چگونه موقعیت تختخواب را در اتاق خواب مشخص کنید

written by سولماز هومن زاده 3 اسفند 1395
چگونه موقعیت تختخواب را در اتاق خواب مشخص کنید.

یک خواب خوب هنگام شب می تواند به شما کمک کند تا در بهترین وضعیت خود قرار بگیرید. اما اگر تختخواب جایی درست در اتاق خواب قرار نگرفته باشد، شاید شما نتوانید آنطور که می خواهید استراحت کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید تختخواب را کجای اتاق قرار دهید، مطالبی وجود دارد که می توان در نظر گرفت.

  • فنگشویی

موقعیت تختخواب - زندگی بانوی شهر

موقعیت تختخواب - زندگی بانوی شهر

آن دسته از افراد که به هنر فنگشویی و دنیای باستانی چینی علاقه مندند، بر این باور هستند که قرار گرفتن تختخواب در اتاق ارتباط مستقیم با موقعیت درب اتاق خواب دارد. متخصصان فنگشویی پیشنهاد می کنند که تخت خواب در دورترین نقطه از درب ورودی قرار بگیرد اما طوری قرار بگیرد که هنگامی که روی تخت دراز می کشید درب ورودی را ببینید. در عین حال تختخواب در تراز مستقیم با درب ورودی نیز قرار نگیرد چرا که آنها معتقدند انرژی که از در وارد می شود در این حالت می تواند روی بدن شما هنگامی که خواب هستید و در نهایت، روی خواب شما تاثیر بگذارد.

  • اندازه اتاق

موقعیت تختخواب - زندگی بانوی شهر

برخی اتاق ها که کوچک تر هستند و چند در همانند درب کمد، درب ورودی یا درب بالکن و یا حتی درب حمام دارند کاملا به شما دیکته می کنند که کجا تختخواب را قرار دهید. در این شرایط معمولا یک یا دو گزینه بیشتر برای قرار دادن تختخوابتان ندارید. بیشتر افراد در این صورت ترجیح می دهند سر تخت را به دیوار بچسبانند چرا که در این صورت مرتب کردن تخت آسان تر می شود. اما اگر تخت را به یک پهلو به دیوار بچسبانید کمی مرتب  کردن آن برایتان دشوارتر می شود. هر چند در شرایطی که چاره دیگری وجود ندارد باید با این مشکل نیز روبه رو شد، همچنین استفاده از تخت خواب تاشو می تواند ایده خوبی باشد.

  • پنجره ها

موقعیت تختخواب - زندگی بانوی شهر

پنجره ها در اتاق هم نقش دوست را ایفا می کنند هم دشمن. در فصل گرمتر زمانیکه دوست دارید نسیم خوشایندی از پنجره ها به داخل اتاق بیاید و با تنفس هوای طبیعی به خواب بروید می توانید تختخواب را پایین پنجره قرار دهید و پنجره را باز بگذارید. اما در ماه های سرد بهتر است تختخواب دورتر از پنجره باشد تا سرما مانع خواب راحت شما نشود. در این صورت از یکی از دیوارها کمک بگیرید و تخت را در جایگاهی قرار دهید که سرش به دیوار بچسبد و از پنجره نیز دور باشد.

  • نور خورشید

موقعیت تختخواب - زندگی بانوی شهر

موقعیت تختخواب - زندگی بانوی شهر

برخی از تابیدن نور خورشید داخل اتاق لذت می برند و برخی نیز دوست دارند هنگامی که خواب هستند نور خورشید مانع استراحت نشود. اگر از تابیدن نور خورشید روی صورتتان لذت می برید تختخواب را جایی قرار دهید که هنگام طلوع خورشید نور وارد اتاق می شود.اما اگر از بیدار شدن با نور خورشید گریزان هستید بهتر است تختخواب را پشت به نور بگذارید یا یک پرده کلفت انتخاب کنید تا مانع ورود نور به اتاق شود.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه