موهایتان را با موادطبیعی صاف کنید

written by بانوی شهر 12 اسفند 1395
موهایتان را با مواد طبیعی صاف کنید

این روزها افراد بیشتری علاقه مند هستند تا موهایشان حالتی صاف داشته باشد، محصولات صاف کننده مو درخواست های فراوانی دارند. اما همانقدر که مواد شیمیایی موجود در بسیاری از این محصولات می تواند موها را صاف کند، می تواند روی سلامت موهایتان نیز تاثیر بگذارد. اما محصولات صاف کننده مو که از مواد طبیعی ساخته شده اند به خوبی می توانند جایگزین محصولات شیمیایی شوند.

شما علاوه بر اینکه می توانید محصولات گوناگون زیادی را در بازار بیابید که از مواد طبیعی ساخته شده اند، بلکه می توانید از مواد طبیعی به صورت مستقیم و خالص برای صاف کردن موها کمک بگیرید. بسیاری از این مواد در آشپزخانه شما و مصرف روزانه تان وجود دارند.

  • ترکیب شیر نارگیل و آب لیمو :

موهای صاف - شادابی و سلامتی

شیر نارگیل خاصیت صاف کنندگی دارد که ماندگاری آن نیز بسیار بالاست اما اگر آب لیمو به آن اضافه کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. این ترکیب را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید. یک لایه کرم رنگ روی این ترکیب ایجاد می شود. این لایه کرمی را روی موهایتان بمالید و با یک حوله گرم موهایتان را بپوشانید. حداقل یکساعت صبر کنید و سپس موهایتان را با یک شامپو معمولی بشویید و کاملا خشک کنید. شما متوجه خواهید شد موهایتان نرم تر و صاف تر شده است و شانه زدن آن نیز راحت تر می شود.

  • شستشوی مو با روغن گرم :

موهای صاف - شادابی و سلامتی

افراد زیادی نمی دانند که روغن ها علاوه بر اینکه برای مو مغذی هستند بلکه به خوبی می توانند در صاف شدن مو نیز تاثیر داشته باشند. روغن نارگیل و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید.  با این ترکیب پوست سر و موهایتان را ماساژ دهید. سرتان را با یک حوله گرم بپوشانید و پس از 45 دقیقه با شامپو بشویید.

  • اسپری شیر :

زمانیکه بخواهید موهایتان را صاف کنید، شیر به خوبی می تواند به شما کمک کند. مقداری شیر را در یک بطری اسپری بریزید و روی کل موهایتان بپاشید. نیم ساعت صبر کنید تا این شیر به خوبی به موهایتان نفوذ کند. سپس موهایتان را با شامپو بشویید تا نتیجه را ببینید.

بیشتر بخوانید:  درمان های گیاهی سنگ کلیه

موهای صاف - شادابی و سلامتی

  • ترکیب شیر و عسل :

مقداری شیر را با عسل ترکیب کنید تا حالت خمیری بگیرد. برای اینکه نتیجه موثرتری بگیرید می توانید کمی موز یا توت فرنگی نیز به این ترکیب اضافه کنید. آن را روی موهایتان بزنید، کمی طول می کشد تا کاملا خشک شود. یک ساعت و نیم صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.

موهای صاف - شادابی و سلامتی

  • روغن زیتون و تخم مرغ

موهای صاف - شادابی و سلامتی

هر دوی این مواد برای مو مفید هستند. اما ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ برای مو معجزه می کند. دو تخم مرغ را با مقداری روغ زیتون ترکیب کنید و روی موهایتان بزنید. حداقل یکساعت صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپو بشویید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه