هنر شادبودن را حتی در تنهایی بیاموزیم

written by بانوی شهر 17 دی 1396
هنر شادبودن را حتی در تنهایی بیاموزیم

شاید به همه ما ثابت شده باشد که رفتار انسان های دیگر  در شرایط مختلف به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست حتی اگر آن شخص خواهر، برادر یا قدیمی‌ترین دوست شما باشد. شما نمی‌توانید و نباید سعی در کنترل رفتار دیگران داشته باشید، اما می‌توانید نحوه برخورد با دیگران و نحوه زندگی کردن خود را کنترل کنید. احتمالا خاطرات فوق العاده ما با دوستانمان هیچ گاه فراموش نخواهد شد ولی ما می تونیم به تنهایی هم شاد باشیم و اوقات خوبی داشته باشیم .

دقت کنید! تنهایی با بی‌کسی متفاوت است

اگر شما قادر باشید از تنهایی خود لذت ببرید، این امر به مرور، باعث کم شدن وابستگی بیش از حد به اطرافیان شده، باعث می‌شود شما در انتخاب دوستانتان دقیق تر شوید و در نهایت کیفیت زندگی بهتر می‌شود. زمانی که بتوانید برای شاد بودن و ساختن اوقاتی خوش، به خود تکیه کنید، نیاز  شما به  کنترل  کردن دیگران در راستای برآورده شدن خواسته ها کم می‌شود. این به بدان معنی است که شما به دیگران به خاطر خودشان احترام می‌گذارید نه به خاطر چیزهایی که می‌توانند به زندگی شما اضافه کنند. اگر اینگونه به زندگی و دوستی هایتان نگاه کنید، قطعا متوجه خواهید شد که حضور دیگران را پر رنگ تر و گرم تر از قبل در زندگی حس می کنید .دلیلش این می تواند باشد که شما به داشتن یک رابطه حقیقی ارزشمند پی برده اید .

راضی بودن از تنهایی را اینگونه نیز می توان تعبیر کرد، شما آزادید تا دنبال علایقتان بروید. از دنبال کردن مسیر زندگی خود لذت ببرید و توانایی ایجاد یک زندگی ارزشمند بر اساس ارزشها و خواسته هایتان را دارا هستید. در این صورت است که این فرصت را پیدا می‌کنید که از تمام توانایی خود برای پیدا کردن هویت و یادگیری و تصمیم گیری درست استفاده کنید.

به خودشناسی اهمیت بیشتری بدهید

یکی از عوامل مهم در شاد بودن، داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس است. زمانی که برای خود و توانایی هایتان ارزش قائل می شوید، می‌توان شما را در دسته افرادی دانست که ارزش شناخته شدن دارند. سعی کنید خود را بشناسید و یک چهارچوب برای ارزش ها، اهداف و خواسته هایتان تعریف کنید. شناخت شخصی، مرحله اول افزایش اعتماد به نفس بوده که با گذر زمان به داشتن عزت نفس نیز می‌انجامد.

ماجراجویی کنید و بدانید که شما برای این کار به اجازه دیگران نیاز ندارید. ماجراجویی های  شما و لذت بردنتان از زندگی به اندازه دیگران اهمیت دارد. درست در زمانی که حق لذت بردن از زندگی را برای خود قائل شوید و به خودتان احترام بگذارید زمانی است که به خودشناسی می رسید. اگر به انجام کاری علاقه دارید، هم اکنون آن را دنبال کنید. اگر در راه با کسی آشنا شدید به عنوان یک امتیاز مثبت به آن بنگرید، در غیر این صورت تمرکز را روی شادی شخصیتان بگذارید.

شاد بودن به تنهایی ممکن است در ابتدا عجیب باشد، زیرا همه ی ما از کودکی با این باور بزرگ شده ایم که برای موفقیت و شناخته شدن به عنوان یک بزرگسال باید ازدواج کنیم و یا به طور معمول با دیگران در ارتباط باشیم. اگرچه این انتخاب بر عهده ی شماست.

با قدم های کوچک شروع کنید. به پارک بروید و کتاب بخوانید. به تنهایی به سینما بروید. حتی تنها برای خوردن قهوه یا غذا به رستوران و کافه بروید. با گذر زمان می‌بینید که می‌توانید همدم خوبی برای خودتان باشید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه