسط آبان) جولان می‌دهد. ساکنین قبرس اروپایی از تابستان هایی گرم و خشک لذت میبرند. در حقیقت، از اوایل ژوئن تا پایان سپتامبر، به ندرت می‌توان ابری را در آسمان دید.

آفتاب تابستان در قبرس سوزان است. اگرچه بسیاری از افراد قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب را دوست دارند، توصیه می‌شود برای اینکار از ضدآفتاب های قوی استفاده کنید. در بهار، میانگین دما در روز غالباً پایین می‌آید. قبرسی‌ها از اینکه می‌توانند روی آب های اقیانوس اسکی و در اعماق آن شنا کنند، به خود می‌بالند.

نرخ پایین جرایم

قبرس از تنش و تعارض شدید و بدون هیچ نتیجه ای روشن بین یونان و ترکیه که هر دو این جزیره را از آن خود می دانستند، به ستوه آمده بود. هم اکنون، این کشور در ردیف یکی از امن ترین کشورهای اروپایی برای زندگی قرار دارد.

این جزیره یک مکان عالی برای بزرگ کردن بچه ها است. بچه ها می‌توانند، بیرون از خانه بازی کنند، بدون اینکه والدین نگران آنها باشند. چراکه، تمام محیط کشور از امنیت برخوردار است. البته، بهتر است بزرگترها مراقب بچه‌های کوچکتر باشند تا از تصادفات و آسیب های ناخواسته جلوگیری شود.

استانداردهای بهداشت و درمان

سیستم مراقبت های بهداشتی در شمال و جنوب قبرس همتا با استانداردهای بین المللی است. مانند بیشتر مکان های دیگر، مهاجرین می توانند از بین مراقبت های عمومی و خصوصی یکی را انتخاب کنند.

سیستم ملی مراقبت های بهداشتی این قبرس شمالی در بدو ورود، مراقبت های پزشکی رایگان به مهاجرین ارائه می‌دهد. قبرسی‌هایی که درآمد پایین دارند، از درمان های رایگان و یا کمک‌هزینه های درمانی بهره‌مند هستند. تامین درمان در فوریت های پزشکی برای همه، از جمله خارجی‌ها، رایگان است. اما، افرادی که واجد شرایط درمان رایگان نیستند، باید هزینه های بعدی درمان را بپردازند.

تمام شهرهای اصلی، شبکه‌ای از بیمارستان های دولتی، همراه با مراکز کوچکتر پرستاری، درمانگاه ها و کلینیک‌ها دارند. درعین حال که استاندارد مراقبت های بهداشتی اصلی بسیار بالاست، برخی از خارجی‌ها ترجیح می‌دهند در صورت نیاز به جراحی و یا اقدامات پزشکی پیچیده تر، ترجیح می‌دهند به کشور خود مراجعت کنند.

محیط آرام و کیفیت عالی زندگی

مهاجرت به قبرسبرای آنها که می خواهند بین زندگی شخصی و کار تعادل ایجاد کنند، قبرس اروپایی مکانی عالی برای رسیدن به این منظور است. مردم این کشور شدیداً معتقدند که همه چیز را باید تجربه کرد و نباید با عجله از کنار چیزهای بهتر زندگی رد شد. قبرسی ها وعده‌های غذایی خود را بسیار آرام سرو می‌کنند و همراه با خانواده و دوستان ساعت ها بر سر سفره می نشینند. یکی دیگر از نقاط قوت قبرس اروپایی اینست که به دلیل وجود جمعیت های مهاجرتی زیاد در سراسر کشور، اقامت در آنجا بسیار آسان است. علاوه براین، مکان های زیادی برای دیدن و فعالیت های زیادی برای انجام دادن وجود دارد و از این رو، فعالیت های زمستانی و تابستانی در آنجا بسیار متنوع هستند.

در رابطه با هزینه زندگی در قبرس، خارجی‌ها نظرات مختلفی دارند. برخی از آنها بر این باورند که هزینه زندگی در این جزیره بسیار بالاست؛ درحالیکه برخی دیگر عقیده دارند که قیمت همه چیز مناسب است.

چند فاکتور دیگر این کشور را تبدیل به مکانی عالی برای زندگی کرده است، از جمله گرمی و صمیمت مردم بومی قبرس، گزینه های اسکان خوب، آسانی ارتباط (90 درصد مردم به راحتی می‌توانند انگلیسی صحبت کنند)، مجاورت با دیگر کشورها و زیبایی طبیعی کشور. با این وجود، مانند هر مکان دیگری، مهاجرت به قبرس با مزایا و معایبی همراه است.

برخی از معایبی که در مهاجرت به قبرس اروپایی نهفته است عبارت است از نرخ بالای بیکاری، جمعیت بیش از حد در برخی از مناطق، دستمزد پایین، حمل و نقل عمومی متوسط، فقدان برخی امکانات در برخی از شهرها ( کمبود آب، به ویژه در طول تابستان)، مزایای رفاهی کم، محدودیت پروازهای مستقیم.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه