نکات مراقبت از ناخن کوتاه و بلندتر جلوه دادن آن

written by بانوی شهر 14 آذر 1395
نکات مراقبت از ناخن کوتاه و بلندتر جلوه دادن آن

زمانیکه صحبت از زیبایی به میان می آید، پس از صورت همه نگاه ها به دست ها است. بسیاری از ما بر این باوریم که ناخن های بلند برایمان دستان زیباتری می سازند، این حقیقت است که ما ناخن های بلند را بیشتر می پسندیم و به ما اعتماد به نفس بیشتری می دهند. اما اگر مجبور به کوتاه کردن آنها شدیم چه ؟ آیا از زیبایی دستانمان کاسته می شود؟

مراقبت از ناخن - مد و زیبایی

بد نیست بدانید ناخن های کوتاه نیز مزایایی دارند، دستانمان سبک تر می شوند و کارهایمان را راحتتر می توانیم انجام دهیم، آلودگی کمتری دارند و مراقبت از آنها نیز آسان تر است. بنابراین نگران نباشید اگر ناخن های کوتاهی دارید، هنوز روش هایی وجود دارد تا با کمی بلندتر جلوه دادن ناخن هایت دستان زیباتری داشته باشید.

با برخی از مراقبت های اولیه برای داشتن دستان زیباتر آشنا شدیم، در این مطلب روی ناخن ها تمرکز می کنیم و چند روش به شما می گوییم تا پیش از آنکه لاک مورد نظرتان را روی ناخن کوتاهتان بزنید بتوانید به آن ظاهری بلندتر بدهید.

برای این کار به یک کیت وسایل ناخن احتیاج دارید، قیچی و ناخن گیر و گوشت گیر. باید پیش از اینکه از این لوازم استفاده کنید به دستان و ناخن هایتان کرم بزنید تا نرم و مرطوب شوند. روی ناخنتان را کمی ماساژ بدهید و پوست های اضافه دور ناخن را بگیرید. بهتر است این کار را با ابزار مخصوص گوشت گیر ناخن انجام دهید که یکدست شود. فقط باید مراقب باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید که به پوستتان آسیب برسد. با این کار کمی عمق ناخن هایتان را بیشتر می کنید و بلندتر به نظر می رسند.

بیشتر بخوانید:  کمبود آب در بدن

پس از اینکار نوبت به سوهان کشیدن و فرم دادن به ناخن ها می رسد. بگذارید ناخن هایتان حالت طبیعی خود را داشته باشند یا در بهترین حالت آنها را به شکل بیضی سوهان بکشید، اما ناخن های کوتاهتان را به شکل مربع فرم ندهید چرا که کوتاهی ناخن را بیشتر نشان می دهند.

پس از انجام این مراحل ناخن شما حتی بدون لاک زدن نیز زیبا خواهد شد و فرمی بلندتر به خود خواهد گرفت. اما اگر می خواهید به ناخنتان لاک بزنید، مواردی است که باید در مورد لاک زدن به روی ناخن های کوتاه بدانید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید