نکاتی برای داشتن لب های سالم و صورتی

written by بانوی شهر 20 دی 1395
نکاتی برای داشتن لب های سالم و صورتی

داشتن لب های سالم برای هر شخصی مهم است، زمانیکه شما لب سالمی داشته باشید آرایش روی آن نیز بهتر به نمایش در می آید. لبهای ترک خورده و پوست پوست شده حتی کار رژ لب را نیز سخت می کنند. برای داشتن لب های صورتی و زیبا نیاز است که مراقبت های لازم را از لبتان انجام دهید.

1 ) لبتان را مرطوب کنید.

خشکی باعث ترک خوردن لب و پوسته شدن آن می شود. بهتر است که یک برق لب یا بالم لب همیشه در دسترس داشته باشید و به طور مرتب هر چند ساعت روی لبتان بزنید تا مرطوب و چرب بماند. در براق کننده لب یا بالم لب که تهیه می کنید به دنبال ترکیبات طبیعی نظیر موم طبیعی، گلیسیرین، روغن بادام  و یا ویتامین E بگردید و از بالم لبی که دارای وازلین هست، اجتناب کنید. اگر بالم لب ندارید فقط کافیست که شب به شب روی لبتان ترکیب روغن ویتامین E بزنید.

2 ) آب بنوشید و بگذارید لب هایتان نیز آب کافی داشته باشند.

بودن آب کافی در بدن باعث می شود چهره ای سالم تر داشته باشید و لب های سالم و صورتی بخشی از آن است. اما لب های خشک نشانه کمبود آب در بدن است. وقتی که به اندازه کافی آب بنوشید با خشکی لب مقابله می کنید. فقط چرب کردن لب با بالم لب کافی نیست. باید از درون نیز بدن سالمی داشته باشید.

نکاتی برای داشتن لب های سالم و صورتی - شادابی و سلامتی

3 ) قبل از رژ زدن لبتان را چرب کنید.

وقتی قبل از رژ لب زدن بالم لب یا چاپ استیک بزنید هم ماندگاری رژ لبتان بیشتر می شود هم رژ لب فرم بهتری روی لب می گیرد. از رژ لب های مات استفاده نکنید چرا که باعث خشک شدن لب می شوند. استفاده از برق لب روی رژ لب نیز باعث می شود لبتان چرب و مرطوب بماند و خشک نشود.

بیشتر بخوانید:  10 دلیل برای نوشیدن هر روزه قهوه (قسمت اول)

4 ) از اسکراب لب استفاده کنید.

اسکراب لب باعث می شود از شر سلول های مرده روی لب خلاص شوید که در نتیجه لب هایی نرم و سالم خواهید داشت. روش های مختلفی برای اسکراب یا لایه برداری از لب وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها لب هایتان را سالم و زیبا کنید.

5 ) از رنگ های تیره خیلی استفاده نکنید.

رژ لب هایی که رنگ تیره دارند ممکن است روی رنگ صورتی لب تاثیر بگذارند. رژ لب های رنگ روشن و حتی بیرنگ سالم تر هستند. از برندهای معتبر رژ لب استفاده کنید که مطمئن شوید هیچ ماده سمی یا ناسالمی در آن وجود نداشته باشد که به لبتان صدمه بزند.

6 ) از گلبرگ گل رز استفاده کنید.

گلبرگ گل رز به لبتان رنگ صورتی می دهد. شما می توانید با استفاده از گلبرگ گل رز، عسل و شیر یک مرطوب کننده لب تهیه کنید تا هم لبتان را براق و روشن کند هم به آن رنگ صورتی ببخشد.

7 ) سیگار نکشید.

نیکوتین باعث تیره شدن و تغییر رنگ لب می شود، بنابراین اگر لب های سالم و صورتی می خواهید بهتر است سیگار را کنار بگذارید.

8 ) چای و قهوه زیاد ننوشید.

مواد موجود در کافئین باعث تیره شدن لب می شود، بنابراین به میزان مصرف این دو نوشیدنی دقت کنید.

9 ) مطمئن شوید که از محصولات آرایشی خوبی استفاده می کنید.

استفاده از رژ لب های نامطمئن و ناآشنا ممکن است به لب صدمه بزند، چرا که این رژ لب های ناشناس ممکن است دارای مواد شیمیایی ناسالم و مضر برای لب باشند. پس بهتر است همیشه از محصولی استفاده کنید که می شناسید و مطمئن هستید به لبتان صدمه ای نمی زند.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه