بهترین نوشیدنی های مناسب هوای گرم

written by یلدا صدر 14 مرداد 1398
نوشیدنی های مناسب هوای گرم

در روزهای گرم تابستان هیچ چیز مانند نوشیدنی های مناسب هوای گرم نمی تواند انرژی از دست رفته بدن را تجدید کند. کاهش آب بدن در گرمای این فصل سال به دلیل تابش بی امان آفتاب، اجتناب ناپذیر بوده و لذا استفاده از نوشیدنی های خنک و گوارا برای حفظ سلامتی ضروری می باشد؛ چرا که می تواند هم آب از دست رفته بدن را تامین کرده و هم از عطش بیش از اندازه جلوگیری نماید.

گرمای زیاد شانس افزایش بیماری های مرتبط با گرما از قبیل گرمازدگی، خستگی مفرط و کم آبی بدن را بالا می برد.

بانوی شهر قصد دارد در این مقاله تعدادی از نوشیدنی های سالم و مناسب فصل تابستان را به شما معرفی کند.

معرفی نوشیدنی های مناسب هوای گرم

آب نارگیل

نوشیدنی های مناسب هوای گرم

کم کربوهیدرات و پُر پروتئین! این نوشیدنی در هیدراته کردن (آبرسانی) بدن در گرمای مفرط و یا بعد از ورزش های سبک بسیار موثر بوده و یک خنک کننده طبیعی محسوب می شود. آب نارگیل غیرشیرین یکی از بهترین نوشیدنی های انتخابی تابستان است.

ماءالشعیر نوشیدنی های مناسب هوای گرم

این نوشیدنی گوارا نیز عامل خنک کننده بوده و به کاهش دمای بدن کمک می کند. پاکسازی کلیه ها و دفع سموم خون، از دیگر ویژگی های آن می باشد.

شربت گل رز

نوشیدنی های مناسب هوای گرم

یک نوشیدنی طبیعی، معطر و خوشمزه که آبرسانی قوی محسوب می شود. این شربت گوارا معمولا به صورت خانگی از برگ های گل رز تهیه شده و تسکین دهنده و آرامش بخش می باشد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شیرموز رژیمی خوشمزه

لیموناد

نوشیدنی های مناسب هوای گرم

شکی نیست که یکی از بهترین نوشیدنی های مناسب هوای گرم لیموناد است. یک نوشیدنی خوشمزه به خاطر وجود لیمو در آن برطرف کننده عطش بوده و بسیار پرطرفدار می باشد. ترکیب آب و شکر حرارت دیده به همراه لیمو و چند برگ نعنا، ترکیبی عالی برای یک نوشیدنی در این فصل سال است.

با مطالعه مقاله لیموناد توت فرنگی برای کودکان تان در خانه نوشیذنی خوشمزه تهیه کنید.

آب هندوانه

نوشیدنی های مناسب هوای گرم

یک درمانگر خوشمزه و طبیعی برای رفع عطش تابستانی! این نوشیدنی محبوبِ اهالی مکزیک بوده و به سادگی در خانه به عنوان یکی از نوشیدنی های مناسب هوای گرم قابل تهیه می باشد.

خاکشیر

نوشیدنی های مناسب هوای گرم

جدا از فواید بسیاری که خاکشیر برای بدن دارد، یک آبرسان قوی و برطرف کننده تشنگی بوده و از دیرباز جایگاه ویژه ای در طب سنتی ایرانی داشته است.

اسموتی سبز یا اسموتی میوه

نوشیدنی های مناسب هوای گرم

اسموتی ها نوشیدنی های محبوب فصل تابستانند که تجدید کننده انرژی بدن بوده و آبرسانی مناسب می باشند. هر کس بنا به ذائقه و میل خود می تواند اسموتی تابستانی را با میوه های مختلف تهیه و استفاده کند.

تغذیه خود را سالم کنید تا همیشه سالم بمانید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه