چطور وسایل را به درستی در اتاق بچینیم؟

written by بانوی شهر 6 دی 1395
چطور وسایل را به درستی در اتاق بچینیم؟

چیدن وسایل یکی از سخت ترین تصمیماتی است که برای دکور کردن یک اتاق با آن مواجه می شوید، چرا که فقط زمانی اتاق خوب به نظر می رسد که آن را درست چیده باشید و اگر نحوه درست چیدن آن را ندانید بارها باید دکور را عوض کنید تا به چیزی که می خواهید برسید و در نهایت شاید باز احساس کنید چیزی سر جای مناسبش قرار نگرفته است. اگر از ابتدا بدانید که چطور وسایل یک اتاق را بچینید دیگر تا مدتها نیاز به تغییر آن نخواهید داشت.

در اینجا نکاتی را در اختیار شما قرار می دهیم که به شما در چیدن وسایل اتاق ها کمک می کند.

فضای اتاق را خالی کنید.

کاملا وسایل اتاق را از آن خارج کرده و فضا را خالی کنید. شاید این کمی سخت باشد، بخصوص در آپارتمان های کوچک شهری، اما برای اینکه بهتر بتوانید تصور کنید که چه چیزی را باید کجا بگذارید بهتر است فضای اتاق کاملا خالی باشد.

تمام اتاق ها یک نقطه کانونی دارند، آن نقطه را پیدا کنید. آن می تواند یک شومینه باشد یا پنجره ها، یا به انتخاب خودتان دیوار و سایر نقاط. شما باید وسایل را با توجه به نقطه کانونی اتاقتان بچینید. برای مثال، در اتاق نشیمن یا اتاق خواب، مبلمان یا تختخواب باید رو به نقطه کانونی اتاق چیده شوند.

اول بزرگترین و یا مهم ترین وسیله را قرار دهید.

چیدن وسایل - زندگی بانوی شهر

در اتاق نشیمن این وسیله می تواند مبل باشد، در اتاق خواب تختخواب و در اتاق ناهارخوری میز غذاخوری باشد. این وسیله باید پیش از اینکه وسایل دیگر اتاق چیده شوند در جای مناسب خود قرار بگیرد. یا حداقل تصمیم گرفته شود که کجا قرار بگیرد و سایر وسایل را با توجه به این وسیله دراتاق چید.

نکاتی برای قرار دادن وسیله اصلی در اتاق : 

  • وسیله اصلی اتاق را جایی قرار ندهید که سد راهتان شود. برای مثال اگر اتاق ناهارخوری و آشپزخانه کنار هم هستند، میز ناهارخوری را طوری نچینید که برای رفتن به آشپزخانه و نوشیدن یک لیوان آب مجبور باشید از سد میز و صندلی عبور کنید.
  • به استفاده ای که از آن اتاق می برید دقت کنید. می خواهید جایی باشد که با دوستانتان دور هم جمع شوید؟ می خواهید تعداد زیادی مهمان دعوت کنید؟ یا فقط جاییست که بعنوان خواب می خواهید از آن استفاده کنید؟ یا اتاق کودک است و در آن وسایل بازی قرارمی دهید و کودکتان در آن به بازی می پردازد؟ وسیله اصلی اتاق بخصوص در اتاق های بزرگ به شما کمک می کند که مشخص کنید آن اتاق را به چه دلیلی دکور کرده اید.
  • وسایلتان نباید پشت در یا جلوی پنجره باشند که روشنایی اتاق را بگیرند. این فاکتورها را قبل از اینکه بخواهید وسایل را داخل اتاق بچینید در نظر بگیرید.

وسایل باقیمانده را برای تعریف فضا استفاده کنید.

این مساله هم در اتاق های کوچک هم اتاق های بزرگ مهم است. اما شاید جای مانور بیشتری در فضاهای بزرگتر داشته باشد. سایر وسایلی که داخل اتاق می خواهید بچینید باید طوری قرار بگیرند که اطراف وسیله اصلی باشند و آن را بیشتر به چشم بیاورند. اگر وسیله ای با این محیط سازگاری ندارد و نمی تواند این نقش را به خوبی ایفا کند ، برای آن فضا ساخته نشده است.

نکاتی برای قرار دادن وسیله های کوچک تر : 

  • باز هم نیاز است به مساله ترافیک توجه کنید. اگر آنها را سر راهتان قرار دهید هر بار با تردد در اتاق با آنها برخورد می کنید. پس ببینید مسیر رفت و آمدتان کجاست. وسیله ای را دراین مسیر قرار ندهید.
  • به اندازه ها دقت کنید. قرار نیست وسیله خیلی کوچک را در کنار یک وسیله خیلی بزرگ قرار دهید. با توجه به سایز اتاق اندازه وسایلتان را انتخاب کنید. مثلا می توانید چند تابلوی کوچک را روی یک دیوار بزرگ آویزان کنید. اما اگر یک تابلوی خیلی بزرگ کنار یک تابلوی کوچک آویزان کنید جلوه هر دو از بین می رود.
  • از فرش بزرگ استفاده کنید. اگر فرشی که در اتاق قرار می دهید خیلی کوچک باشد، اتاقتان کوچک تر به نظر می رسد. برای اینکه اتاقتان لوکس تر دیده شود بگذارید فرش به قدری بزرگ باشد که زیر مبلمان قرار بگیرد.
  • نور کافی به اتاق بدهید. از نورهای لایه ای استفاده کنید ، یک لوستر در کنار نورهای کوچک تر یا هالوژن که بتوانید نور فضا را به خوبی زیاد و کم کنید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه