هشت اشتباه در مدل موهای شما که باعث می شود پیرتر به نظر بیایید

written by سمیرامیس نوروزی 23 آذر 1395
هشت اشتباه در مدل موهای شما که باعث می شود پیرتر به نظر بیایید

خیلی آسان نیست که بفهمید مدل موهایی که دارید بد است، و احتمالا بیشتر مواقع فکر می کنید مدل موهایی که انتخاب کرده اید بهترین است. اما اگر مدل اشتباهی را برای موهایتان انتخاب کنید باعث می شوید تا مسن تر به نظر برسید. پس با ما همراه باشید و این هشت مورد را رعایت کنید تا چهره ای جوان تر داشته باشید.

اشتباه شماره 1 )  بیش از حد بلند نگه داشتن مو :

مدل مو - مد و زیبایی

همه ما موهای بلند دوست داریم اما بلند نگه داشتن بیش از حد موها جلوه آن را از بین می برد. نیازی نیست که موهایتان را خیلی کوتاه کنید اما شاید بهتر باشد با کوتاه کردن پایین مو کمی به آنها حالت بدهید. آرایشگران متخصص پیشنهاد می کنند این کار را هر هفت هفته یکبار انجام دهید تا موهایتان زیبایی بیشتری داشته باشد.

اشتباه شماره 2 ) انتخاب رنگ مویی که چهره را بی رنگ نشان می دهد.

مدل مو - مد و زیبایی

بدون شک انتخاب رنگ مناسب به خودی خود موضوعیست که مدتها می توان درباره آن بحث کرد، اما یکی از مواردی که باعث می شود چند سال به سن چهره شما اضافه شود انتخاب رنگ مویی است که خیلی روشن و بلوند باشد. این رنگ ها باعث می شوند که پوست رنگ پریده به نظر برسد، انتخاب رنگهای طبیعی با مقداری هایلایت به سبک بالیاژ در انتهای مو می تواند باعث شود زیبایی پوست و چشمانتان بیشتر شود.

اشتباه شماره 3 ) انتخاب مدل های از مد افتاده و قدیمی :

مدل مو - مد و زیبایی

حتی اگر شما وسواس استفاده از اسپری مو و چتری های بلند را ترک کرده باشید، هنوز ممکن است مدلی را برای موهایتان انتخاب کنید که به نظر قدیمی و از مد افتاده بیاید، این باعث می شود تا شما نیز قدیمی تر به نظر برسید. از آنها می توان به هایلایت های راه راه روی مو یا لایه های بیش از حد یکدست موها اشاره کرد.

اشتباه شماره 4 ) عوض نکردن چتری ها و موهای جلوی سر :

مدل مو - مد و زیبایی

فکر می کنید سریع ترین روش برای عوض کردن مدل مو چیست؟ چتری ها و موهای جلوی سر می تواند نقش مهمی ایفا کند، با کوتاه کردن آنها یا عوض کردن مدلی که چتری را قرار می دهید می توانید در چهره تغییراتی ایجاد کنید که به روز تر به نظر برسید.

اشتباه شماره 5  ) سعی کنید مدلی که در یک آرایشگاه روی موهایتان درست شده را بدون امکانات در خانه تکرار کنید.

شاید کمی سخت باشد. خیلی ها فکر می کنند اگر از مدل موهایی که یک آرایشگر برایشان درست کرده است خوششان بیاید، می توانند همان کارها را در خانه انجام دهند و دوباره آن مدل را درست کنند. اما انقدرها هم ساده نیست، بخصوص زمانی که نوبت به استفاده از ابزار حرارتی می رسد. این اشتباه بزرگیست که بخواهید کاری را که یک آرایشگر در سالن روی مو انجام می دهد بدون داشتن تجربه، اطلاعات و امکانات کافی در خانه تکرار کنید، با این کار ممکن است مدل موهای شما حتی بدتر از قبل به نظر  برسد. برای مثال فر کردن مو. شاید بهتر باشد به جای فر کردن موها از ریشه تا پایین مو که باعث می شود غیرطبیعی و عجیب به نظر برسید با استفاده از یک اتوی مو فقط کمی به پایین موهایتان موج و حالت بدهید.

اشتباه شماره 6 )  درست خشک نکردن مو :

اگر موهایتان را به درستی خشک نکنید، انتهای مو خشک و مجعد می شود واگر موهایتان فر و حالت دار باشد اشتباه خشک کردن موها حجم بیش از حدی نیز به آنها می دهد. پس بهتر است بسیار این کار را با دقت انجام دهید. استفاده از ابزار درست، همانند برس موی خوب ، محصولات مخصوص مو و یک سشوار مناسب – و در نهایت صبر و حوصله در خشک کردن و حالت دادن مو می تواند بسیار در سن چهره شما تاثیر داشته باشند.

اشتباه شماره 7 )  دو رنگ شدن مو :

مدل مو - مد و زیبایی

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، انتخاب رنگ مناسب، خود موضوع بسیار مهمی است، دو رنگ شدن موهای سر نیز چهره را پیرتر نشان می دهد. اگر رنگ طبیعی ریشه موهایتان بیش از ده سانتی متر رشد کند دیگر سن چهره تان رو به پیر شدن است، پس بهتر است آن را رنگ کنید یا اگر می خواهید موهایتان رنگ طبیعی خود را داشته باشد رنگی را انتخاب کنید که خیلی با ریشه موهایتان تفاوت نداشته باشد که بتوانید مدتها آن را رنگ نکنید.

اشتباه شماره 8 ) انتهای خشک و آسیب دیده مو :

مدل مو - مد و زیبایی

اینکه انتهای مو همیشه زیبا و زنده به نظر برسد می تواند به جوانتر شدن چهره و مرتب تر به نظر رسیدنتان، کمک کند. بسیاری مواقع ممکن است ناخواسته آسیب هایی به موها بزنیم و فراموش کنیم که این آسیب ها را درمان کنیم. بسیاری از متخصصان زیبایی پیشنهاد می کنند که ماهی یکبار به آرایشگاه رفته و تقویت کننده و نرم کننده های قوی به موهایتان بزنید و یا همانطور که گفته شد هر چند هفته یکبار کمی از زیر موهایتان را کوتاه کنید که هم مرتب تر به نظر برسید هم چهره ای جوان تر داشته باشید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه