نشانه هایی برای مراجعه به متخصص پوست

written by بانوی شهر 13 اردیبهشت 1396
نشانه هایی برای مراجعه به متخصص پوست

برخی مواقع مشکلات پوستی فقط حساسیت هایی هستند که به مرور زمان درمان می شوند. اما این سوال برای ما پیش می آید که واقعا چه زمانی نیاز است به متخصص پوست مراجعه کنیم؟ آیا همه مشکلات پوستی ما حساسیت هایی هستند که به مرور زمان از بین می روند ؟ نشانه هایی وجود دارند که با مشاهده آنها حتما باید با پزشک مشورت کنید.

1 ) خال های گوشتی و مشکوک

مراجعه به متخصص پوست - شادابی و سلامتی

بوجود آمد خال ناگهانی آن هم از نوع گوشتی شاید اولین و مهم ترین نشانه ای باشد که باید به آن توجه کنید. در هر جای بدن چنین چیزی دیدید، بدانید که باید حتما به متخصص پوست مراجعه کنید و خال بوجود آمده را چک کنید. برخی مواقع چنین مواردی اولین نشانه های بیماری های خاص پوستی نظیر سرطان پوست هستند و هر چه زودتر شما متوجه آن شوید سریع تر و راحت تر می توان آن را درمان کرد.

2 ) زخم هایی که مدت زمان طولانی خوب نشده اند

مراجعه به متخصص پوست - شادابی و سلامتی

اگر زخمی در بدن دارید که هفته ها طول کشیده و هنوز درمان نشده است بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید. زخم هایی که درمان نمی شوند بسیار مهم هستند و برخی مواقع نشانه هایی از بیماری های پوستی خطرناک دارند بنابراین بهتر است آنها را خیلی جدی بگیرید. اگر زخمی داشتید که در مدت زمان یک یا دو هفته، درمان نشد با پزشک مشورت کنید.

3 ) تغییر رنگ پوست و زیاد شدن آن

مراجعه به متخصص پوست - شادابی و سلامتی

علاوه بر خال، هر تغییر قابل توجهی که در پوست دیدید را جدی بگیرید. برخی مواقع رنگ قسمتی از پوست شما تغییر می کند و این تغییر مدت زمان طولانی روی پوست باقی بماند. در حقیقت هر تغییری که در پوست مشاهده کردید، از جمله تغییر رنگ یا حالت آن را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید تا محل را معاینه کند.

بیشتر بخوانید:  این کارها را با پوستتان نکنید!

4 ) پوست خیلی خشک

مراجعه به متخصص پوست - شادابی و سلامتی

خشک شدن پوست می تواند در اثر تغییر وضعیت هوا باشد اما می تواند مهم تر از یک تغییر آب و هوای ساده باشد. خشک شدن بیش از حد پوست می تواند نشانه یک بیماری پوستی به نام پسوریازیس باشد. در این صورت این خشکی پوست می تواند منجر به قرمز شدن پوست و دردناک شدن آن بشود.

5 ) تغییرات چشمگیر در ناخن ها

مراجعه به متخصص پوست - شادابی و سلامتی

اگر ناخن ها دچار برآمدگی شد یا رنگ آنها تغییر کرده و شکننده و خشک شدند بهتر است با یک پزشک درباره آن مشورت کنید. این مساله می تواند نشانه کمبود انواع ویتامین ها بخصوص آهن باشد. متخصصی که شما به او مراجعه می کنید می تواند به خوبی تشخیص دهد چه چیزی در بدن شما کم است که این تغییرات در ناخن هایتان مشاهده می شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

1 دیدگاه

طراحی چهره سیاه قلم 26 مرداد 1396 - 3:06 ب.ظ

خسته نباشید مرسی به خاطر
این مطالب زیبا

Reply

بدون دیدگاه